Four Flies on Grey Velvet

Discussie in 'Europees' gestart door Beowulf, 31 aug 2003.

1. Beowulf Monster Squad

Is deze eigenlijk al uit op dvd? Die staat namelijk hoog op mijn verlanglijstje. Heb dan tenminste de eerste drie van Argento in bezit. :D
  2. CinEx Administrator

Volgens mij is er een Duitse dvd. Hierover is nogal verwarring, bestaat die dvd nu wel of niet. Ik ga eens zoeken...
  3. CinEx Administrator

Nee helaas, er is geen Duitse dvd. Er waren niet zo lang geleden geruchten dat Dragon Four Flies op dvd ging uitbrengen, maar dit bleek niet het geval te zijn. Helaas! Er blijkt iets te zijn met de rechten waardoor niemand de film op dvd kan uitbrengen. Bovendien schijnt het lastig te zijn om een goede print te vinden.
  4. jim2873 Kwaadaardig

wil hem heel graag zien,
    vorig jaar draaide hij in een bioscoop in london en heb toen nog getwijfeld of ik er heen zou gaan...

kom op met die dvd!
  5. Enigma Monster Squad

Ik geloof dat Dragon hem nog steeds uit gaat brengen maar dat weet ik niet 100% zeker. Het zou zonde zijn als deze voor eeuwig in de archieven blijft liggen, zo krijgt niemand z'n verzameling compleet.
  6. Evil B. New Member

Jim, jij bent een ware gelovige! Naar London gaan voor een film! Bravo! De cultvideotheek aan de Amstel in Amsterdam had lange tijd een copie op VHS. Daar heb ik hem geleend. De copie is erg donker, maar de film is Engels gesproken. Hij is zéér de moeite waard. Ik zou hem ook graag weer zien, maar dit is de enige copie die ik ooit gezien heb, behalve een Frans gesproken, die ze daar ook hebben. Het is Argento's moeilijkst vindbare film, hopelijk komt daar verandering in. De hoofdrolspeler, Michael Brandon is veelvuldig in beeld in de documentaire Argento: An Eye for Horror. Het is trouwens niet de meest bijzondere film in Argento's oeuvre, maar hij slaat mooi de brug tussen 'Cat...' en 'Deep red'. Ik heb "Five days of Milan' nog nooit gezien, maar dit is geen horror, dus daar doe ik niet zoveel moeite voor.
  7. jaco d Seriemoordenaar

ik heb destijds bij een cultwinkel in Utrecht deze gekocht voor het astronomische bedrag van 125 gulden. Het was een Griekse ex-rental die Frans gesproken was en Grieks ondertiteld. Verstond er dus niks van maar het was de laatste film in mijn Argento collectie die ik nog moest hebben,dus kopen maar.
    Kom ik thuis,doe hem in mijn videorecorder,spoel hem heen en terug(nostalgie...)en ga hem na 5 minuten bekijken...Plots hoor ik een geluid waarvan ik dacht:Da's nie goed,en jawel hoor,de band was vastgelopen :confused:
    Gelijk maar een kopietje van gemaakt(kreeg hem gelukkig redelijk onbeschadigd uit mijn videorecorder)en voorzichtig in de kast gezet.
    Een jaar later kwam hij uit in Engeland op video voor 39.99 gulden,dus die ook maar gekocht...
  8. CinEx Administrator

Was die Engelse versie op zijn minst een verbetering ten opzichte van die oude versie?
  9. Bub Monster Squad

Er is wel een bootleg uit in de US. (laserdisc rip geloof ik)

De man die er in handeldt zou me nog een kopie sturen.
    Ik gaf hem een briefje van 5 Euro. (op vakantie geweest in de US en een horror conventie bezocht)
    Die had hij nog nooit gezien en was zo blij als een kind. ;)

Zal hem eens mailen..

Ik zelf helaas deze film ook nog nooit gezien.
  10. jaco d Seriemoordenaar

cinEx, ja absoluut. De beeldkwaliteit was een stuk beter en ik kon het nu ook begrijpen. De Griekse versie was waarschijnlijk al vele malen uitgeleend want de beeldkwaliteit was best slecht...
  11. CinEx Administrator

Helaas is deze Argento film nog altijd niet beschikbaar op DVD, maar ondertussen is er wel een DVD-R beschikbaar. Over de kwaliteit van die DVD is mij niks bekend, maar als je hem écht wil zien, dan is dit wellicht een oplossing:

http://www.lfvw.com/four_flies_grey_velvet.html
  12. EdW Kwaadaardig

Dit zegt meer dan genoeg over de kwaliteit:

"compiled from several different prints, including a rare French release tape"

Fijn, allerlei generaties VHS door elkaar heen op DVD. ::)

Die DVD komt er heus wel, ik zou me niet wagen aan deze DVD-R. Ik heb een paar DVD-R's van Midnight Video, en die komen tenmiste nog van Laserdisc.

En daarnaast is het met afstand Argento's minst interessante film.
  13. Bub Monster Squad

ik was het al vergeten...een kennis in de US zou een bootleg dvd van de film (widescreen) nog naar me toe sturen. Heeft hij nog niet gedaan.

Zonet nog maar eens een mailtje gestuurd!
  14. Vleeshaak Monster Squad

Das ook niet aardig
  15. Bub Monster Squad

Ach, die persoon had de laatste tijd wat persoonlijke 'shit' te verwerken.
    Zijn vriendin had hem op straat gezet.
    Om dan te 'zeuren' om een dvd die hij nog niet naar me had toegestuurd leek me dan ook niet gepast. ;)
  16. Vleeshaak Monster Squad

Dat valt onder de categorie acceptabele excusen ja
  17. Wizard Black-gloved killer

Vreemd dat Anchor Bay nog geen stappen heeft gezet om Four Flies op DVD uit te brengen want er zullen ongetwijfeld veel fanaten zijn ( waaronder ik) die deze giallo op een schijfje willen zien staan.
  18. Enigma Monster Squad

Is een rechtenkwestie.
  19. Wizard Black-gloved killer

Bovenstaande informatie dwaalde onlangs rond op de pagina's van darkdreams.org en zoals we kunnen lezen schijnt Blue Underground serieuze stappen te ondernemen om Four Flies op DVD zetten. Dat werd dan ook eens tijd, om het maar zacht uit te drukken!
  20. CinEx Administrator

Volgens mij zijn ze daar al lang mee bezig in schiet het helaas nog altijd niet op. Wellicht dat de rechten voor Europa makkelijker verkrijgbaar zijn? Zou leuk zijn als Anchor Bay UK hem uit zou geven, maar ik neem aan dat ze dit allang geprobeerd hebben en ook niet gelukt is. Oh well, you never know.

Deel Deze Pagina