Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Doorzoek:

Poll

Wat is jouw mening?

Geweldig
0 (0%)
Goed
4 (44.4%)
Matig/Voldoende
1 (11.1%)
Slecht
0 (0%)
Waardeloos
4 (44.4%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 21 apr 2010, 14:23

{ Topic }  

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17

FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)

Reactie #165: 07 nov 2009, 23:06

hulpeloos slachtoffer, 7 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Interessante geluiden. Een forum dient tenslotte voor het uitwisselen van meningen en standpunten. Over de open deur: degene die iets kan maken wat door iedereen vol lof ontvangen wordt, die moet nog geboren worden. Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. En Kubrick een grootmeester... nu weet ik niet meer welke film ik ooit van hem zag (2001?) Daar begon men met dansende apen en dat shot ging minutenlang door. Ik kan niet met droge ogen beweren dat dit nou zo geweldig was. Het bracht in ieder geval geen vaart in het verhaal. Grappen en grollen komen trouwens niet zoveel voor in Frisian Terror - soms een enkele dubbelzinnigheid - in ieder geval een stuk minder dan in de film over Dr. Strangelove. Maar ik moet toegeven dat dit misschien niet helemaal eerlijk is want Dr. Strangelove is natuurlijk in een geheel andere tijd gemaakt. Het vergelijk met clockwork orange betrof overigens facetten uit het verhaal, dus niet de manier waarop het gefilmd is. (dus inderdaad Burgess en niet Kubrick). Maar nog even geduld dan kun je het zelf beoordelen.

Met vriendelijke groeten,

John.

Over de open deur: degene die iets kan maken wat door iedereen vol lof ontvangen wordt, die moet nog geboren worden.

Die zal ook nooit geboren worden. Het zou eerder een technologie zijn die zich aanpast naar de wensen van de kijker, maar dan zal het geen film meer zijn zoals we die kennen. Een evolutie van de film of iets geheel anders gebaseerd op onze gemoedstoestand? En is dat misschien niet gewoon het innemen van hallucinante drugs? Waar verdwijnt de lijn tussen fantasie en realiteit?

Citaat
Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten.

Nee, maar het heeft ook geen zin om er over te twisten. Daarom kun in zo'n geval beter een objectieve invalshoek pakken en de film klinischer bekijken. Wat een niet-betrokkene makkelijker kan.

Citaat
Grappen en grollen komen trouwens niet zoveel voor in Frisian Terror - soms een enkele dubbelzinnigheid

Interessant, want de trailer heeft een Troma-achtige sfeer. En Kaufman houd ook wel van een flinke dosis satire met veel flauwekul.

DUISTERE OPENBARINGEN | Film Festival | www.duistere-openbaringen.net

Reactie #167: 08 nov 2009, 15:29

hulpeloos slachtoffer, 7 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Duistere openbaringen schreef: "Het zou eerder een technologie zijn die zich aanpast naar de wensen van de kijker, maar dan zal het geen film meer zijn zoals we die kennen. Een evolutie van de film of iets geheel anders gebaseerd op onze gemoedstoestand? En is dat misschien niet gewoon het innemen van hallucinante drugs? Waar verdwijnt de lijn tussen fantasie en realiteit?"

