Hallo
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Wachtwoord vergeten?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
04 Sep 2010, 01:30
Mededeling: Site werkzaamheden a.s. weekend.
Topic: The Bloodstained Shadow
Pagina's: [1]
V.I.P Zombie
« Topic Start: 22 Mei 2004, 12:57 »
Tijdje dood dit subforum, om het maar eens nieuw leven in te blazen:

THE BLOODSTAINED SHADOW

Ik heb goeie dingen gelezen over de film en de DVD heeft ook nog wat extra's dus tenminste waar voor je geld lijkt me. Heeft iemand de film gezien of weet iemand er iets meer over?

Ik ga o.a. uit van de review op www.horrordvds.com

The second key is hidden in the cellar...
Administrator
« Antwoord #1: 22 Mei 2004, 13:50 »
Ik heb hem ja, als onderdeel van AB's Giallo collection. Van alle giallo's die in de box zitten, heb ik het minste plezier beleefd aan deze film. Ik vond hem wat saai en minder opvallend dan de andere. Het is zeker geen slechte film, en voor giallo liefhebbers zeker interessant, maar het is geen hoogtepunt in het genre. Van de Goblin muziek kan ik me vreemd genoeg niks herinneren, maar ik heb de film pas 1 keer gezien.

The Bloodstained Shadow vind ik overigens wel een stuk interessanter dan Watch Me When I Kill, van dezelfde regisseur.
bezeten
nee
« Antwoord #2: 22 Mei 2004, 14:51 »
Ik vond the bloodstained shadow wel vermakelijk zeker de italiaanse locaties werken daarin goed mee vond ik.
V.I.P Zombie
« Antwoord #3: 25 Jun 2004, 23:52 »
Sinds vandaag in m'n bezit dus ik zal hem de komende dagen/weken kijken. Een review komt er dus aan.

V.I.P Zombie
« Antwoord #4: 04 Aug 2004, 15:43 »
Goede film.

Mooie locaties, goeie belichting en aardig wat spanning bij tijden. De film duurt wel iets te lang en er zitten langdradige stukken tussen.

Het verhaal was ook aardig en het acteerwerk ook in orde.
De scene met de mistige begraafplaats is echt geweldig.

Leuk dat Bido meldt dat Argento z'n meester is. En dat hij een nieuw giallo script afheeft.

hulpeloos slachtoffer
« Antwoord #5: 04 Feb 2007, 22:02 »
Ik ben toch iets minder enthoustiast over deze giallo uit '78. Deze kwam even na de grote boom van het begin van de jaren '70 opdraven en alhoewel de film in zijn geheel goed overkomt, bezit de film volgens mij toch een aantal negatieve punten.

Zo vond ik het nogal tamme karakter van de film een domper. Nergens wordt het echt heftig zoals bij een Argento- of Fulci-giallo. Daarnaast vond ik het katholieke thema in de film -één van de hoofdpersonages is een priester- niet echt interessant. De ontknoping was nogal teleurstellend.

Aan de positieve zijde is er de soundtrack van Goblin. Ook hier draagt de soundtrack bij tot het geheel. Tweede positieve punt is de karakteruitdieping die beter is dan bij andere giallo's. We leren de personages voldoende kennen. Laatste positieve noot zijn een aantal effectieve en sfeervolle scènes zoals die van de eerste moord bij een nachtelijke storm, of de achtervolgingen doorheen de smalle straatjes van het Venetiaans stadje waar de film zich afspeelt.

De totaalsom biedt een film waar je niet goed weet wat je ervan moet vinden: je verveelt je niet, er zitten goede elementen in verwerkt, maar je hebt niet het gevoel een topfilm gezien te hebben en je bent hem snel weer vergeten.

Nog mensen met een negatieve -of positieve- ervaring met deze film?
Global Moderator
« Antwoord #6: 05 Feb 2007, 00:11 »

Ook deze vind ik toch wel goed, maar true... tis niet de beste

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch
seriemoordenaar
« Antwoord #7: 05 Feb 2007, 15:43 »
Leuke Giallo "by the book".
Volgens mij heb ik de soundtrack ook nog ergens.

"People scare better when they're dyin'"

<<--De Collectie
seriemoordenaar
« Antwoord #8: 05 Feb 2007, 23:57 »
Toch zeker niet slecht. Heb veel giallo's gezien, en van veel herinner ik me ondertussen weinig - terwijl ik me hier toch zó een paar beelden voor ogen kan toveren. De paranoide scene in de taverne vlak na de aankomst in het dorp. Inderdaad die nachtelijke scene die druipt van de sfeer. En tegen het einde een mooie scene waar ik beter niets over zeg omdat 't een spoiler is - waarschijnlijk. Tempo van de film lag soms wel fout.

