BloodRayne 2: Deliverance (2007) DVD review

Discussie in 'DVD en Blu-ray reviews' gestart door CinEx, 23 dec 2008.

1. CinEx Administrator

BloodRayne 2: Deliverance

Regie: Uwe Boll
    Cast: Natassia Malthe, Zack Ward, Michael Paré, Brendan Fletcher, Jodelle Ferland

DVD release: Splendid Film
    Beeld: Anamorphic widescreen 1.78:1
    Geluid: Dolby Digital 5.1 Engels
    Ondertiteling: Nederland
    Extra's: audiocommentaar, extended/deleted scenes, making of
    Regio: 2

Het beste dat je over BloodRayne 2: Deliverance kunt zeggen, is dat het niet Uwe Bolls slechtste film is. Maar een oninteressante film is het zeker. Het vervolg op BloodRayne (2005) speelt zich af in het Wilde Westen waar vampier Billy The Kid (Zack Ward) zich vestigt in het kleine dorpje Deliverance, waar een nieuwe spoorweg wordt aangelegd. The Kid is van plan om via de spoorweg heel Amerika te overspoelen met vampiers, en daar mag half mens, half vampier Rayne, een voorbijgangster in het dorpje, een houten stokje voor steken.
    Ondanks het geringe budget ziet de film er aardig uit met mooie, sfeervolle lokatieshots en goede aankleding. De muziek doet daarnaast denken aan populaire spaghettiwesterns van de jaren 60, maar die werden gelukkig niet door Uwe Boll geregisseerd, die het verhaal van The Seven Samurai (1954) of liever The Magnificent Seven (1960) adopteert voor zijn videogame verfilming en er niets interessants aan toevoegt. Zijn Billy The Kid ziet er leuk uit met zijn felrode das en scherpe hoektanden, maar heeft een veel te kleine rol, en zijn eindconfrontatie met Rayne is allesbehalve spannend, omdat Boll geen actie kan schieten. Het saaie script is ook niet al te best, met flauwe dialogen en nog flauwere one-liners, en waarom heeft Rayne als half vampier zijnde geen bovennatuurlijke krachten? Dat zal dan weer met het lage budget te maken hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat fans van de videogames hier genoegen mee nemen. En fans van leuke actiefilms ook niet.
    Het beeld op deze Splendid Film DVD ziet er prima uit, met een goed contrast en mooi zwartniveau, al hebben een handjevol scènes last van overmatige grain. Het 5.1 geluidsspoor klinkt prima en maakt goed gebruik van de surroundkanalen. Voor een “2-disc special-edition” zijn er niet veel extra's aanwezig, maar informatief en vermakelijk zijn ze wel. In de making of (14 minuten) komen Boll, de twee schrijvers en acteurs Natassia Malthe en Zack Ward aan het woord. Ze nemen de film gelukkig niet al te serieus en vertellen met plezier over hun ervaringen op de set. De deleted en extended scenes stellen weinig voor, maar het audiocommentaar is wel de moeite waard. Hier horen we Boll samen met zijn director of photography en hond Daisy praten over onder andere een korte, moeizame opnameperiode waarin de set deels in rook opging, het western dorpje dat ze in Canada hebben gehuurd, en, schrik niet, plannen voor een derde BloodRayne film.

bloodrayne2_1_ce.jpg bloodrayne2_2_ce.jpg bloodrayne2_3_ce.jpg
  2. Evil B. New Member

Zijn dit steeds je eigen recensies, CinEx?
  3. CinEx Administrator

Als ik ze plaats heb ik ze geschreven ;) DVD's die ik op deze manier bespreek, zijn afkomstig van de distributeur.
  4. Evil B. New Member

Waarom maak je dan geen nieuwe review database, of update de oude?

Wie leest nou zo'n los forum?
  5. CinEx Administrator

Omdat er vooralsnog te weinig recensies zijn voor een database, en er zijn genoeg mensen die het forum lezen, al dan niet dankzij Google en IMDb. Een database zou beter zijn, maar de oude recensies zijn weg dus we beginnen opnieuw. Zodra er wat meer recensies zijn, zal ik kijken wanneer ik een nieuwe database maak.
  6. Evil B. New Member

Als je vanaf nu eenheid in de recensies kan brengen, heb je wat inderdaad. Volgens mij is er best behoefte aan recensies die de technische, zowel als inhoudelijke kanten van releases bespreken. Als je geen trailer kunt zien en je hebt niet een (onafhankelijk) oordeel gelezen, blijft de aanschaf altijd een gok.

Een uitgebreide technische, zowel als inhoudelijke bespreking inclusief screenshots is uiteindelijk het beste. Maar daar is zowel tijd als kennis van zaken voor nodig, dus alleen de meest gedreven journalisten doen dit (gratis).
  7. TinkerTex Monster Squad

BloodRayne II: Deliverance
    Rayne (Natassia Malthe) neemt het in het wilde westen op tegen een boze vampier (Zack Ward) die een dorpje in zijn greep houdt.

Uwe Boll zette de serie voort met ditmaal Natassia Malthe in de rol van Rayne. Ze is leuk, maar Kristanna Loken was leuker. Zack Ward als Billy the Kid is niks. Hoewel het verhaal min of meer hetzelfde is, spreekt de setting me minder aan. Het is ook een stuk minder bloederig wat het eerste deel juist zo amusant maakte.

Toch ziet het er allemaal verzorgd uit. Echt slecht kan ik de film niet noemen. De 2.6 op IMDB is overdreven. Anderzijds blinkt de film nergens uit. Mwa, mwa dus.

Dit jaar maakte Boll de derde film die zich afspeelt in Nazi-Duitsland: Bloodrayne: The Third Reich. Het zal mij benieuwen...

5,0/10

Deel Deze Pagina