Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Doorzoek:

{ Topic }  

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17

Spaghetti Westerns

Reactie #150: 04 nov 2009, 23:44

kwaadaardig, 117 berichten Re: Spaghetti Westerns
Genius vond ik maar erg matig. Kinski rijdt letterlijk de film uit, om niet meer terug te keren. Op dat moment kun je de film wel afzetten. Goeie openingsscène natuurlijk, maar that's it. Op zich niet vreemd dat 'ie matig is. Een deugniet stal de beste opnamen van de set en deze zijn nooit weer gevonden (althans zo gaat het verhaal).

Over The Mercenary:
Je kan ook de Franse dvd van The Mercenary kopen. Deze is reeds uit en heeft ook Engelse audio (en dezelfde cover).

Laatste spaghetti die ik zag is al weer een maandje geleden denk ik: Today It's Me, Tomorrow It's You. Nu 3x gezien. Vrij solide, met het nodige venijn en onderhoudend 7/10

EDIT Oh ja, toch nog even terugkomen op Roy Colt & Winchester Jack, die ik de eerste keer vrij slecht vond. Heb de dvd aangeschaft en hem dus nogmaals bekeken. Vond hem nu een stuk beter te trekken. Geweldig is anders, maar toch wel een zesje.

Reactie #151: 05 nov 2009, 12:50

kwaadaardig, 194 berichten Re: Spaghetti Westerns
't Is niet omdat ie de tweede keer uit te zitten valt, dat het direct een 6 krijgt...wel?
Jullie zijn niet streng genoeg :p

"Hand me the keys you fucking cock sucker."

Reactie #152: 05 nov 2009, 17:00

De eerste keer dat ik hem zag was ´ie deel van een spaghetti western marathon. Als je dan net met de Django´s, Sartana´s en Ringo´s om de oren bent geslagen, dan is deze film niet erg geschikt. De tweede keer vond ik hem zowaar te doen. Erg humoristisch is het gebodene nu ook weer niet, maar ik kon me er eigenlijk wel bij dulden. Het is zo´n film die wel valt weg te kijken. Wellicht ben ik wat lankmoediger, daar ik zojuist redelijk wat Godfrey Ho ninjatroep, Filipijnse oorlogsfilms en Nazisploitation heb gekeken. Tja, temidden hiervan is een matige Bava spaghetti western best goed. Het is allemaal maar relatief, he.

Reactie #153: 05 nov 2009, 18:51

gids, 11145 berichten Re: Spaghetti Westerns
SELLA D'ARGENTO

SILVER SADDLE / THE MAN IN THE SILVER SADDLE / THEY DIED WITH THEIR BOOTS ON

Beste spaghettiwestern van Fulci vind ik al is de soundtrack soms wel irritant.

7.0

SILVER SADDLE - TRAILER

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #154: 06 nov 2009, 16:49

ADIÓS GRINGO

Goedgemaakte spaghetti met een degelijk plot over een simpele koeienjongen die onterecht beschuldigd wordt van diefstal en tijdens zijn vlucht een dame vastgebonden vind waar de ergste dingen mee zijn gebeurd. Als een van de daders herkend word als de zoon van een rijke stinkerd breekt de pleuris uit

8.0

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #155: 07 nov 2009, 10:55

TAKE A HARD RIDE

Met Jim Brown, Lee van Cleef en Fred Williamson zit het met de karakters wel goed. Catherine Spaak hoeft alleen maar mooi te zijn, wat haar uitstekend lukt maar ik had alleen wat moeite met Jim Kelly als Indiaan

:-X

Veel aktie en een goed tempo. Een heerlijke piefpafpoeffilm. Wordt deze eigenlijk gezien als een Spagwest?

8.0

Take a Hard Ride (1975) trailer

Cijfers Whatiwatch

Reactie #156: 07 nov 2009, 11:26

monster squad, 5520 berichten Re: Spaghetti Westerns
Wordt deze eigenlijk gezien als een Spagwest?
Jazeker!

Reactie #157: 08 nov 2009, 22:00

CALIFORNIA

Sterke spaghettiwestern die naarmate de tijdsduur verstrijkt steeds beter wordt. Melodramatischer als de meeste westerns die ik heb gezien en de aankleding ziet er prima uit

7.5

Cijfers Whatiwatch

Reactie #158: 16 nov 2009, 17:47

I GIORNI DELL'IRA

DAY OF ANGER / BLOOD AND GRIT / DAYS OF WRATH / GUNLAW

Een van de sterkste spaghettiwesterns die ik heb gezien die zich wmb kan meten met de allerbekendste in het genre. Lee van Cleef is werkelijk geboren met een cowboyhoed op en Giuliano Gemma is mijn persoonlijke mascotte voor een goede spagwest.

Goed plot en akteerwerk, muziek redelijk

9.0

DAY OF ANGER TRAILER

Cijfers Whatiwatch

Reactie #159: 16 nov 2009, 21:19

monster squad, 1680 berichten Re: Spaghetti Westerns
Heerlijke poster ook! Heb deze ook nog liggen, moet ik binnenkort dus ook maar eens een kans geven!

Reactie #160: 03 jan 2010, 12:46

beheerder, 10385 berichten Re: Spaghetti Westerns
Sabata (1969). Een vermakelijk tussendoortje, met Lee Van Cleef als briljante schutter die de snode plannen van de rijkelui van een stoffig dorpje saboteert. Ik kon er niets origineels aan ontdekken, maar vooruit.

Reactie #161: 05 jan 2010, 16:52

...E il terzo giorno arrivò il corvo
Gianni Crea (1973)
Hemeltergend slecht, ondanks William Berger 2,5/10

I quattro del pater noster
Ruggero Deodato (1969)
Vrij aardige komedie western 6/10

Shango, la pistola infallibile
Edoardo Mulargia (1970)
De zeer ongeloofwaardige actie is het vermakelijkst, maar verder een net niet film 5/10

La taglia è tua... l'uomo l'ammazzo io
Edoardo Mulargia (1969)
Onder invloed van cannabis verzonnen western en dat kun je merken. Woods en Neri zijn echter aardig 5/10

Reactie #162: 05 jan 2010, 18:52

Dat was niet best vandaag Harm

:P

Cijfers Whatiwatch

Reactie #163: 06 jan 2010, 12:27

beheerder, 10385 berichten Re: Spaghetti Westerns
Adios Sabata (1970). Wat mij betreft een gevalletje vervolg dat het origineel overtreft. De secundaire personages (waaronder acteurs die ook in Sabata te zien waren) zijn namelijk een stukje interessanter, al vind ik Yul Brynner geen verbetering t.o.v. Van Cleef. Waarom is Susan Scott overigens slechts een paar seconden te zien als danseres in een bar? Ze wordt wel genoemd in de credits, dus vermoedelijk zijn er scenes met haar eruit geknipt?

Reactie #164: 06 jan 2010, 14:49

Dat was niet best vandaag Harm

:P
Hehe, het was meer een recap van wat ik gezien heb tov de vorige keer hier postte. Maar ja, het is mijn missie alle spaghetti westerns te zien, dus ook de mindere goden.

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17