Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Doorzoek:

{ Topic }  

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 56

Welke niet-horrorfilm heb jij net gezien? (Deel 3)

Triumph des Willens
Leni Riefenstahl maakte in 1935 deze propagandafilm voor nazi-Duitsland, waarin een massale partijbijeenkomst van de NSDAP in vol ornaat wordt getoond. 
Ik kon niet helpen dat ik dit een ontzettend intrigerende en knap gemaakte film vond. De nare figuren zoals Josef Goebbels, Heinrich Himmler en de Führer natuurlijk daargelaten. De beelden van de talloze strak georganiseerde parades in combinatie met close-ups van individuen werken betoverend. Dit alles laat zien wat voor fantastische cineaste Riefelstahl was. Tevens werkt het schrijnend, wetend welke gruwelen de nazi's teweeg hebben gebracht. Niettemin een fraai tijdsdocument.

World War 1 in Colour
De beelden uit de Eerste Wereldoorlog zijn we gewend in zwart-wit te zien. Ditmaal heeft een team van computertechnici de korrelige beelden ingekleurd. Dat geeft meteen een verfrissend beeld van een strijd die aanstaande woensdag precies 91 jaar geleden werd beëindigd. De zes episodes tellende serie kent een thematische opbouw en belicht daarmee aspecten die mij voorheen nog onbekend waren. Een waardevolle toevoeging zijn de interviews met stokoude veteranen, waaronder de recent overleden Harry Patch die een persoonlijk beeld geven van de strijd. Dit alles laat de oorlog minder tot het 'grijze' verleden behoren.

Lola rennt
Frisse en vlotte Duitse actiefilm die speelt met conventies. Leuk!
8/10

Hiroshima mon amour
Intrigerend portret over een Franse actrice die tijdens haar verblijf in Hiroshima aan de haal gaat met een Japanse architect. Ze wisselen gedachtes uit over elkaars verleden. Een fraaie ingetogen film wat voornamelijk neerkomt op de personages en hun gevoelens. De film heeft een sterk psychologisch karakter. Niet helemaal mijn ding, maar wel mooi om eens gezien te hebben.

8/10

Reactie #242: 06 nov 2009, 17:48

monster squad, 5520 berichten Re: Welke niet-horrorfilm heb jij net gezien? (Deel 3)
Death Race (2008)
Heeft zijn momenten maar als geheel doet het me niet veel,vooral het einde vond ik knullig.

Geef mij het origineel maar.

Reactie #243: 08 nov 2009, 15:07

monster squad, 5520 berichten Re: Welke niet-horrorfilm heb jij net gezien? (Deel 3)
I Spy (2002)
Get Smart (2008)

I Spy vond ik zeker de leukste.

Reactie #244: 08 nov 2009, 20:59

monster squad, 5612 berichten Re: Welke niet-horrorfilm heb jij net gezien? (Deel 3)
Any Way The Wind Blows

Een vrijdag in Juni...in Antwerpen. We volgen de dag van enkele personages die elkaars pad kruisen.

Erg leuke film, waar je wel blij van wordt. Soms absurd, hilarisch en erg vaag, maar boven al een lekkere film.
Jammer dat er niet echt een verhaal in zit en dat het einde daardoor onbevredigend voelt, maar de film moet het vooral hebben van de kleurrijke personages
en de dialogen en dat is zeer vermakelijk.

7,5 / 10

Any Way The Wind Blows trailer

Long Live The New Flesh

Reactie #245: 08 nov 2009, 21:11

monster squad, 5612 berichten Re: Welke niet-horrorfilm heb jij net gezien? (Deel 3)
Breaking The Waves

Zo lang geleden gezien dat ik er bijna niets meer van kon herinneren.
Het verhaal is erg sterk, maar de film is af en toe wat traag en saai op momenten.
Uiteindelijk wel een film die je niet onberoerd laat.

8,5 / 10

Long Live The New Flesh

Stan Helsing

een spoof/parodie die nergens leuk of grappig is.
de "slechterikken" bestaan uit:

Needlehead
Fweddy
Lucky
Pleatherface
Michael Criers
Mason

dan weet je wel weer genoeg....

3/10  (een extra punt vanwege Diora Baird  :P )

crewmember Horror.nl

Reactie #247: 09 nov 2009, 11:08

gids, 11145 berichten Re: Welke niet-horrorfilm heb jij net gezien? (Deel 3)

3/10  (een extra punt vanwege Diora Baird  :P )

Doe maar 2

:P

Zombies... Exploding heads... Creepy crawlies...And a date for the formal. Oh this is classic, Spanky.

Cijfers Whatiwatch

Gisteravond met vrienden Bruno gekeken. Een paar keer goed gelachen maar dat had ook wat te maken met het kratje Palm wat er toen al bijna door was. Eigenlijk stelt de film geen ruk voor natuurlijk en is het soort herhaling van Borat maar dan met een ander typetje.

