The House of the Devil (
Ti West, 2009) :: 8.4
Na het voor mij wat teleurstellende
Paranormal Activity is er recent nog een door critici ‘’goed ontvangen’’ horror film uitgekomen.
The House of the Devil is de naam. Deze beviel me stukken beter dan
Paranormal Activity, de laatst genoemde was spannend te noemen maar verveelde erg snel.
The House of the Devil is natuurlijk een totaal ander soort horrorfilm, maar is veel meer mijn straatje.
Het verhaal gaat over een tiener dat geld tekort komt voor haar appartement en vervolgens besluit om op een advertentie ‘’babysitter gezocht’’ in te gaan. Eenmaal bij het huis aangekomen blijkt ze met valse voorwaarden te zijn uitgenodigd en staat haar een vervelend avondje te wachten. Niet heel erg origineel, maar werkt prima dankzij de uitstekende spanningsopbouw en het leuke jaren 80 stijltje van de film.
Orphan (
Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5
Ik durf het haast niet te zeggen maar wat een briljante film is dit zeg. Heb eigenlijk nauwelijks wat van de hype meegekregen en verwachte eigenlijk een standaard commercieel horrorfilmpje. Niet dus!, werkelijk een geniale film met nu eens kinderen die je niet op de zenuwen werken, maar gewoon steengoed staan te acteren. Vooral het dove meisje en het weesmeisje Esther zetten zeer indrukwekkende prestaties neer.
Antichrist (
Lars von Trier, 2009) :: 7.5
Bizar maar zeer intrigerend filmpje, visueel ziet het er prachtig uit, de scènes in het bos zijn soms net schilderijen zo mooi. Al zal ik niet alles 100% vatten of alle symboliek herkennen, toch was het een unieke ervaring die ik niet snel zal vergeten.
An American Werewolf in London (
John Landis, 1981) :: 7.1
Zombieland (
Ruben Fleischer, 2009) :: 7.1
''You can't make an omelet without cracking a few eggs. And humanity is just a cracked egg. And the omelet stinks.'' Johnny (Naked)