Halloween HorrorShow

Discussie in 'Filmevenementen' gestart door HorrorReporter, 23 sep 2009.

1. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Oke flink shot in the dark dit maar ik denk dat ik een deel van het programma heb voor dit jaar!

The Thing prequel
    11-11-11
    silent house of dream house
    Dont be afraid of the dark maar dat is een long shot hoor

Hoe ben je tot deze conclusie gekomen zijn allemaal films die na 31 oktober uit komen  dus misschien wel goede kas
    als iemand anders nog meer suggesties heeft of er een paar biertjes tegen over wil zetten hoeveel er goed zijn dan hoor ik dat graag!
  2. kinky queen Thrill me!!

Ik zet helemaal niets biertjes ertegenover, ik zit namelijk al gratis te zuipen daar
  3. spawn999 Monster Squad

+1
  4. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Een nachtje horror marathon bij Pathé Tuschinski met
    Don't Be Afraid of the Dark,
    The Thing
    11:11:11
    Wake Wood

bron :http://www.pathe.nl/film/17009/halloween-horror-show-2011
  5. Niet alleen in Tuschinski, maar meerdere theaters doen mee, zoals Pathé Helmond 8)
  6. spawn999 Monster Squad

YEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!
  7. Bub Monster Squad

Er is ook een horrornacht in Sneek. Klote dat ik niet kan i.v.m. een verjaardagsfeest die ik niet kan en wil missen.
  8. CinEx Administrator

HALLOWEEN HORROR SHOW

Zaterdag 29 oktober vanaf middernacht in 10 steden:
    Nachtelijke filmmarathon voor old school horrorliefhebbers met vier nieuwe horrortoppers

DON’T BE AFRAID OF THE DARK
    THE THING
    WAKE WOOD
    11-11-11

Met in Pathé Tuschinski, Amsterdam een introductie door regisseur Matthijs van Heijningen Jr. van zijn film THE THING, binnengekomen op de 3de plaats in de Amerikaanse box office

Amsterdam (Pathé Tuschinski)
    Den Haag (Pathé Buitenhof)
    Scheveningen (Pathé)
    Rotterdam (Pathé Schouwburgplein)
    Utrecht (Pathé Rembrandt)
    Groningen (Pathé)
    Eindhoven (Pathé)
    Helmond (Pathé)
    Tilburg (Pathé)
    Zwolle (Cinema De Kroon)

De viering van Halloween is in Nederland niet meer weg te denken. Daarom presenteert ‘Mr Horror’ Jan Doense zaterdagnacht 29 oktober in samenwerking met Pathé voor de derde keer de HALLOWEEN HORROR SHOW in het majestueuze Tuschinski theater in Amsterdam een exclusieve nachtelijke horrormarathon voor liefhebbers van ‘old school’ horror en suspense.

Tegelijkertijd is hetzelfde programma te zien in nog eens negen andere steden door het hele land.

Doense: “Na twee jaar is duidelijk dat de HALLOWEEN HORROR SHOW een geslaagd experiment is. Met deze nachtelijke horrormarathon worden liefhebbers van ‘old school horror’, die Halloween op gepaste wijze willen vieren, op hun wenken bediend. Voor het eerst is dit jaar het volledige programma van vier films ook in alle andere deelnemende theaters te zien. Steeds meer bezoekers komen toepasselijk verkleed naar de HALLOWEEN HORROR SHOW en dat willen we graag aanmoedigen. In een nader te bepalen aantal bioscopen zullen daarom prijzen worden uitgereikt aan de best verklede horrorliefhebbers. Meer informatie daarover is te vinden op de website www.horrorshow.nl.”