Blindness (Fernando Meirelles, 2008) :: 8.4

Boeiend en origineel verhaal over een virus dat zo goed als iedereen blind maakt. Vooral interessant om te zien hoe de mensen zouden kunnen gaan reageren in zo’n soort gelijke situatie. Dat niet alles wordt uitgelegd over hoe en wat vind ik niet zo erg, wat mysterie en vraagtekens vind ik prima passen bij de film.

Death of a Salesman (Volker Schlöndorff, 1985) :: 6.7

Verfilming van een bekend toneelstuk, ook een beetje in de vorm van een toneelstuk gefilmd. Zo ziet het decor er heel erg goedkoop uit en zijn de achtergronden schilderijen. Het enige waardoor de film het kijken waard is, zijn de vertolkingen van Dustin Hoffman en John Malkovich en die zijn gelukkig van zeer hoog niveau.

They Live (John Carpenter, 1988) :: 7.6

De werkeloze Roddy Piper vindt op een dag een foute zonnebril die het mogelijk maakt om de ware gezichten van de mensheid te zien. Het blijken aliens te zijn! Foute boel dus. Ondanks het flauwe verhaaltje en het brakke acteren van worstelaar Roddy Piper, is deze film super vermakelijk om te zien.

Dreamcatcher (Lawrence Kasdan, 2003) :: 7.9
Righteous Kill (Jon Avnet, 2008) :: 5.9
The Outlaw Josey Wales (Clint Eastwood, 1976) :: 7.9
The Forbidden Kingdom (Rob Minkoff, 2008) :: 6.0

''You can't make an omelet without cracking a few eggs. And humanity is just a cracked egg. And the omelet stinks.'' Johnny (Naked)

Blindness (Fernando Meirelles, 2008) :: 8.4

Boeiend en origineel verhaal over een virus dat zo goed als iedereen blind maakt. Vooral interessant om te zien hoe de mensen zouden kunnen gaan reageren in zo’n soort gelijke situatie. Dat niet alles wordt uitgelegd over hoe en wat vind ik niet zo erg, wat mysterie en vraagtekens vind ik prima passen bij de film.
Vond ik ook. Er is ook een hoop kritiek op de film wat ik niet zo goed begrijp. Ik vond hem namelijk erg sterk.

De DVD lag al ruim twee jaar op mijn plank. In het kader van filmgeschiedenis moet ik deze film zien en zodoende is het er eindelijk van gekomen:

Citizen Kane
De beroemde film van en met Orson Welles over de mediamagnaat Charles Foster Kane die sterft met het legendarische woord "Rosebud". Een verslaggever probeert te achterhalen welke betekenis hierachter schuilt.
Citizen Kane werd ooit eens uitgeroepen tot beste film aller tijden. Zo ver wil ik niet gaan, maar Welles' prent mag zich zeker tot de beteren rekenen. De film leunt voornamelijk op de vraag wie of wat “Rosebud” nu wel niet mag zijn. Daarnaast is de rol van Kane gedenkwaardig. Via efficiënt toegepaste flashbacks wordt zijn karakterontwikkeling goed weergegeven. Cameratechnieken waren voor die tijd erg inventief. Ik had niet eens door dat het om een film uit 1941 ging! Eerder jaren 50 of 60.
Citizen Kane heeft een meer dan terechte status als klassieker en verdient daarom gezien te worden.

8,5/10

The Battle Over Citizen Kane
De persoon die de speciale DVD-uitgave van Citizen Kane in bezit heeft, kan deze informatieve documentaire over de totstandkoming van de film en de levens van Orson Welles en William Randolph Hearst niet over het hoofd niet.
Het eerste deel van deze docu leunt nog al op twee poten: het leven van Welles en dat van Hearst. Soms ontging het me even om wie het nu ging. Maar anderzijds illustreert dit de overeenkomsten tussen de twee uitgesproken individuen die werden samengesmolten in het personage Charles Foster Kane. Diverse mensen komen aan het woord en de bejaarde Welles ontbrak gelukkig niet. Het verhaal achter Citizen Kane is net zo interessant als de film zelf.

Citizen Kane
 De film leunt voornamelijk op de vraag wie of wat “Rosebud” nu wel niet mag zijn. 8,5/10

Een keer een special over gelezen en nog steeds waren er zat mensen die het niet gelijk wisten of doorhadden.  :-\

YOU TALKIN' TO ME?

Ik moest ook weer even denken, maar snapte hem wel. Vandaag ik de les alsnog een stukje van de docu gezien, die ik gisteren al heb mogen aanschouwen dankzij mijn fraaie SE die ik lang geleden gekocht had 8)

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 56