HARTELOOS www.harteloos.nl Regie: Mike Stoffels Scenario: Mike Stoffels, Sandor van der Laan, Gerard van Kempen Cast: Stefan Kniest, Marco Stroo, Kees-Anne van Melis, Jolijn Bruijnaers, Jo Creemers, Mario Damen, Willem van Dinteren, Patrick Haagmans, Daisy Henkens, Bert Kop, Marvin Lelienhof, Stefan Thoolen Synopsis: Wat zou jij doen...? Als een geliefde een noodzakelijke harttransplantatie wordt onthouden... Hoe ver zou jij gaan...? Danny en Tom zijn twee broers die na een tragisch ongeval op elkaar zijn aangewezen. Tom is ziek. Heel erg ziek. Dag en nacht moet Danny toekijken hoe Tom's fysieke en emotionele toestand achteruit gaat. De artsen in het plaatselijke ziekenhuis willen voor Tom geen donorhart reserveren. Danny is ten einde raad. Dan stuit Danny op de Heinrich kliniek van Dr. Fernando Hennig. Hennig belooft Tom wel beter te kunnen maken, maar al snel blijkt dat Hennig niet degene is die hij pretendeert te zijn... Danny raakt verstrikt in de kille en harteloze wereld van de illegale orgaanhandel, en het verhaal kent de ene schokkende wending na de andere... --- Het nieuwe project van Stichting VET-TV i.s.m. [een nader te noemen naam] heeft als werktitel HART VOOR DE ZAAK Info: Op het moment wordt nog het verhaal/script uitgewerkt/bijgeschaafd/geschrapt en weer opnieuw geschreven. Dit nieuw project zal wel zeker een stuk langer worden dan vorige projecten, dat was een commentaar dat we veelvuldig hebben gehoord na de Bockereyers. Het wordt een harde intense thriller (is de bedoeling offcourse, of we het kunnen waarmaken zal pas op het eind blijken ). Hoe het er nou uitziet zal het bloed veelvuldig vloeien en sommige mensen krijgen een toch iets wat onplezierige dood. Over het concept wil ik nu nog niks kwijt...maar na mijn weten is het in nederland nog nooit verfilmd. So be Aware! ps. De nader te noemen naam zal binnenkort komen, weet niet zeker of ik het al vrij mag geven, zij helpen voornamelijk in de pre-productie.
Ben zeer benieuwd naar Hart voor de zaak. Ik wil ook nog de BR van je bestellen wat ik in de loop van volgende week zal doen. En wat commentaar betrefd zelfs al heb je een meesterwerk gemaakt dat hou je toch. Blijf wel je eigen weg en wil volgen het moet een film van jou blijven en niet van een ander. Greeeeetz.
Hey Bart, Ik zal een kopietje voor je aan de kant leggen...er zijn nog ma 2 exemplaren over en dan hebben we de eerste 100 verkocht Het commentaar is ook wel terecht....we wilde met Bockereyers al langer gaan maar na bewerking is er niet veel meer overgebleven dan dik 20 min. En we blijven zekerz trouw aan ons zelf wat er ook gebeurd...daarom houden we ook zelf alles in de hand...en als ons iets niet zint dan weg ermee !!
ff contact gehad met de andere kant van het nieuwe project, dus bij deze Stichting VET-TV i.s.m. COROSA PICTURES presenteren HART VOOR DE ZAAK
Overigens staat op deze afbeelding een briljante creatie van Rico voor TBH, maar gekeken naar de thematiek van Hart Voor De Zaak vond ik hem zeer geschikt! We kijken er erg naar uit om samen met VET-TV een ultra-coole thriller te gaan ontwikkelen. 8)
Briljant inderdaad. Wat een nare slacht kiek zeg. Prachtig vlezig allemaal. Weet alleen niet of ik het eens ben met (de kleurkeuze van) die oogbal. Knalt er een beetje uit zo. Tenzij het juist de bedoeling was... Gaaf trouwens die samenwerking tussen de twee stichtingen.
Hey H.C., heb het contrast van de foto nogal versterkt, wat wellicht de kleurstelling van het oog nadelig beïnvloed heeft. Ook was de foto nog van een "work in progress" geloof ik. Ik juig iedere vorm van samenwerking tussen "underground filmmakers" toe, en ben blij er nu deel van uit te gaan maken. Ik denk dat 'ondergrondse horrorfanaten' zoals wij veel van elkaar kunnen leren en de producties van beide fronten naar een hoger niveau kunnen tillen.
Hier hetzelfde...we kunnen veel van mekaar leren...en al zouden we niks leren, zolang we maar wat fun hebben en een sterk verhaal afleveren waarbij de rillingen over je rug lopen... Heb er echt zin in !!
Ok thanx. 100exemplaren lekker ja. Vind het echt leuk dat het een succes voor je was en geeft me een nog beter gevoel over underground horror. wat Frisian Terror betrefd hoop ik ook op lekker veel publiek en verkoop van de Dvd's/BRD. Maar goed ik blijf nuchter. Wat samenwerking betrefd dat is zeer goed en solidair.
