Pfjieuw, eerst even bijkomen. Bijzondere film! Het eerste uur vond ik echt heel erg sterk, daarna wordt de film een stuk minder. Vooral tegen het einde waren er een aantal onbegrijpelijke scènes. Mensen in de zaal begonnen zelfs te lachen. Erg jammer. Voor het eerste uur: een dikke 10! Voor wat volgde: een krappe 7. Gemiddeld dus een 8.5.
Pfff, wat een lannnnnggge zit. Eerste uur erg sterk daar naar wordt het erg zwak, vervalt in herhalingen wordt saai en idd een paar vreemde onlogische scene's. Schokkend was het absoluut niet. Ik vond het erg jammer dat er zo weinig met de freaky soundtrack is gedaan, ik had daar persoonlijk wat meer van verwacht. Jammer... Ben blij dat het niet in 3D was.
ik heb em ondertussen al 2 keer gezien in de bios. hoewel het na het eerste uur inderdaad inkakt ben ik nog altijd van mening dat het een sterke film is. en een sterke ervaring. maar ach. misschien vanavond voor de derde keer en dan kijken of ik het zelfde denk.
Lang naar uitgekeken en gisteren dan eindelijk gezien (de 161 min. originele versie). Ik vind het moeilijk de film te beoordelen omdat hij zowel negatieve als positieve kenmerken heeft. Ik ben het er mee eens dat de film te lang is. Een lange film is geen enkel probleem, maar dan moet er wel voldoende inhoud zijn en dat is bij Enter The Void niet het geval. Als Noe de film met 40 minuten had ingekort dan zou het geheel een stuk sterker zijn. De eerste 80 minuten zijn prima en de laatste 40 ook. Het stuk daartussen is redelijk saai en had makkelijk korter gekund. De dialogen en acteurs zijn ook een beetje slap en ik miste een beetje de energie en controverse waar Noe bekend om staat. Noe houdt het in Enter The Void dus redelijk braaf. Ik zeg redelijk, want er zitten wel een paar expliciete scenes in, maar het is niets vergeleken met Seul Contre Tous en Irreversible. De positieve kant van ETV is dat hij technisch en visueel gezien behoorlijk geweldig is en zijn voorgaande films hierin overtreft. Al raak je er wel snel aan gewend, het blijft toch fascinerend om naar te kijken. Door Noe's originele stijl van filmen , de bittere inhoud van het verhaal , de monotone hypnotiserende soundtrack en ook de lange duur van de film , maakt het wel tot een unieke ervaring. Voor de ene positief voor de andere negatief, maar het is een film als geen ander. 9 / 10
Behoorlijk sterke film! Technisch gezien een topfilm en waar de meesten last van hadden dat hij na een poos ging vervelen had ik absoluut geen last van. Trippy filmpje 8.5
Mja lastig te vergelijken, camerawerk deed me wel aan Irreversible denken. Moest ook aan Blueberry denken (het begin).
Enter the Void wordt op 17 februari 2011 door Living Colour Entertainment op DVD uitgebracht in Nederland. Specs: Beeld: 16/9 (2.35:1) Geluid: 2.0 Stereo, 5.1 Surround Ondertiteling: Nederlands Speelduur: 160 minuten Bonus: trailer
Zoek de verschillen nieuwe clip van Kanye west (geluid uit en even wachten tot 02:41 kkrijg je wat moois te zien) en
Heb vandaag uiteindelijk Enter The Void te zien gekregen en ik deel de mening van een aantal anderen hier: de film liet me met nogal ambivalente gevoelens achter. Visueel vind ik het een enorm sterke film en eigenlijk is dat wat de film voor mij uiteindelijk ook 'redt'. Zonder de unieke visuals had ik hem waarschijnlijk na dik een uur afgezet. Hoewel ik moet zeggen dat Noé's overgangen met gebruik van stroboscoop en inzoomen me op den duur wel de keel uit kwamen. Het verhaal op zich liet me tamelijk koud en controverse of uiterst expliciete toestanden kan ik er ook maar moeilijk in vinden. Had hij zijn soms eindeloos aanvoelende herhalingen wat beperkt en daarmee de film drie kwartier korter gemaakt, dan had ik de film als geheel veel sterker gevonden. Vooral naar het einde toe had ik het idee dat de verhaalstof op was en dat er dan nog maar wat aan vast gebreid werd om de film te rekken. Ik ben blij hem gezien te hebben en wil hem graag bij gelegenheid eens op het grote doek zien (kwestie van de visuals nog beter tot hun recht te laten komen), maar hij voldeed allerminst aan mijn verwachtingen. Helaas... De film deed me bij momenten nog het meest denken aan Liquid Sky, ook een film waarvan de plot me een heel ander soort film had doen verwachten en die het uiteindelijk vooral van het visuele moet hebben. Hoewel het al zo'n 20 jaar geleden is dat ik die gezien heb, dus mijn geheugen kan me wat misleiden hier.