DEMONS (1985)

Discussie in 'Europees' gestart door TinkerTex, 25 sep 2008.

1. TinkerTex Monster Squad

Demons
    De in Italië als Dèmoni bekend staande film van Lamberto Bava begint met een naïef meisje die een vrijkaartje voor de film in haar handen krijgt gedrukt. Met haar vriendin en nog een groot aantal andere niets vermoedende bezoekers gaat ze naar de bioscoop. Wanneer de film aan de gang is, verandert een van de bioscoopbezoekers in een demon. Iedereen die ermee in aanraking komt, ondergaat dezelfde transformatie. De overlevenden moeten vechten voor hun leven, maar een uitweg lijkt er niet te zijn...

Deze Italiaanse B-film past met een beetje fantasie in het zombiegenre. Echter zijn de zombies ditmaal vervangen door kwijlende griezels met lange klauwen. Het verhaal komt vrij snel op gang nadat we de vele verschillende personages kort leren kennen: een stel tieners, een oud stel, een jong stel, een pooier met zijn hoeren en een blinde man. Wat die laatst genoemde persoon in een bioscoop doet, was mij ook een raadsel. Wanneer de demonen losbreken is het tijd voor hysterie, barricades, gevechten en bloederigheden.

Sommige scènes komen lachwekkend over, vanwege het matige acteerwerk en de overdreven effecten. Niettemin is Demons een genot voor iedere extreme filmliefhebber, want de film is -door het grote scala aan personages- niet voorspelbaar en de actie mag er wezen. De finale waarin de held met zijn brommer door de bioscoopzalen scheurt en ondertussen demonen neerslaat met zijn samoeraizwaard is te legendarisch voor woorden!

Een kleine opmerking is het naar mijn mening ietwat overbodige subplot van de cokesnuivers die van buitenaf de helse bioscoop betreden. Uiteindelijk hadden de criminelen hun functie in het verhaal, maar om daar een heel subplot aan te wijden, haalde voor mij de vaart uit de film. Het einde waarin de ontsnapte helden in een postapocalyptische wereld terecht komen is over-the-top en past daarmee prima in de film.

Al met al een Italiaanse B-film die je niet mag missen! Een remake maar doen?

8/10

[IMG] [IMG]
  2. CinEx Administrator

Slaat inderdaad nergens op, maar je houd er wel een leuk Billie Idol liedje aan over :D

De effecten zijn overdreven maar wel lekker bloederig. Leuke film!
  3. kinky queen Thrill me!!

Dat subplotje had van mij ook niet gehoeven, verder is dit een van mijn favorieten. Lekker breinloos vermaak

(maar zijn niet bijna alle zombie/demonen films dat?)

4. kinky queen Thrill me!!

5. CinEx Administrator

Demons 2 krijgt volgend jaar ook een Blu-ray release:

6. Bub Monster Squad

Demons 2 vind ik helaas een stuk minder.

Deel 1 vind ik echter te gek. Fantastische make-up en effecten en veel, veel gore.
    De sfeer, en dit zal aan mij liggen, vind ik vrij macaber. Waarom...ik zou het niet weten.
    Ik heb er zelfs ooit nachtmerries aan over gehouden!  :D

Die subplot is op zich niet van noodzaak. Het is alleen wel de manier. hoe die demonen (eentje dan), buiten die bioscoop weten te komen.

Het artwork van die blu-rays, dat ziet er dus niet uit.
  7. kinky queen Thrill me!!

Daar heeft Arrow een patent op, dat artwork op hun artikelen is echt vreselijk
  8. CinEx Administrator

Ik vind ze juist wel leuk dit keer :p
  9. drunkenmaster Monster Squad

Ik vind ze ook meestal wel aardig, is een keer wat anders.
    En als je het niks vind dan gebruik je toch gewoon één van de andere die er altijd bij zitten.
  10. kinky queen Thrill me!!

11. kinky queen Thrill me!!

12. damek New Member

mofrika? beetje kinderachtig en onnodig beledigend, kinky queen. (n)
  13. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

14. drunkenmaster Monster Squad

Volgens mij heeft die Demons 1+2 Steelbook van Arrow niet specifiek iets 'extra's' t.o.v. de losse releases, maar ik weet het niet helemaal zeker.
    Iemand die het wel zeker weet?
    Ik vind denk ik die losse releases nog leuker om te hebben dan die steelbook namelijk.
  15. The Brood Inner Terror

Die hebben niks extra's en missen zelfs de comics die in de losse releases zitten.
    Mij boeien die comics echter niet zo veel en ik heb de steelbook kunnen pre-orderen voor 16.99 pond, dus dat vond ik wel een goeie deal.
  16. The Brood Inner Terror

17. The Brood Inner Terror

18. kinky queen Thrill me!!

Klinkt goed
  19. The Brood Inner Terror

20. kinky queen Thrill me!!

Die rerelease van AB ziet er wat stripachtiger uit dan de bd. Ben benieuwd hoe ik de blu-ray ervaar als die hier speelt

Deel Deze Pagina