Thnx Suus...op de volgende premiere (heeeeeeel ver weg nog hahaha) houden we wel weer een plaatsje voor je vrij @ Bartovski We hadden ook niet zoveel mensen verwacht...wel veel gespamd, rondgemaild en gedreigd...en omdat het een film was over bokkerijders kwam er sowieso al veel limburgs volk op af...hoewel een aantal mensen een soort documentaire achtige film verwachte over de bockereyers..hahaha vette pech voor de kabouters!
Kleine update: - Het script is klaar. - ben op dit moment het draaiboek aan uitwerken - de eerste meeting voor sfx is al geweest, ditmaal word de expertise van Ricardo vd Doelen er ook bijgehaald. (ik kan wel wat, maar wat hij klaarspeelt, petje af, zover ben ik nog lang niet ) - op 31 januari is de auditie-dag, dit keer geen mensen uit de theater wereld maar 'echte' acteurs die belangeloos meewerken aan het project. - onze 35mm adapter is vandaag binnengekomen...nu alleen nog de Nikon lenzen en de camera is ook weer helemaal ready to go! Ik kan jullie wel verklappen dat er scene in voorkomt die nog nooit in nederland is gedaan en maar 1 keer (zover ik weet) in een andere brute horrorfilm (en daar is hij behoorlijk mislukt want ergens halverwege het effect wordt er pas ingeknipt) Dat was het voor nu....
en hier, mijn werk wordt geëxploiteerd. Ik zie hem nu pas voor het eerst. En ja hc de oogbal komt inderdaad wat fel over in de foto, maar dat is inderdaad door de verandering van het contrast, en daarnaast de slechte belichting van mijn foto. Hij is in het echt een ivoorkleur met rode aders. Hij springt er wel uit maar minder als op de foto. En tevens, weer een samenwerking hc!!!!!!!!!!! , we komen er niet onderuit. Ik neem aan spar/row dat het de scene is die wij besproken hebben. Ik had op de terugweg al een paar echt ranzige ideeën, maar kwam ook al snel tot de conclusie dat ik nog veel informatie op oet zoeken. Ik heb er nu al zin in. rico
Jep jij word ook geëxploiteerd, net zoals ons HC-tje....en ja het is de scene waar we het over heben gehad ....en je weet toch...hoe ranziger hoe beter !! Heb er echt zin in....alleen jammer dat het filmen nog zolang op zich laat wachten.....eerst moet de gebruikelijke shit weer allemaal worden geregeld.
Ja inderdaad, het liefst begin je gelijk.... De montage vind ik nog het fijnst, dan zie je film echt vorm krijgen... Succes met de film
Synopsis HART VOOR DE ZAAK a.k.a. HARTELOOS Wat zou je doen...? Een geliefde wordt een noodzakelijke harttransplantatie onthouden... Hoe ver zou je gaan...? Danny en Tom zijn twee broers die na een tragisch ongeval op elkaar aangewezen zijn. Tom is ziek. Heel erg ziek. Dag en nacht moet Danny toekijken hoe Tom's fysieke en emotionele toestand achteruit gaat. De artsen in het plaatselijke ziekenhuis willen voor Tom geen donorhart reserveren. Danny is ten einde raad. Dan stuit Danny op de Heinrich kliniek van Dr. Fernando Hennig. Hennig belooft Tom wel beter te kunnen maken, maar al snel blijkt dat Hennig niet degene is die hij pretendeert te zijn...Danny raakt verstrikt in de kille en harteloze wereld van de illegale orgaanhandel, en het verhaal kent de ene schokkende wending na de andere... HARTELOOS is een spannende, medogeloze thriller die in 2009 ontwikkeld wordt door VET-TV, i.s.m. Corosa Pictures. VET-TV realiseerde eerder de bekroonde kortfilm AMICUS MORTIS en het in 2008 voltooide BOCKEREYERS: DE LETSTE ZILVERLING. Corosa Pictures brengt in 2009 de langspeelfilm THE BLUE HORSE uit. Meer informatie is te vinden op www.vet-tv.nl en www.thebluehorse.nl
Weer een update...de officiele naam voor de productie is HARTELOOS. Afgelopen zaterdag een castingdag gehad...erg geslaagd, we hebben hulp gekregen van Metron Productie's en Patrick Haagmans en zo een goede auditie dag kunnen houden...veel gelachen, veel gehuild en hier en daar iemand aangerand (letterlijk dan hé). De meeste rollen zijn nu gecast en hieronder een aantal foto's (let vooral op de nieuwe camera....de nieuwe 35mm adapter zit er al op en je maakt er zulke geile plaatjes mee...)
Zag ik daar op de achtergrond H.C. een tijdschrift lezen ? De promo doet me op een of ander manier aan The Blue Horse denken. Komt waarschijnlijk door de samenwerking met Corosa , of zie ik dat verkeerd ? Ben in ieder geval wel benieuwd.