Misschien een beetje off-topic,maar dit is een zeer interessant thema dat je aanroert. Ik denk dat de lijn tussen fantasie en realiteit geleidelijk verschuift; soms langzaam, soms snel. Er is beslist sprake van een evolutie waarbij je moet denken aan veranderende concepten en experimenten. Experimenten kunnen twee dingen opleveren: of ze sterven een stille dood, of ze vinden ingang en worden uiteindelijk gemeengoed (nadat men overigens niet zelden in eerste instantie tegen het voorhoofd heeft getikt). Het mooiste voorbeeld hiervan vind ik persoonlijk nog de intrede van stereo. In 1960 werd het eerste stereofonische hoorspel van Nederland uitgezonden. Hoe werkte dit? Om stereo te beleven, moest je twee radio's hebben. Door een uniek samenwerkingsverband tussen de KRO en de AVRO kwam het volgende tot stand: de KRO zond via Hilversum 1 zogezegd het linker-kanaal uit en de AVRO via Hilversum 2 het rechter-kanaal. Die twee radio's zette je dan in de huiskamer neer zoals je dat tegenwoordig doet met twee luidsprekerboxen. En inderdaad... men kon in stereo luisteren. Je hoorde links Pietje wat vragen en rechts antwoordde Jantje. Links hoorde je een vrachtauto starten die op gang kwam en die via het rechterkanaal weer verdween. Technieken die nu dus heel gewoon zijn. Daags na de uitzendig verscheen er een kritische beschouwing in de krant waarvan de slotconclusie ongeveer iets was in de trant van:  "Ik geloof niet dat Nederland nou zit te wachten op uitzendingen waarbij je ineens uit onverwachte hoeken, links en rechts, allerlei geluiden hoort opduiken." Echter luttele jaren later zouden allerlei popgroepen platen maken waarin het stereo-effect juist optimaal werd toegepast. "Het is stereo en dat zul je horen ook" leek de teneur. Je hoorde links iets beduidend anders dan rechts. Nu moeten we niet meer DENKEN aan het saaie mono. Voor film-technieken - want daar hebben we het tenslotte over - geldt natuurlijk precies het zelfde. Veronica voerde (volgens mij ergens in de jaren '90) een soortgelijk experiment uit waarbij je twee TV's nodig had. Er werd een actie-film uitgezonden waarbij je op het ene scherm camera-standpunt a zag en op het andere dus camera-standpunt b. Op zich niet zo bijzonder in technische zin want dit is natuurlijk wat men ook in een regiekamer ziet als men bijv. bij live-uitzendingen verschillende camera's volgt en daaruit de beelden selecteert die de kijker dan te zien krijgt. Maar als experiment voor de kijker in de huiskamer wel geslaagd. Ik vond het zelf trouwens wel wat vermoeiend om het te volgen maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat je in het dagelijkse leven slechts indrukken krijgt vanuit één gezichtspunt. (als je vanuit het zuiden kijkt naar een bosbrand, dan zul je nooit kunnen zien wat iemand ziet die op dat moment vanuit het westen daarnaar staat te  kijken). De wensen van de kijker zullen ook steeds meer openstaan voor andere aanpakken (waarbij jij geheel terecht iets opmerkt over de gemoedstoestand en waaraan ik het begrip "veranderende perceptie" zou willen toevoegen) Natuurlijk zul je altijd mensen houden die roepen dat een verandering nog geen verbetering hoeft te betekenen, maar je moet wel een beetje de zon in het water kunnen zien schijnen. De film(techniek) zal op den duur ongetwijfeld veranderen, maar het begint altijd met die ene vraag: "Waarom en vooral HOE breng je iets in beeld?" Eigenlijk is het maken van een film (waarbij experimenteren heel nuttig kan zijn) nog veel leuker dan het kijken ernaar. Maar dat is slechts de persoonlijke mening van ondergetekende.

Met vriendelijke groeten,

John.

Reactie #168: 08 nov 2009, 21:09

staf, 5602 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Om te beginnen Omroep Friesland: zondagmiddag (morgen dus) zal e.e.a. te zien zijn in het programma K-Rûte dat wordt uitgezonden van 17.30 u - 17.50 u.

Ik heb vanmiddag natuurlijk even gekeken (handig dat uitgebreide pakket van UPC met Omrop Frysland erin) en ik moet zeggen het lijkt me
weer een mooi Nederlands underground product geworden, met de beruchte kill scene van kinky natuurlijk weer in beeld.
Leuk ook om Bart te zien en te horen, gelukkig viel het Fries mee, dus ik kon alles wel volgen....
Ik hoop dat er een mooie dvd van komt, die ik dan graag zal aanschaf!

(3135, gestopt met toevoegen...)   