V.I.P Zombie
« Antwoord #9: 04 Mrt 2008, 18:19 »
The Bloodstained Shadow

Bestaan er eigenlijk echt slechte giallo's? Elke giallo die ik tot nu toe heb gezien, heeft wel wat om van te genieten. Deze wordt nog wel eens omgeschreven als middelmatig maar ik heb gewoon weer zitten te genieten. Net als Who Saw Her Die en Don't Look Now speelt de film zich af in Venetie. Als ik de drie films mag geloven....een sinistere stad. Net als de eerder genoemde films, heeft The Bloodstained Shadow een vrij volwassen en serieus karakter. Enkele typische kenmerken van de giallo komen weer voorbij; killer met zwarte handschoenen, een jeugdtrauma, een priester die er weer es wat te maken mee heeft en de toevallige betrokkene die zelf rechercheurtje gaat spelen. De hoofdpersoon wordt gespeeld door Lino Capolicchio, ook wel bekend van The House With Laughing Windows (dit keer zonder baard). Net als in die film staat de man voor een mysterie en mag ie af en toe naar schilderijen kijken die vast iets meer te vertellen hebben... Ach...heel origineel is de film niet maar is zeker onderhoudend genoeg. De score van Goblin kon me ook zeker bekoren. De liefdesscenes waren erg zwak en hadden weggelaten mogen worden (vooral de sexscene....brrrr). De personen in kwestie brachten het totaal niet overtuigend en zijn nou ook niet bepaald aantrekkelijke mensen om naar te kijken. Het geluid van deze dvd is helaas niet al te best. Halverwege komt er vrij veel ruis....jammer. Toch een zeer waardevolle aanwinst op mn giallocollectie. Heerlijk genre!!
V.I.P Zombie
« Antwoord #10: 04 Mrt 2008, 18:39 »
The Bloodstained Shadow

Bestaan er eigenlijk echt slechte giallo's? Elke giallo die ik tot nu toe heb gezien, heeft wel wat om van te genieten. Deze wordt nog wel eens omgeschreven als middelmatig maar ik heb gewoon weer zitten te genieten. Net als Who Saw Her Die en Don't Look Now speelt de film zich af in Venetie. Als ik de drie films mag geloven....een sinistere stad. Net als de eerder genoemde films, heeft The Bloodstained Shadow een vrij volwassen en serieus karakter. Enkele typische kenmerken van de giallo komen weer voorbij; killer met zwarte handschoenen, een jeugdtrauma, een priester die er weer es wat te maken mee heeft en de toevallige betrokkene die zelf rechercheurtje gaat spelen. De hoofdpersoon wordt gespeeld door Lino Capolicchio, ook wel bekend van The House With Laughing Windows (dit keer zonder baard). Net als in die film staat de man voor een mysterie en mag ie af en toe naar schilderijen kijken die vast iets meer te vertellen hebben... Ach...heel origineel is de film niet maar is zeker onderhoudend genoeg. De score van Goblin kon me ook zeker bekoren. De liefdesscenes waren erg zwak en hadden weggelaten mogen worden (vooral de sexscene....brrrr). De personen in kwestie brachten het totaal niet overtuigend en zijn nou ook niet bepaald aantrekkelijke mensen om naar te kijken. Het geluid van deze dvd is helaas niet al te best. Halverwege komt er vrij veel ruis....jammer. Toch een zeer waardevolle aanwinst op mn giallocollectie. Heerlijk genre!!

De Blue Underground DVD? Deugt daarvan het geluid niet? Dat is goed om te weten.

Recensent & columnist bij Horror.nl | Fulltime muziek & film liefhebber | Mijn filmoverzicht
V.I.P Zombie
« Antwoord #11: 04 Mrt 2008, 18:52 »
Het is dezelfde als die van Anchor Bay, dit schrijft dvdtimes erover:

The audio, on the other hand, sounds quite weak. The only audio option provided is the English dub, in its original mono, and it sounds quite thin and scratchy, and the middle of the film features a fair amount of distortion and interference (which accompanies the aforementioned print damage, which suggests that the audio source was an optical track on the same print).

The Bloodstained Shadow is one of the more mature and thought-provoking gialli to be produced, and while it has its flaws, it is definitely one that fans should seek out, as it provides a welcome change of pace from the usual flashy excess of the genre. Anchor Bay's DVD is not perfect, but probably represents the best that could be achieved from the available materials.

De link naar de complete bespreking:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=58973

Er is volgens mij geen andere versie voor handen. Het viel wel erg op.....dat geruis. Maar hij is niet zo heel duur, zo'n 6 euro bij pacific en ik zou hem zeker niet laten liggen...
bezeten
« Antwoord #12: 05 Mrt 2008, 01:03 »
Volgens mij was het geluid bij deze film altijd al slecht, om maar te zwijgen van de belichting... die nogal groen is, een beetje alla Fulci. Ik werd er een beetje misselijk van. Erg lelijk. Maar ja, kwestie van smaak misschien.

Begrijp overigens weinig van de reputatie van deze film in sommige kringen. Niet goed genoeg, maar ook niet trashy genoeg om onderhoudend te zijn, geen aansprekende cast. Alla. het is duidelijk.. Ik heb er nooit wat aangevonden  Wink

Pagina's: [1]