L'amante del vampiro aka The Vampire and The Ballerina (1960)Best leuke en vakkundig gemaakte tamelijk traditionele sexy gothic horror van Renato Polselli.
Traditioneel maar toch wel uitzonderlijk want de eerste van een trilogie films waarin danseressen het moeten opnemen tegen vampieren!
De dansroutines zijn trouwens erg goed uitgewerkt en raar maar waar werkt het geheel uitstekend.
De Engelse versie is vereenvoudigd en mist muziek en geluids-effecten dus de Italiaanse versie is degene die je moet kijken.
L'ultima preda del vampiro aka The Playgirls and the Vampire (1960)Best aardige sexy gothic horror van Piero Regnoli.
Het eerste wat me opviel was dat de dansroutines hier veel minder leuk zijn en daardoor onbeduidend overkomen waar ze in Polselli's film echte showstoppers zijn.
De film lijkt ook goedkoper en mogelijk is dit een vlug gemaakte opvolger (de film werd iets later hetzelfde jaar uitgebracht en herbruikt blijkbaar sets).
Waar hij wel in uitblinkt is subtiel naakt en de verschijning van de eerste naakte vampierenvrouw ooit.
Ik zag hier alleen nog maar de Engelse versie van en het lijkt me dat een Italiaanse versie wel beter zou kunnen zijn.
Il mostro dell'opera aka The Vampire of the Opera (1964)Laatste deel van de trilogie (films kunnen trouwens gewoon afzondelijk gekeken worden,verhalen hebben met elkaar niets van doen).
WOW! Bizarre,mooi ogende en erg leuke sexy gothic horror van Renato Polselli.
Aan deze begon hij in 1961 maar vanwege financiele problemen duurde het erg lang voor hij klaar was.
Iedereen die al eens een horror of giallo heeft gekeken van Polselli weet dat hij een "speciale stijl" heeft...welnu deze stijl past hij hier toe op gothic horror en het resultaat is INTENS!
Ook hier weer prachtige dansroutines trouwens.
Deze film werd nooit in het Engels gedubt dus keek ik de Italiaanse versie.
PS
Wie iets heeft met vrouwenbenen heeft mag deze trilogie niet missen.