Reactie #169: 09 nov 2009, 10:59

kwaadaardig, 209 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Jongens allemaal!!!!!!! dit is geen politiek forum....Frisian Terror is mijn hobby..evenals filmmaken is mijn hobby...en a clockwork oragne is een mooie film een meesterwerk. Frisian Terror is mijn optiek vermakelijk maar geen meesterwerk.  gemaakt met een beperkt budget met veel enthousiasme en plezier voor prettig gestoorden en door prettig gestoorden een film met een knipoog.

Je vind het leuk of je vind het niet leuk uiteraard is het altijd mooi om te horen dat iemand het vermakelijk vind en het zal me allemaal een zorg wezen als iemand het niks vind.

Kijk ernaar met een knipoog of met de nodige biertjes.

Bart.

Reactie #170: 12 nov 2009, 15:54

Gast Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
En iedereen al wat in spanning voor morgen???
No matter what we maken er een gigantische gezellige avond van,lkkr filmpje kiekuh en een heerlijk glas bier etc erbij  :D o:)

Reactie #171: 12 nov 2009, 16:37

gids, 11145 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Beetje nerveus ben ik wel ja...

;D

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #172: 12 nov 2009, 17:08

ooo je hoeft voor mij niet nerveus te zijn hoor ;) hahahhaha

t' gaat helemaal goed komen ....gewoon lkkr veel bier in de mik en 't verdwijnd vanzelf hahaha

Reactie #173: 12 nov 2009, 18:35

Zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Reactie #174: 12 nov 2009, 19:31

bezeten, 555 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Mensen kom dat zien morgen, zou ik zeggen!!  :)

Reactie #175: 12 nov 2009, 20:01

bezeten, 501 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Ik had het in mijn agenda staan, maar komt helaas wat anders tussen.
Ik had graag wat andere koppen van dit forum willen zien, maar boven alles had ik Frisian Terror willen zien!

Fijn om te zien dat er mensen zijn die dingen doen die ze leuk vinden, zonder enige verder motivatie.
Ik wacht met smart op de dvd, zodat ik die kan aanschaffen (en misschien vertonen op WOOF!).

Succes morgen!

Groetnis ut Greens

It's Mr. Freak to you!

Reactie #176: 14 nov 2009, 01:42

Cijfers Whatiwatch

Reactie #177: 14 nov 2009, 01:54

FRISIAN TERROR

Ik zal eerlijk wezen, het is shit. Maar ik hoorde zowat de hele zaal continu gniffelen dus het is wel leuke shit. Het plot is echt te verwaarlozen zo slecht maar je weet dat dit geen serieuze insteek heeft, het is allemaal 'lang leve de lol en hoe gek kunnen we het maken?'. Het is duidelijk een betere film dan MANIACS REVOLT met name het tempo is een heel stuk verbeterd en het akteren (door louter amateurs) is veel beter en er zit simpelweg 'meer in'

Hulde voor Bart die met een heel laag bedrag, een piepklein plot, weinig tijd en veelal akteermaagden deze film in elkaar heeft geflanst

Omdat ik zelf 2 kleine rolletjes heb in de film is het moeilijk om een cijfer te geven en ik vrees dat deze leuker is om te kijken met het publiek van vanavond dan in je eentje op de bank met een biertje maar voor nu...

7.5

Cijfers Whatiwatch

Reactie #178: 14 nov 2009, 15:22

bezeten, 555 berichten Re: FRISIAN TERROR (Bart van Dekken, 2009)
Haha Bart staat op elke foto met een biertje in zijn hand. Kijk dat zijn de echte friezen!  :P
Leuk om de film op groter scherm te zien!

Reactie #179: 14 nov 2009, 18:35

haaaiiii....

het was idd een geslaagde premiere en er was idd veel gegrinik...leuk dat mensen het zo kunnen waarderen!!! iig ben trots op mn kanjer en met de film die hij op het doek heeft gebracht..

greeetzzzz

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17

anything