Het grote re-make topic

Discussie in 'Horror & Cult' gestart door kinky queen, 3 sep 2007.

1. kinky queen Thrill me!!

Onlangs aangekondigd:

SHOCKER

Wat een flauwekul om nu ook al films te gaan remaken zonder enige status, een klassieker kan ik me nog iets bij voorstellen... maar...

ISLE OF THE DEAD

CREATURE FROM THE BLACK LAGOON

Al een hele tijd aangekondigd en del Toro zou hem gaan regisseren maar is er toch nog steeds niet definitief van gekomen

Heb je geruchten gehoord over een horrorre-make? Post ze hier!
  2. Dr. David Menard Monster Squad

Del Toro zou "Creature from the Black Lagoon" opnieuw verfilmen ? Dat lijkt me op zich nog niet zo'n gek idee, ik denk dat ie vast nog wel wat leuke elementen kan toevoegen en toch trouw blijven aan het origineel. Als het dan al per se  een remake moet zijn dan tenminste van lui zoals Del Toro die ook weten wat ze doen.

Ik had begrepen dat Benecio Del Toro (geen familie van de regisseur) de hoofrol van Sir John Talbot zou spelen in de remake van Universal's "The Wolfman" maar voor de rest heb ik nog niet veel over dit project gehoord, wie is eigenlijk de regisseur ? Ik ben een best wel grote weerwolf fan dus ik ben wel benieuwd wat ze er bij de remake van maken. Benicio Del Toro vind ik in ieder geval een goede keus, hij heeft wel wat beest achtigs aan zich.
  3. Camp Blackfoot Bezeten

4. CinEx Administrator

Dat is een 'mooi' overzicht van remakes :) Laten we het lijstje even kopiëren:

A TALE OF TWO SISTERS
    ALICE, SWEET ALICE
    ANGUISH
    APRIL FOOL'S DAY
    AT THE END OF THE SPECTRA
    THE BAD SEED
    BATTLE ROYALE
    THE BIRDS
    THE CHANGELING
    THE CRAZIES
    THE CREATURE FROM THE BLACK LAGOON
    DAY OF THE DEAD
    DEAD DAUGHTERS
    DEATH LINE
    DON'T LOOK NOW
    THE ECHO
    THE ENTITY
    EVIL DEAD
    THE EYE
    FACES OF DEATH
    FUNNY GAMES
    HELLRAISER
    THE HOUSE ON STRAW HILL
    I SAW WHAT YOU DID
    IN THE PLAYGROUND
    IN-UTERO
    ISLE OF THE DEAD
    IT'S ALIVE
    LAST HOUSE ON THE LEFT
    LONG WEEKEND
    MIRRORS
    MOTEL HELL
    NEAR DARK
    NIGHT OF THE LIVING DEAD 3D (DVD)
    NIGHT OF THE LIVING DORKS
    ONE MISSED CALL
    PIRANHA
    PROM NIGHT
    REC
    SHUTTER
    SOLSTICE
    THE STEPFATHER
    SUSPIRIA
    THE THING
    THE TINGLER
    WHEN A STRANGER RETURNS
    THE WITCHES
    THE WIZARD OF GORE
    THE WOLF MAN
  5. bdc Incurably Insane

Oh my god! The horror!  :o
    Enne...een REMAKE van Faces Of Death???
  6. Ja, maar die is tamelijk interessant. JT Petty (SOFT FOR DIGGING) heeft die eer en zijn nepdocumentaire S&MAN had een lekker onaangenaam sfeertje. Jammer dat het aan het einde een beetje over de top ging. Het kwam aanvankelijk heel authentiek over.
  7. Edie Monster Squad

The Birds hoeft voor mij ook niet, evenals The Thing en andere films in dat lijstje.. Omdat de films inmiddels verouderd zijn hoeven ze echt nog niet opnieuw gemaakt te worden...

Vooral als het zoiets word als 'Hills Have Eyes' filmpjes met de standaard KNB-Effecten erin..
  8. kinky queen Thrill me!!

Die remake van THE HILLS HAVE EYES is toch niet zo beroerd?
  9. CinEx Administrator

De eerste foto's van de A Tale of Two Sisters (2008) remake:

Bijgevoegde bestanden:

10. CinEx Administrator

Dit wordt een lang topic. Fruit Chan (Dumplings) komt naar Amerika om Hideo Nakata's Don't Look Up te 'moderniseren'. Die film heb ik altijd al eens willen zien dus hopelijk komt daar nu een goede DVD van.
  11. kinky queen Thrill me!!

