"It would appear that the MYA print is cut in exactly the same places as a TV broadcast on Italian telly back in the early 90's. The cuts occur at precisely the same time as the adverts appear on the TV broadcast. This suggests (confirms, even...) that it's not 'print damage' at the end of the reels to blame for those brief missing segments - as has been suggested in a few places. MYA simply used a TV broadcast master. Also, unsurprisingly, the recent screening on Italian TV was identical to the MYA disc with the same brief cuts." "The English audio was lifted from the Retrofilm dvd and the pitch is way out (speeded up for ntsc). Everybody's voice sounds wrong. The awful quality US trailers were also nicked from the same disc." "...the scenes that were shot day-for-night are correctly presented in the German transfer. That and the audio is better." "I know everyone has moaned about the German and US releases of the film, but for better or worse, they're both worth hanging onto."
Bootleg,schmootleg...wie zal het zeggen? Retro Film beweert dat het niet om een bootleg gaat en Mya zwijgt als het graf... Mya "the sound quality is a different story, however. The Italian language track (which isn’t accompanied by English subtitles) is great and everything one would expect from a mono track of its age but the same cannot be said for the English dub. The English track is fine for the most part, though I did struggle to hear some dialogue but the disc’s biggest problem is that it suffers from a rather distracting distortion audible whenever Morricone’s signature cue plays out." "It’s also worth noting that like the Retromedia release, there are minute passages of the film that are absent from the Mya release and these sections differ from those missing from the German disc. These missing elements include the introduction to the scene just prior to Roberto meeting with Godfrey for the first time and a line of dialogue between the same characters at the end of the film, after Nina walks out the door. There’s also a colour grading issue in the scene in which the housemaid waits for the blackmailer in the park: the scene was obviously shot day for night with the intention of correcting the colour in post-production. In the Retromedia release there is a gradual descent into darkness, whereas the Mya release lingers in the daylight before making an abrupt transition into darkness when the maid is chased through the park’s gardens. Again, this is a minor issue but one that could have been so easily avoided by those overseeing the transfer." Zeker lijkt het volgende: De Mya master is niet het negatief maar een tv-master (zoals later wel meer bleek bij Mya) Als je alleen beeldkwaliteit bekijkt wint Mya omwille van de (16 mm?) inserts bij de Retrofilm.
De film blijft een enigma... Bekijk deze maar eens...zijn die beelden speciaal voor de trailer gedraaid?
MYA is gewoon een bootleg en boevenoperatie - geen enkel vertrouwen meer in. Als ze nu nog fatsoenlijke uitgaves zouden brengen, maar dat doen ze niet. Leuk dat ze Four Flies hebben uitgebracht, maar een paar verdere uitgaves van ze bekeken en ze zijn allemaal waardeloos. Ik vermoed zelfs dat het verhaal dat de 'eigenaren' eerst voor NoShame Italy hebben gewerkt een compleet broodje aap verhaal was om zo nog enige geloofwaardigheid op te bouwen. Geen website, niet of nauwelijks te bereiken, erg verdacht. Met die rechtszaak over de rechten voor Four Flies (verder ook niets meer over gehoord) werd er al veel langer getwijfeld over de legitimiteit van die uitgave, maar dat verhaal rond Four Flies is voor mij een beetje de druppel. Als ze gewoon een TV-master (hoe goed ook) willen gebruiken, prima, maar zeg dat dan gewoon. Waarom dat eindeloze gedraai?
Four Flies on Grey Velvet - Dario Argento - 1971 Is dit echt een film van Argento? Is dit werkelijk de film die hij maakte na het sublieme Bird with the Crystal Plumage? Dit had ik nooit gedacht maar ik vond dit echt een waardeloze film. Met name de hoofdrolspeler kon ik niet uitstaan! Wat een saai, charismatischloos stuk verdriet. Loopt erbij als een houten plank. Verder liep de film niet....het was een stroperig geheel en nogmaals....saai. Er werd totaal misplaatst een poging tot humor ondernomen wat echt tenenkrommend was met als dieptepunt de portrettering van homoseksuelen. Zelfs de muziek van Morricone was verwaarloosbaar. De moorden niet interessant en het plot zo ridicuul...zelfs voor giallobegrippen echt te dom voor woorden. Kan ineens begrijpen waarom de film nooit een echt goede release heeft gekregen. Ik sta echt perplex.... 4,5
Je vond hem dus niet te pruimen als ik je goed begrijp? Mya dvd? Deze kwam trouwens na Cat o' Nine Tails.
Ik heb de Duitse dvd bekeken. Echt niets nee, deze film. Erg vlak en erg saai. Had van Argento veel meer verwacht, vooral omdat rond deze film enkele meesterwerken zijn gemaakt. Erg automatische pilootwerk met tenenkrommende "humor".
Ieder zijn mening, zoals Melzz die heeft heb ik de mijne. Ik zag Quattro mosche eind jaren tachtig op een videobootleg na lang, lang zoeken, en was allerminst teleurgesteld. De film is volgens mij zelfs een sleutelwerk in het oeuvre van Argento. Het is de eerste keer dat hij werkelijk ging experimenteren met vorm en inhoud. Zeker, het is een wisselvallige film met een paar erg zwakke momenten. Maar alleen al de climax is een echte tour de force: Argento werkte met een speciale camera, ontwikkeld in Oost-Duitsland, waarmee je extreme slow motion kon schieten. Die camera joeg er gigantische hoeveelheden film door voor de scene waarin Mimsy Farmer -die volgens mij een van de beste actrices in een Argentofilm is- haar onontkoombare, droevige lot aanvaardt. Een scene om het koud van te krijgen, ook door de muziek van Morricone, die ik geweldig vind. Ook heeft de film een mooie, losse sfeer die wat mij betreft ver boven de vele plichtmatige gialli van die tijd staat. Jean-Pierre Marielle speelt de homoseksuele p.i. en het is duidelijk dat Argento sympathie voor deze man koestert, dus ik snap de beschuldiging van homofobie niet zo. Anyway, over deze film kunnen we lang discussiëren (waarom niet?) maar ik vind het een fascinerende, goed gemaakte thriller die meer emotionele diepgang bevat dan welke film dan ook uit zijn loopbaan. Denk alleen al aan de ontknoping waarin Michael Brandon ontdekt dat de moordenaar degene was die hij liefhad... veel intrigerender dan het gebruikelijke afserveren van de doorsnee psychopaat in vele gialli.
Nog even hier, beetje ouder nieuws..: 1) King Records Japan brengt de film uit in Japan 2) Alleen Italiaanse audio en Jap subs En, de belangrijkste, de tegenvaller : 3) En dat betekent dus: missende frames en een (voor ons) waardeloze DVD. bron: http://www.horrordvds.com/vb3forum/showthread.php?t=34775&page=16&highlight=four+flies
3de kwartaal van 2011... Studio S (Zweden) Four Flies on Grey Velvet (1971) dvd http://www.studiosentertainment.se/four-flies-on-grey-velvet/ En...er gaan geruchten dat er een Italiaanse bd komt...
http://www.cult-labs.com/forums/current-upcoming-shameless-titles/6093-sham202-sham035-four-flies-grey-velvet.html
Mmmh.. ben benieuwd welke BD beter gaat worden, die van Shameless of die van Koch. Volgens mij waren de rechten van Four Flies On Grey Velvet in de aanbieding aangezien hij nu door drie verschillende labels wordt uitgebracht.
Een Shameless titel die nog niet eerder (officieel) door iemand anders werd uitgebracht: zo zien we we graag!