Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Doorzoek:

{ Topic }  

Pagina's: 1 2 3 [4] 5

Italian gothic horror

Reactie #45: 09 nov 2009, 10:30

gids, 11145 berichten Re: Italian gothic horror
Die eerste 2 die ken ik en zijn heel leuk, maar die laatste ken ik geloof ik niet. Probleem is dat ik zo onderhand echt de titels door elkaar ga halen en nu imdb nodig heb om te controleren of ik een film gezien heb. In mijn profiel daar staan nu ongeveer 3900 titels en dat is echt niet alles wat ik gezien heb...

:-\

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #46: 09 nov 2009, 14:01

monster squad, 5520 berichten Re: Italian gothic horror
Vampire of the Opera is minder bekend aangezien er alleen een composite van 2 tv uitzendingen (in het Italiaans) de ronde doet momenteel.
Pm me als je hem niet kan vinden. ;)

Reactie #47: 09 nov 2009, 14:09

I know. Maar ik wil hem met subs zien anders begrijp ik er geen reet van

;)

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #48: 09 nov 2009, 14:25

Die zijn er (nog) niet.
Heb je L'amante del vampiro trouwens met subs of in de Engelse dub gekeken?

Reactie #49: 09 nov 2009, 14:32

Met subs, zoals het hoort

8)

Cijfers Whatiwatch

Reactie #50: 09 nov 2009, 14:38

Uitstekend!
Trouwens veel beter.  ;)

Reactie #51: 09 nov 2009, 21:30

L'amante del vampiro aka The Vampire and The Ballerina (1960)
Best leuke en vakkundig gemaakte tamelijk traditionele sexy gothic horror van Renato Polselli.
Traditioneel maar toch wel uitzonderlijk want de eerste van een trilogie films waarin danseressen het moeten opnemen tegen vampieren!
De dansroutines zijn trouwens erg goed uitgewerkt en raar maar waar werkt het geheel uitstekend.
De Engelse versie is vereenvoudigd en mist muziek en geluids-effecten dus de Italiaanse versie is degene die je moet kijken.

L'ultima preda del vampiro aka The Playgirls and the Vampire (1960)
Best aardige sexy gothic horror van Piero Regnoli.
Het eerste wat me opviel was dat de dansroutines hier veel minder leuk zijn en daardoor onbeduidend overkomen waar ze in Polselli's film echte showstoppers zijn.
De film lijkt ook goedkoper en mogelijk is dit een vlug gemaakte opvolger (de film werd iets later hetzelfde jaar uitgebracht en herbruikt blijkbaar sets).
Waar hij wel in uitblinkt is subtiel naakt en de verschijning van de eerste naakte vampierenvrouw ooit.
Ik zag hier alleen nog maar de Engelse versie van en het lijkt me dat een Italiaanse versie wel beter zou kunnen zijn.

Il mostro dell'opera aka The Vampire of the Opera (1964)
Laatste deel van de trilogie (films kunnen trouwens gewoon afzondelijk gekeken worden,verhalen hebben met elkaar niets van doen).
WOW! Bizarre,mooi ogende en erg leuke sexy gothic horror van Renato Polselli.
Aan deze begon hij in 1961 maar vanwege financiele problemen duurde het erg lang voor hij klaar was.
Iedereen die al eens een horror of giallo heeft gekeken van Polselli weet dat hij een "speciale stijl" heeft...welnu deze stijl past hij hier toe op gothic horror en het resultaat is INTENS!
Ook hier weer prachtige dansroutines trouwens.
Deze film werd nooit in het Engels gedubt dus keek ik de Italiaanse versie.

PS
Wie iets heeft met vrouwenbenen heeft mag deze trilogie niet missen. ;)

Reactie #52: 10 nov 2009, 08:10

beheerder, 10385 berichten Re: Italian gothic horror
Zijn ze ook op DVD verkrijgbaar?

Reactie #53: 10 nov 2009, 08:38

Die andere 2 zijn geloof ik niet Engelsvriendelijk

Cijfers Whatiwatch

Reactie #54: 10 nov 2009, 10:09

Die US dvd is voorlopig de enige dvd uitgave van de film,heeft enkel een Engelse track.

Hier is de dvd van L'amante del vampiro.
Lijkt me OAR (mogelijk open matte).
Niet Engelsvriendelijk maar er zijn subs verkrijgbaar.
Een Engelse fandub bestaat ook.
Voor meer info --> pm.

Van Il mostro dell'opera bestaat jammer genoeg geen dvd.

Reactie #55: 10 nov 2009, 11:54

Bedankt mannen, heb Playgirls and the Vampire aan mijn DVDPacific wishlist toegevoegd. Die NoShame release laat ik maar schieten, zonder Engelse ondertiteling. Subs downloaden is niet mijn ding, ik heb liever een compleet schijfje ;)

Reactie #56: 10 nov 2009, 12:02

Jammer want dat vind ik net de mindere van de trilogie.
De NoShame is trouwens oop (maar nog wel te vinden).

Heb jij trouwens iets met vrouwenbenen CinEx? ;)

Reactie #57: 10 nov 2009, 15:11

Heb jij trouwens iets met vrouwenbenen CinEx? ;)

Niet meer of minder dan een ander ;)

Reactie #58: 19 nov 2009, 22:09

Eindelijk te pakken gekregen:
Sfida al diavolo aka Katarsis (1963)
Zeldzame Italiaanse film met Christopher Lee.
Weinig is geweten over deze en mogelijk zou het zelfs om 2 verschillende films (of stukken film) gaan die zijn samengevoegd?
Er is ook nog de superzeldzame Faust (1963) (met Lee in een gelijkaardige rol) om het allemaal nog wat verwarrender te maken...

Reactie #59: 30 nov 2009, 17:36

Sfida al diavolo aka Katarsis (1963)
Zeldzame Italiaanse film die volgens mij bestaat uit een onafgewerkte gothic met Christopher Lee en footage die eromheen is gedraaid om een "komplete film" te verkrijgen.
Het originele gothic beeldmateriaal is best leuk en alleen daarom is deze een must,want de achteraf gedraaide stukken (waarin de oudere beelden als een soort flashback worden gebruikt) zijn ondermaats.
Een striptease lijkt trouwens gedeeltelijk te zijn verwijderd uit het gothic gedeelte (in de tv versie die ik keek).

Pagina's: 1 2 3 [4] 5