AMSTERDAM HALLOWEEN FESTIVAL
    In Amsterdam is de HALLOWEEN HORROR SHOW dit jaar onderdeel van het Amsterdam Halloween Festival. Amsterdam Spook is de stuwende kracht achter dit evenement, dat behalve het traditionele gekostumeerde feest bij de club Odeon ook een zombie walk voor het goede doel, een verkleed- en make-up workshop, een speciaal kinderevenement en een ‘Fright Night Skate’ omvat. Bezoekers van de HALLOWEEN HORROR SHOW in Amsterdam zijn vanaf 20.30 uur welkom op de party in Odeon voor de speciale prijs van € 32,50. Voor meer informatie: www.halloweenamsterdam.com.

* * *

DON’T BE AFRAID OF THE DARK
    Regie: Troy Nixey
    Met: Katie Holmes, Guy Pearce, Bailee Madison
    Distributie: Dutch Filmworks
    Releasedatum: 24 november 2011

Guillermo del Toro, regisseur van o.a. Pan’s Labyrinth en twee delen Hellboy, was nooit zo bang als toen hij als klein jongetje thuis op de bank naar de tv-film Don’t Be Afraid of the Dark (1973) keek. De griezelfilm, over een huis waar ’s nachts kleine demonen rondspoken, geniet inmiddels een flinke cultstatus en hield altijd een bijzondere plek in het horrorhart van Del Toro. Nu produceert hij een remake, die net zo meedogenloos creepy is als het origineel. Guy Pearce en Katie Holmes spelen een koppel dat met dochtertje Sally een groot oud huis betrekt. Ze hebben geen weet van de gruwelijke geschiedenis van hun nieuwe onderkomen. Totdat Sally ’s nachts akelig gefluister en geritsel hoort...

THE THING
    Regie: Matthijs van Heijningen
    Met: Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen
    Distributie: UPI
    Releasedatum: 3 november 2011

Fans van John Carpenters The Thing zitten niet te wachten op een remake van hun geliefde horrorfilm uit 1982. De Nederlander Matthijs van Heijningen jr. is zelf zo’n fan. Daarom wist hij de filmstudio Universal ervan te overtuigen hem een prequel te laten maken. Van Heijningens film sluit niet alleen qua chronologie netjes op Carpenters film aan, ook qua stijl, muziek en ouderwets gruwelijke monsterffecten blijft hij dicht bij de klassieker. In de prequel zien we hoe een Noors expeditieteam op Antarctica een buitenaards creatuur uit het ijs graaft, waarna ze ontdekken dat het wezen het vermogen heeft hen stuk voor stuk te kopiëren. Wie is mens en wie is… the thing?

WAKE WOOD
    Regie: David Keating
    Met: Aiden Gillen, Eva Birthistle, Timothy Spall
    Distributie: Warner Home Video
    Releasedatum: 30 november 2011 (DVD en Blu-ray)

De legendarische Britse horrrofilmfabriek Hammer Films maakte het afgelopen jaar een sterke comeback met de remake van Let the Right One In, de thriller The Resident en de traditionele occulte horrorfilm Wake Wood, die herinneringen oproept aan The Wicker Man en Stephen Kings Pet Semetary. Patrick en Louise verhuizen naar het Engelse platteland, naar het rustieke dorpje Wake Wood, om de dood van hun dochtertje Alice te verwerken. Met name Louise heeft het er zwaar mee. Dorpsoudste Arthur doet hen een morbide voorstel: hij kan hun dochtertje voor enkele dagen terughalen uit de dood. Maar wat als Alice niet meer terug wil? Dan werken zelfs Arthurs occulte spreuken - “Go back into the woods, and lie beneath the roots” - niet meer.

