Disco Godfather (1979),
5/10Rudy Ray Moore komt na Dolemite en The Human Tornado terug als onvervalste discokoning. De film begint dan ook meteen al met een bijna 20 minuten durende montage van bizar slecht dansende mensen in een slecht verlichte disco, met Ray Moore die voortdurend roept dat 'ie 'the godfather of disco' is en als klap op de vuurpijl komt er iemand binnen strompelen die blijkbaar een bad trip heeft, waarna er een nog vreemder montage volgt met hallucinante droombeelden. Ray Moore roept tegen zijn dokter die de arme stakker komt reanimeren; "What is he on, doctor? What is he on?". Dat blijkt Angel Dust te zijn, waarop hij de strijd aan gaat met de slechterikken die hiermee de gemeenschap vergiftigen.
Dat laatste wordt herhaaldelijk uitgesponnen, waarbij zelfs letterlijk in een lange speech op straat vol juichende mensen nog eens extra wordt benadrukt hoe erg Angel Dust/pcp/crack voor de gemeenschap is. Beetje te prekerig allemaal, waardoor het allemaal eerder aandoenlijk aanvoelt dan.. ja, een coole film. Ik herinner me verder nog een hilarisch gevecht met een stel kungfu-gasten in discopakken, maar kreeg ik al snel een blauw, rood, groene waas voor mijn ogen. Technisch in the pits; slecht geluid, vooral tijdens disco- of buitenscenes zijn veel dialogen amper verstaanbaar. Desondanks soms toch wel vermakelijk, maar lijkt me dat alleen hardcore blaxploitation- disco- of Dolemite-fans dit filmpje zouden willen opzoeken.