12. Evil B. New Member

O mijn god, dat wist ik nog niet eens!  ::)
  13. Melzz Monster Squad

Dat lijstje van remakes....ongelovelijk!! :o Sommige films zijn in mijn optiek onmogelijk na te maken....zoals Suspiria....die film is toch al helemaal af....elke poging om dat na te maken is volgens mij al bij voorbaat een mislukking. A Tale of Two Sisters vind ik ook een perfecte film. Ik heb het idee dat de remake veel begrijpelijker gaat worden....aangezien het origineel behoorlijk complex is met zeer veel symboliek.... Of Don't Look Now gaan remaken..... ??? Het zal wel maar ik vind het niet te doen.

Hills Have Eyes vond ik wel een leuke remake....maar dat concept is ook aardig om te vernieuwen. Hoe leuk het origineel ook is.....dat kwam af en toe best wat knullig over. Sommige klassiekers die zoveel mensen waarderen.....lijkt me niet te doen in elk geval. Beetje hetzelfde als the Godfather gaan remaken ofzo..... Evil Dead....nog zo'n film....die is juist zo leuk vanwege de tijdsgeest en het old skool filmmaken.....en wie gaat in Godsnaam good ol' Bruce vervangen?? :D

Een Prianha-remake kan volgens mij wel leuk worden....even die kleine zwemmende krengen een restyle geven....
  14. kinky queen Thrill me!!

Van PIRANHA is al een remake en die is maar so-so
  15. Melzz Monster Squad

Daar weet ik alles van....ik dacht het origineel gekocht te hebben....bleek het de remake te zijn....aaahhhhhhh. Maar toch.....wat brutere en mooier gemaakte Piranha's.....mwow....kan denk ik wel wat worden.... >:D
  16. kinky queen Thrill me!!

:-X
  17. Remco Seriemoordenaar

Dat dit bericht er nog niet bij staat ???

Ik zag dit nieuws staan op: http://www.horror-movies.ca op IMDb staat hij ook aangekondigd, http://imdb.com/title/tt0758746/

18. Dr. David Menard Monster Squad

Ik las in een interview met Scout Taylor-Compton over Halloween dat ze van de zomer ook een rol gaat spelen in de remake van "April Fool's Day" dus daar krijgen we ook al een remake van voorgeschotelt.  :(

Volgens mij is het momenteel het doel van Hollywood om iedere 80' slashers op z'n minst een keer te remaken als ik de waslijst bekijk, TCM, Halloween, Friday the 13th, April Fool's Day, Black Christmas enz. En wat Friday betreft zou ik liever gewoon een op zich zelf staand sequel zien als een remake of een zogenaamde re-imagining wat tegenwoordig de trendy term is. ::) Jason moet gewoon rondom Crystal Lake teeners afslachten en voor de rest nix, het is toch keer op keer bewezen dat deze formule het beste werkt voor de filmreeks.

Maar ach ja ik zie ook de positieve kanten van deze hele remake hel, vaak betekent dit namelijk dat het origineel net voor de bioscoop release  van de remake een dikke special edition DVD release krijgt en dat is natuurlijk een prima ontwikkeling voor ons fan. Bovendien bevestigt de remake alleen maar meer dat de originelen vaak superieur zijn als je ze dan uiteindelijk met elkaar vergelijkt. De remakes beleven een korte hype om dan naar een paar maandjes in de vergetenheid te raken terwijl het origineel zijn klassieke status blijft genieten. :) Dus waarom zou ik me nog druk maken over deze remakes ? Aan het einde van de dag blijft het origineel toch bestaan samen met zijn cult status en de remake zorgt voor een beetje extra populariteit en verdwijnt daarnaar op de achtergrond.
  19. meroth Monster Squad

In het begin van "de vloedgolf'  aan remakes (zo kunnen we het bijna gaan noemen) vond ik er ook niks aan.  Nu heb ik mijn mening al herzien aangezien er toch wel tal van oudjes een degelijke dvd-release krijgen, zelfs in onze regionen.  (TCM 2 was er eentje van welke ik zeer op prijs stel)
    Door deze dure prenten in de bioscoop te vertonen verkrijgt men ook opnieuw een horde fans van de nieuwe generatie, in de hoop dat die ook de oudere titels gaan opzoeken en op die manier de omzet doen stijgen (in de hoop dat er meer oudere titels een release krijgen).

Ik heb vernomen dat J.Van de Woestijne overweegt om z'n eigen Lucker te gaan remaken, al zal die maar in beperkte kringen z'n aandacht krijgen welliswaar.
  20. kinky queen Thrill me!!

Klopt idd, LUCKER bestaat nu alleen nog maar in de Nederlands ondertitelde vhs die ooit allemaal zijn gekocht door de cultvideotheek aan de Amstel, maar Synapse films meldde al een tijdje geleden dat Johan een DC ging afleveren en een remake

Ben benieuwd want de film vind ik een zware teleurstelling gezien zijn status als 'unwatchable'

Deel Deze Pagina