Filmhuis Cavia presents 'Straight to Video'

Discussie in 'Filmevenementen' gestart door The Ericist, 30 dec 2008.

1. The Ericist Kwaadaardig

Filmhuis Cavia biedt iedere laatste zondag van de maand onderdak aan Straight to Video: de beste, beroerdste en bizarste B-films uit de jaren ’70 en ’80. Op zondag 27 december is het de beurt aan Super Monsters uit 1980.

In deze prettig gestoorde Japanse monsterfilm neemt de vuurspuwende schildpad Gamera het op tegen de Zanon, een buitenaards ras dat met behulp van gigantische monsters de aarde wil veroveren. Gelukkig staat Gamera er niet alleen voor; in zijn strijd wordt hij bijgestaan door een jongetje dat te pas en te onpas in zingen uitbarst en de Space Women, een intergalactische variant op Charlie’s Angels.

Surf voor meer info naar www.filmhuiscavia.nl

2. kinky queen Thrill me!!

3. The Ericist Kwaadaardig

Ja, helaas biedt dit forum geen opties voor Japanse tekens, dat had er helemaal geen misverstand over ontstaan ;)
  4. The Ericist Kwaadaardig

Bij Straight to Video vertoont Filmhuis Cavia de beste, beroerdste en bizarste B-films uit de jaren ’70 en ’80. Omdat de komende editie voorlopig de laatste is, mag het publiek kiezen tussen drie films. Twee daarvan zullen er uiteindelijk vertoond worden. U heeft de keus uit:

Colpi di Luce (Light Blast)

(Enzo G. Castellari, Italië, 1985, 86 min)
    Het hoge tempo, de bloederige shoot-outs en de vele auto-achtervolgingen maken van Colpi di Luce de ultieme B-actiefilm. Van de regisseur van The Inglorious Bastards.

Long Zhi Ren Zhe (Ninja in the Dragon’s Den)

(Corey Yuen, Hong Kong, 1982, 95 min)
    Deze klassieke karatefilm is tot de nok toe gevuld met adembenemende gevechten, spectaculaire stunts en talloze ninja-strapatsen. “Een must-see”, aldus BBCi Films. 

Velvet Smooth
    (Michael Fink, VS, 1976, 93 mins)
    Funky blaxploitationfilm in de traditie van Foxy Brown en Cleopatra Jones, compleet met uitzinnige outfits, een swingende soundtrack en houterige kung-fugevechten.

Deze speciale editie van Straight to Video zal op zondag 31 januari plaatsvinden in Filmhuis Cavia. Surf voor meer info naar www.filmhuiscavia.nl

5. WOOF! Bezeten

Waarom??? Geen tijd, geen zin meer of te weinig animo. Dat laatste moet geen reden zijn, want ook al zit je daar met zijn tienen, dan nog vindt ik zulke avonden de moeite waard!
  6. The Ericist Kwaadaardig

Ben het helemaal met je eens, de sfeer is altijd top, ook op minder druk bezochte avonden (geloof me, die zaten er ook tussen). Het probleem is dat ze kampen met een vrijwilligerstekort. De kans is echter aanwezig dat het een nieuw leven krijgt, dan in de vorm van korte thema-gebonden festivalletjes. Die zullen minder vaak plaatsvinden, maar wel beter 'in de markt' gezet worden. Hoe dan ook, erg jammer. Maar mijn oneindige dank voor de inspiratie, zonder jou had mijn publiek toch krakers als Hell Squad, The Humanoid en Kung Fu Zombie moeten missen :) Misschien als deze editie een groot succes is, Straight to Video nog een tweede leven krijgt. Daarom: come one, come all! :)
  7. WOOF! Bezeten

Gelukkig! Goed te horen dat er meer komt. Elk initiatief is een goed initiatief!

Thema-gebonden festivalletjes?? Dat klinkt leuk. Ben benieuwd in wat voor verpakking je dat gaat serveren....

Deel Deze Pagina