HK vcd

Discussie in 'Aziatisch' gestart door bdc, 12 nov 2009.

1. bdc Incurably Insane

Zijn er hier mensen die HK vcd's kopen of nog in de verzameling hebben?
    Het is in Azie blijkbaar nog steeds een populair (en goedkoop) formaat.
  2. CinEx Administrator

Er zijn genoeg films alleen op VCD verkrijgbaar die ik wel zou willen hebben, maar soms heb je geluk en verschijnen ze alsnog op DVD. Daar wacht ik dan maar op, al zullen sommige titels nooit op DVD verschijnen. Jammer dat VCD nog steeds zo leeft daar ;)
  3. Kungfuzombie Monster Squad

Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om eens wat VCD's te kopen, weet uit m'n hoofd niet meer welke titels maar het waren Chineze horrorfilms die inderdaad niet te bestellen waren op DVD. Heb het toch maar niet gedaan, er zijn nog zat films die wel op DVD zijn en die ik ook nog moet "ondekken".

Iemand wel eens een VCD gekeken op een Full HD scherm???
  4. bdc Incurably Insane

5. Dr. David Menard Monster Squad

Het is een aardig alternatief als een film (nog) niet op DVD verkrijgbaar is maar over het algemeen ben ik niet kapot van dit totaal verouderde formaat. Vooral het feit dat ze vaak slecht gecomprimeerd zijn wat voor reusachtige compressie artefacten in het beeld zorgt vind ik een geweldige afknapper. Ik heb zelf dan ook alleen de Mr. Vampire sequel op VCD omdat de DVD uitgaves allang OOP zijn en er geen ander alternatief is. Maar zoals gezegd zien ze er op een normale beeldbuis TV al vaak bescheiden uit dus op een HD scherm zal het wel helemaal een ramp zijn.
  6. tolpol Seriemoordenaar

Moest je de vcd van Mr. Vampire II willen upgraden - onlangs is de film opnieuw op dvd verschenen, ditmaal in die Legendary Collection van Joysales, nadat hij lange tijd oop was.

Heb zelf een tweetal vcd's maar daar hou ik het op. Ik heb nog genoeg te kijken op dvd en zo'n vcd is ongenietbaar op een projectiescherm.
  7. Fangoria Monster Squad

Ik wil binnenkort ook een paar VCD's gaan kopen van vooral Indonesische en Aziatische films die moeilijk (of niet) op DVD zijn te krijgen. Maar kan ik die gewoon in mijn regio vrije DVD speler afspelen ?
  8. bdc Incurably Insane

Yep!
    Denk zelfs niet dat vcd's regiocode hebben.
  9. Fangoria Monster Squad

Mooi! (Heb er namelijk al 1 gekocht)
  10. bdc Incurably Insane

Lees ik net:
    "VCD is playable on almost any DVD player"
    Die van mij hebben er in ieder geval geen problemen mee,zelfs niet mijn oudste.
    Je kan die ook op je computer afspelen trouwens.
    Met cd-rom:
    cd erin-explore en dan .dat bestand afspelen.
    Met dvd-rom speelt hij ze gewoon af denk ik.
  11. Fangoria Monster Squad

Ik heb 3 DVD spelers, spelcomputers etc. niet meegerekend. Zal dus wel op 1tje werken.
  12. bdc Incurably Insane

13. Fangoria Monster Squad

BDC: Ik wil straks een aantal VCD's gaan bestellen via induna.com (jij had daar ervaring mee ?) maar heb je veel kans dat je kosten komt aan het betalen ? Heb namelijk gehoord dat ze alleen via courier verzenden.
  14. bdc Incurably Insane

Ik heb daar zelf nog nooit besteld eigenlijk,wel al van plan geweest... ;)

"International Shipping
    We use DHL Express for all shipments outside India. Normal delivery time is within 3-4 days. A tracking number will be mailed to you immediately after your order has been shipped.
    Please Note: We cannot ship to PO BOX Addresses.

Shipping charges for every order will be a basic fixed charge of USD 11.99 plus USD 1.49 for every item (DVD, VCD or CD)."

Onder het toegelaten bedrag (zonder verzending) blijven is de boodschap dan.
    In Belgie moet je tot 22 Euro geen invoerrechten betalen.
  15. Fangoria Monster Squad

Die € 22,- zijn dat de kosten van de producten, dus zonder verzendkosten of inclusief ?

Was namelijk aan het denken aan 6 VCD's, van rond de $ 1,30 per stuk.

Vind net het volgende:

3,5% douanerechten en
    19% omzetbelasting over de waarde van de goederen

Dit geld voor DVD's en CD's.
  16. bdc Incurably Insane

17. Fangoria Monster Squad

Was iets later met bestellen, door persoonlijke omstandigheden.

Maar vandaag toch dit besteld:

[IMG] [IMG] [IMG] [IMG] [IMG] [IMG]

Ik zal laten weten hoe het is gegaan! :)
    bdc vindt dit leuk.
  18. bdc Incurably Insane

19. Fangoria Monster Squad

Ik heb ze nu al binnen, geweldige service van induna.com. Zeer snelle levering! Snel iets bestellen dus Bruno. ;)
  20. bdc Incurably Insane

Een paar vraagjes... ;)
    Wat stond er op het douane formulier?
    En was de waarde in US Dollar?
    Bedankt voor de info!

Deel Deze Pagina