DON'T BE AFRAID OF THE DARK (2011)

Discussie in 'Horror & Cult' gestart door kinky queen, 26 jul 2010.

1. joos Monster Squad

vette poster...
  2. meroth Monster Squad

Inderdaad, moest de film goed blijken te zijn en ik heb deze in m'n bezit, dan zou hij zo tussen de rest kunnen hangen.  Lekker ouwerwets!
  3. kinky queen Thrill me!!

Retroposters komen helemaal terug. Heerlijk
  4. meroth Monster Squad

Heb ik ook al gemerkt.  iets wat ik enkel kan toejuichen!
  5. CinEx Administrator

Weer zo'n mooie poster!
  6. kinky queen Thrill me!!

Fucking hell! Die is fantastisch! Helemaal in mijn straatje!
  7. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

zwarte vlekken met tekst yeeeaaahhh
    vond die mooier
  8. kinky queen Thrill me!!

9. evil kneel Bezeten

Don't Be Afraid in the Dark / Troy Nixey, 2010

De trailer beloofde een behoorlijk spannende film, maar dat valt achteraf behoorlijk mee. De trailer is waarschijnlijk spannender dan de film zelf. Beginnend regisseur Nixey heeft gekozen de gekke wezentjes uitgebreid in beeld te brengen, in plaats van de wezentjes suggestief in beeld te brengen. Zelf hou ik wel van die aanpak, het is weer eens verfrissend om een recente 'enge' horrorfilm te zien die niet volledig vertrouwd op de plotselinge schrikgeluiden. In plaats daarvan is veel aandacht uitgegaan naar het sfeervol in beeld brengen van het landhuis en de wezentjes. De film is niet aan iedereen besteed, want tijdens de voorstelling (sneak preview) liepen behoorlijk wat mensen weg uit de zaal. Don't Be Afraid in the Dark is blijkbaar een remake van de gelijknamige tv-film uit 1973. Die binnenkort ook maar eens gaan kijken.

7,5 / 10

10. spawn999 Monster Squad

Sluit ook naadloos aan het werk van Del Toro zelf, sprookjes met een horrortintje zoals Pan's Labyrinth enz..
    Ik vond hem net ietjes beter.  ;)

8.0
  11. joos Monster Squad

ik ben benieuwd...
    het origineel vond ik alvast een erg leuke film...
  12. kinky queen Thrill me!!

Ik vind het origineel nogal saai eigenlijk (mss moet ik hem weer ff kijken want het zijn nogal wat jaartjes geleden) maar de kritieken over deze remake zijn nou niet echt positief. Ik ben toch echt heel erg benieuwd
  13. spawn999 Monster Squad

Snap het ook niet, mijn omgeving vond het ook een geslaagde film.
  14. kinky queen Thrill me!!

DON'T BE AFRAID OF THE DARK

DARK FAIRY

Je kan zeggen: De dialogen zijn slecht, het is allemaal nogal geforceerd sfeervol, akteerwerk is niet al te best, dat grietje zit zowat in iedere scene en het is voorspelbaar, cliché etc. Je kan ook zeggen hij is veel beter dan het origineel en ik ga lekker in m'n favoriete stoel zitten met m'n poten omhoog genieten van een ouderwets sfeervolle spookhuisfilm

8.0

15. spawn999 Monster Squad

Ja laat die ouwe hoeren maar lekker ouwe hoeren!
  16. drunkenmaster Monster Squad

Ik vond hem ook heel aardig.
    Sfeertje was oké.
  17. CinEx Administrator

don\'t-be-afraid-of-the-dark.jpg

Vanaf 13 maart verkrijgbaar op DVD en Blu-ray
    Inclusief ruim één uur aan Extra’s

DON’T BE AFRAID OF THE DARK is een nagelbijtend spannende horrorthriller met hoofdrollen voor Katie Holmes en Guy Pearce. Producer Guillermo del Toro toont zich na onder andere The Orphanage opnieuw de meester van het haunted house-genre.

DON’T BE AFRAID OF THE DARK is vanaf 13 maart verkrijgbaar op DVD en Blu-ray. Distributie: Dutch FilmWorks

SYNOPSIS
    Architect Alex Hurst (Guy Pearce) verhuist met zijn dochter Sally (Bailee Madison) en vriendin Kim (Katie Holmes) naar het landhuis Blackwood Manor. Terwijl Alex en Kim hun droomhuis in zijn oorspronkelijke staat herstellen, trekt Sally erop uit om het nieuwe onderkomen te verkennen. Ze hoort stemmen en deze leiden haar naar een verborgen ruimte. Wanneer ze de deur opent waarachter ze de stemmen hoort, heeft Sally geen idee dat ze een horde duistere wezens vrijlaat die zich al eeuwen in de krochten van haar nieuwe thuis verborgen houden…. en die het gemunt hebben op de bewoners.

CAST
    Guy Pearce (The Hurt Locker, The King’s Speech, Memento)
    Katie Holmes (Batman Begins, The Son of No One, The Kennedy’s )
    Bailee Madison (Just Go with It, Brothers)

PRODUCER
    Guillermo del Toro (The Orphanage, Pan’s Labyrinth, The Hobbit 1&2)

DVD + Slipcase
    16:9 Anamorphic Widescreen (1.85:1) - Dolby Digital 5.1
    Engels gesproken, Nederlands ondertiteld - Genre: Thriller / Horror
    Speelduur: 95 minuten
    Extra’s (ruim 60 minuten):
    - The Story
    - Blackwood Mansion
    - The Creatures
    - Character Profiles
    - Featurette
    - Interviews Cast & Crew
    - Behind the Scenes