Den sista dokusåpan (2012)

Discussie in 'Europees' gestart door weerwolf, 11 feb 2012.

1. weerwolf Bezeten

Tijdens het filmen van een docusoap breekt er een zombie-epidemie uit. Plots moeten de deelnemers en filmcrew vechten om te overleven en zich een weg banen naar Stockholm, een van de laatste nog veilige plaatsen op aarde. Geregisseerd door Oskar Mellander en gaat op 6 maart in premiere op de Zweedse zender TV6. De titel vertaalt als 'De laatste docusoap'.

Ben best wel benieuwd om te zien wat de Zweden hiervan maken. Lijkt me vooral leuk omdat er een hoop bekende (Zweedse) gezichten in meedoen die hier vooral gekend zijn uit reclamespotjes, als sportfiguur (Patrik Sjöberg, nog steeds houder van het Zweedse en het Europese record in hoogspringen) of als entertainer voor de derde leeftijd (zo doet Lill-Babs, 73 jaar oud, een beetje het Zweedse equivalent van Marva mee; op de foto te zien met shotgun!). Nog maar een paar weekjes slapen... :)

2. kinky queen Thrill me!!

Zombies wil ik altijd wel zien!
  3. CinEx Administrator

Een beetje als Dead Set (2008)?
  4. weerwolf Bezeten

Daar dacht ik ook gelijk aan, hoewel ik Dead Set niet gezien heb (alleen over gehoord) dus zeker kan ik natuurlijk niet zijn...
  5. weerwolf Bezeten

Intussen hebben we de eerste twee afleveringen achter de kiezen en het moet gezegd: tot nu toe is het maar magertjes. Een zombiefilm-leek kan hier wel wat plezier aan beleven, maar als doorwinterde Romero-fan valt er tot nu toe niks nieuws te rapen. Zowat alle personages komen eerder onsympathiek over, dus meeleven doe je niet echt. Verder zijn de meeste clichés al de revue gepasseerd (tot en met het 'zombietje pesten' uit Dawn of the Dead) en lijkt er niet aan uitdieping van de personages, noch van het verhaal gedaan te worden. Twee pluspunten: de zombies kunnen rennen (altijd leuk) en de gore is best rijkelijk en overtuigend aanwezig. Ik vraag me af waar ze verder met het verhaal naartoe willen, want als er niet wat laagjes aan het plot toegevoegd worden, zal dit al snel gaan vervelen.

Nog een derde pluspuntje: de theme-music van de Finse Coffinshakers

Deel Deze Pagina