11-11-11
    Regie: Darren Lynn Bousman
    Met: Timothy Gibbs, Michael Landes, Denis Rafter
    Distributie: Just Film Distribution
    Releasedatum: 10 november 2011 (gelijk met de US-release)

Met 11-11-11 laat Darren Lynn Bousman de martelhorror van Saw II, II en IV en Mother’s Day achter zich en bezorgt hij ons op een heel ander niveau koude rillingen. Dit is een occulte horrorfilm in de traditie van The Omen, compleet met mysterieuze en onheilspellende voorbodes en de terugkeer van een eeuwenoud Kwaad. Na de tragische dood van zijn vrouw en kind reist de Amerikaanse schrijver Joseph Crone naar Barcelona om zijn broer en zijn stervende vader te bezoeken. Vanaf dat moment wordt hij geplaagd door bizarre en onverklaarbare gebeurtenissen, waarbij voortdurend de cijfers 11-11-11 opduiken. Zijn nieuwsgierigheid verandert in een obsessie en Joseph ontdekt dat de tekens een waarschuwing zijn. Op 11-11-11 opent zich een poort… en iets zal daardoor naar buiten komen.

* * *

KAARTVERKOOP HALLOWEEN HORROR SHOW 2011
    Kaarten voor de HALLOWEEN HORROR SHOW kosten € 27,50 en zijn vanaf heden verkrijgbaar aan de kassa’s van de deelnemende theaters en via www.pathe.nl.

Meer informatie over de HALLOWEEN HORROR SHOW is te vinden op www.horrorshow.nl en www.pathe.nl
  9. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

kaartjes zijn al binnen heeft iedereen er zin in!!!

en Cinex ga je ook!??? wil het meestermind van dit forum weleens in for realz zien!!
  10. CinEx Administrator

De dichtstbijzijnde voor mij is Eindhoven, maar dat is nog steeds meer dan een uur reizen, en ik hou niet zo van marathons, dus ik ben helaas niet van de partij Aktion! Vind het wel een mooi programma hoor :)
  11. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Jammer dan ga ik de levers Spawn en Kinkie verpesten! 
  12. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Jammer ben vanavond niet aanwezig jammer maar helaas
    ellendige griep/verkoudheid!
  13. spawn999 Monster Squad

Jammer Kinky ook niet gezien...

3 leuke films gezien met Don't Be Afraid Of The Dark, als hoogtepunt, erg leuk horror sprookjes film. The Thing is helaas erg overbodig maar zeker niet slecht, jammer van de CGI monsters. Wakewood is leuke mix van The Wickerman en Pet Sematary. 11-11-11 heb ik helaas deels gemist door slaapgebrek, maar wat ik ervan heb gezien was niet best. Te veel geouwehoer en er gebeurde bar weinig.

Toch een geslaagd nachtje.

Nu lekker slapen.
  14. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Lees net het volgende op facebook

Halloween Horror Show
    De HALLOWEEN HORROR SHOW 2011 zit erop. Dank aan de deelnemende Pathétheaters in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Arnhem, Zwolle, Tilburg, Eindhoven en Helmond voor hun enthousiasme. Hopelijk was de sfeer overal zo goed als bij Tuschinski Amsterdam.

En dan het eerst comment:

"Sorry de sfeer goed bij Tuschinski? Het personeel scheld vrouwen uit voor hoer en houdt de beste plekken bezet. Een zooitje zwakzinnig schorem zat er in de zaal."

hahahahah lol
  15. kinky queen Thrill me!!

Ja ik had er graag bij willen zijn maar ik had een overlijdensbericht onlangs, dus had ff wat anders aan m'n kop
  16. spawn999 Monster Squad

Het was heel even aan het begin rumoerig, maar dat is wel heel erg overdreven.  :D

Dat is begrijpelijk, gecondoleerd.
  17. spawn999 Monster Squad

kinky queen vindt dit leuk.
  18. joos Monster Squad

en de bezemsteel wordt weer niet naar zijn mening gevraagd... pfff:)
  19. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Media geile geilneef die kinky zag vandaag zijn fotoshoot in de playgirl tjonge man ken je dan geen schaamte!
    CinEx vindt dit leuk.
  20. CinEx Administrator

Over mediageil gesproken, was jij dat weer Erik?

Deel Deze Pagina