Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Doorzoek:

{ Topic }  

Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 67

Welke film heb je onlangs gezien? Part VII

Reactie #675: 08 nov 2009, 21:43

monster squad, 5612 berichten Re: Welke film heb je onlangs gezien? Part VII
Splinter

Een stelletje dat uit is camperen wordt gegijzeld door een ander stel, wiens auto stuk is en dat op de vlucht is voor de politie.
Als ze een korte tussen-stop willen maken bij een tankstation blijkt daar iets niet pluis te zijn.
Een wezen met levensgevaarlijke splinters die je veranderen in een soortgelijk wezen heeft het op hen gemunt en ze proberen te overleven door zich op te sluiten in het tankstation.

Best een vermakelijke creature feature maar origineel is het allemaal niet. Erg cliche zelfs, maar het wezen is erg leuk en komt niet uit de computer.
De film heeft wel zo'n snelle cuts en schokkerig camerawerk dat je weinig van het wezen kan herkennen, maar net genoeg om zelf een beeld te vormen en dat heeft wel iets.
Maar toch dacht ik af en toe "hou die camera nou godverdomme eens stil !!"
Heb je een hekel aan schokkerig camerawerk (want die mensen zijn er) dan zou ik deze film links laten liggen. Maar voor liefhebbers van creature features een aanrader.

7,5 / 10

Splinter Trailer

Long Live The New Flesh

Reactie #676: 09 nov 2009, 13:36

monster squad, 1335 berichten Re: Welke film heb je onlangs gezien? Part VII
Pearblossom/murderworld

Men lokt mensen naar deze film door een verhaaltje over lesbisch relatie en iets bovennatuurlijks gooit hier een half kippenhok aan hollywoods heetste b/c film stettetjes in hier en daar een beetje gore HEEELLVVEEL tits weinig ass in tanktops gehezen
en doe er maar een paar coolle caameos in en voila instant hit

i dont think so wat een bagger
een 2 voor psycho chick uit hallowen en 1 van de babysitter twins verder
je reinste bagger en je blijft zitten met een what the flying sushi roll was i thinking gevoel!

There is no me. I do not exist. There used to be a me but I had it surgically removed; P.Sellers

Scorpion with two tails (1982)

Saaie giallo / horror met een minimum aan gore en zonder T & A. Het kabbelt maar wat voort zonder echt leuk te worden. Het leukste is de soundtrack van Frizzi, al kwam sommige muziek me wel heel erg bekend voor. Volgens mij kwam sommige muziek uit The Beyond?

De DVD van MYA kan er nog net mee door, al verschilt de kwaliteit nog wel eens per scene.

Reactie #678: 09 nov 2009, 18:11

kwaadaardig, 194 berichten Re: Welke film heb je onlangs gezien? Part VII
Die poster heeft het ECHT wel niet over saaie toestanden nochthans :)

"Hand me the keys you fucking cock sucker."

The House of the Devil (Ti West, 2009) :: 8.4

Na het voor mij wat teleurstellende Paranormal Activity is er recent nog een door critici ‘’goed ontvangen’’ horror film uitgekomen. The House of the Devil is de naam. Deze beviel me stukken beter dan Paranormal Activity, de laatst genoemde was spannend te noemen maar verveelde erg snel. The House of the Devil is natuurlijk een totaal ander soort horrorfilm, maar is veel meer mijn straatje.

Het verhaal gaat over een tiener dat geld tekort komt voor haar appartement en vervolgens besluit om op een advertentie ‘’babysitter gezocht’’ in te gaan. Eenmaal bij het huis aangekomen blijkt ze met valse voorwaarden te zijn uitgenodigd en staat haar een vervelend avondje te wachten. Niet heel erg origineel, maar werkt prima dankzij de uitstekende spanningsopbouw en het leuke jaren 80 stijltje van de film.

Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5

Ik durf het haast niet te zeggen maar wat een briljante film is dit zeg. Heb eigenlijk nauwelijks wat van de hype meegekregen en verwachte eigenlijk een standaard commercieel horrorfilmpje. Niet dus!, werkelijk een geniale film met nu eens kinderen die je niet op de zenuwen werken, maar gewoon steengoed staan te acteren. Vooral het dove meisje en het weesmeisje Esther zetten zeer indrukwekkende prestaties neer.

Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 7.5

Bizar maar zeer intrigerend filmpje, visueel ziet het er prachtig uit, de scènes in het bos zijn soms net schilderijen zo mooi. Al zal ik niet alles 100% vatten of alle symboliek herkennen, toch was het een unieke ervaring die ik niet snel zal vergeten.

An American Werewolf in London (John Landis, 1981) :: 7.1

Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 7.1

''You can't make an omelet without cracking a few eggs. And humanity is just a cracked egg. And the omelet stinks.'' Johnny (Naked)

Die poster heeft het ECHT wel niet over saaie toestanden nochthans :)

Nee! Net zoals de DVD cover beloofd hij een totaal andere film :(

Reactie #681: 09 nov 2009, 19:44

gids, 11145 berichten Re: Welke film heb je onlangs gezien? Part VII
http://i38.tinypic.com/ilyflc.jpg

Scorpion with two tails (1982)

Saaie giallo / horror met een minimum aan gore en zonder T & A. Het kabbelt maar wat voort zonder echt leuk te worden. Het leukste is de soundtrack van Frizzi, al kwam sommige muziek me wel heel erg bekend voor. Volgens mij kwam sommige muziek uit The Beyond?

De DVD van MYA kan er nog net mee door, al verschilt de kwaliteit nog wel eens per scene.

Vind hem zelf ook maar net de moeite waard:

ASSASSINIO AL CIMITERO ETRUSCO

SCORPION WITH TWO TALES / MURDER IN AN ETRUSCAN CEMETERY

Je zou zeggen, je zit geramt met Sergio Martino aan het roer van een door Ernesto Gastaldi geschreven plot en John Saxon en Paolo Malco op cellulloid en de score van Lucio Fulci's CITY OF THE LIVING DEAD en Dario Argento's  SUSPIRIA

Maar niets is minder waar

Tis een rommelige giallo met bovennatuurlijke trekjes die idioot moeilijk te vinden is, misschien dat een dvdrelease de film nog wat kan opknappen maar hij is maar sporadisch boeiend

Hij is gelukkig wel beter dan THE ETRUSCAN KILLS AGAIN

6.5

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #683: 09 nov 2009, 20:24

monster squad, 5520 berichten Re: Welke film heb je onlangs gezien? Part VII
Het artwork van Scorpion with two tails...
Ik ben alvast niet echt geïnteresseerd... ;)

Reactie #684: 09 nov 2009, 20:50

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

VERTIGE (High Lane)

Niet echt origineel, niet cliché vrij, niets nieuws, aardig voorspelbaar, geen echt brute killings maar toch kijkt deze franse 5-vrienden-gaan-bergklimmen-en-zijn-niet-alleen film best lekker weg.
Het puntje van je stoel wordt niet gehaald maar hier en daar kom je nog wel halverwege en ondanks dat het allemaal wel been-there-done-that is verveelde hij me niet.

YOU TALKIN' TO ME?

Legend of Hell House (1973)

Deze had ik nog nooit gezien en ik dacht eigenlijk dat het een remake was van the haunting maar dat blijkt niet het geval, alhoewel het verhaal wel erg overeen komt.

En niet alleen qua verhaal, ook bij deze film hebben ze er voor gekozen weinig (geestverschijningen) in beeld te brengen wat dit soort films ten goede komt. Ook in deze film prachtige sets van het grote huis en goed acteerwerk. Toch vond ik The Haunting wat spannender.

Reactie #687: 10 nov 2009, 10:05

THE HAUNTING heeft natuurlijk ook wat meer troefkaarten omdat je je na afloop afvraagt:

Spoiler (klik om te weergeven/verbergen)

Cijfers Whatiwatch

Reactie #688: 10 nov 2009, 18:51

THE FACTS IN THE CASE OF MISTER HOLLOW

Sterke short van 6 minuten die ik op Youtube heb gezet. Kijk hem snel want hij kan ook weer snel verwijderd zijn

LET GOED OP, NA DE 2E KEER ZAG IK HET!

7.5

The Facts in the Case of Mister Hollow

Cijfers Whatiwatch

Reactie #689: 10 nov 2009, 19:13

monster squad, 5612 berichten Re: Welke film heb je onlangs gezien? Part VII
Leuk filmpje.....maar wat zag je dan ??

Long Live The New Flesh

Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 67