Horrorgames

Discussie in 'Whatever' gestart door The Ericist, 24 mei 2004.

1. The Ericist

The Ericist Kwaadaardig

Hee Mensen,

Ik vroeg me af of jullie als genreliefhebbers ook horrorgames spelen. Niet zelden levert het actief deelnemen aan een goede horrorgame een intensere ervaring op dan het passief bekijken van een film. Vooral spellen als The Suffering, Manhunt, Silent Hill en Resident Evil weten bij mij een gevoelige snaar te raken. Lichten uit, geluid hard aan en dan lekker afdwalen in de hel. Ik kan het iedereen aanraden. Ben ik de enige die dit medium heb ontdekt op dit forum, of zijn er nog meer horrorliefhebbers achter de spelcomputers te vinden?
  2. EvilOnline

EvilOnline Member since 2003

Tuurlijk speel ik ook wel eens games (we verkopen ze ook trouwens, maar dit terzijde) Ik heb natuurlijk Resident Evil gespeeld, en recent heb ik BloodRyne in me Playstation 2 gehad, en ik moet zeggen was wel leuk, maar om nou te zeggen dat ik veel speel, nee dat niet, heb ik uberhaupt niet de tijd voor, ik kijk liever dvd's :p of ben druk met me dochtertje, want er is meer dan fun alleen...
  3. CinEx

CinEx Administrator

Bloodrayne heb ik ook gespeeld, op de pc. Heeft wel iets, maar niet veel. Verder Resident Evil 1 en 2, Silent Hill, Nocturne, Clive Barker's Undying en wellicht nog wat titels die ik vergeten ben. Maar tegenwoordig heb ik er weinig tijd meer voor, en weinig zin ook.
  4. CinEx

CinEx Administrator

5. Wizard

Wizard Black-gloved killer

Idd, ik was een tijdje geleden een fanatieke gamer al heb ik deze hobby verwaarloosd en heeft Horror diens plek frontaal ingenomen. Dat neemt niet weg dat ik nog vaak achter m'n trouwe PS2 zit. Vooral de Resident Evil en Silent Hill reeks hebben mee jaren geboeid. Momenteel ben ik bezig met het recente Manhunt, van Rockstar, een omstrede videogame met een lekker exploitation tintje. In welke andere game kun je je tegenstander zo bruut omleggen met allerlei huis, tuin en keuken gereedschap ( denk aan, plasticzakken, koevoets, messen, sikels, machetes etc.). Lekker onschuldig dus O:) !
  6. Phantasmagoria

Phantasmagoria Black-gloved killer

Uit de vorige eeuw : Phantasmagoria en Phantasmagoria 2. :D

Vroegah speelde ik wel pc-games (lullige spelletjes als Larry en tekst jawel TEKST adventures, met zo nu en dan een plaatje). Mijn pc is inmiddels volstrekt ongeschikt voor wat voor spel dan ook en elke 6 maanden 2 mille lappen voor een nieuwe : die tijd is voorbij..:) Daarom staat er een ps2 die ik eens per maand ofzo 's aanzet voor wat snelle stressrelief. Silent Hill 3 heb ik hier ook staan maar nog niet gespeeld.
  7. The Ericist

The Ericist Kwaadaardig

Bloodrayne vond ik best aardig, hoewel het geen hoogvlieger is voor de verwende gamer. Silent Hill, Resident Evil en Manhunt vind ik qua sfeer ijzersterk, maar soms ben je wat teveel 'op de vlucht'.
    The Suffering, over demonen die een gevangenispopulatie overspoelen, is bijzonder sterk. Het combineert de sfeer van gruwelijke splatterfilms aan de non-stop actie van een spel als Max Payne. Een hoog tempo dus en niet eindeloos op zoek naar kogels. Check it >:D
  8. pinhead

pinhead Seriemoordenaar

vroeger speelde ik veel op de ps1 en ps2 maar nu ik sinds 2 jaar een comp. heb speel ik bijna helemaal geen spelletjes meer. Maar als ik dan toch gestrest of kwaad ben dan gaat heel even de ps1 weer aan want daar heb ik het spel thrill kill van. Een simpel lullig en eenvoudig spel om te spelen (het is elkaar gewoon afslachten) maar best wel lekker bloederig (vooral de final kick) en als je dat eenmaal gespeeld heb ben je van al je stress af.
  9. The Ericist

The Ericist Kwaadaardig

Thrill Kill! Ja, te gek, die kan ik me nog wel herinneren. Dat is wel een van de ziekste spellen die ik ken: als speelbare karakters een SM-verpleegster die na iedere sadistische move een geil kreuntje slaakt, een lilliputter in een leren tuigje, een gast zonder armen die zijn kruis drukt in andermans (0f -vrouws) achterwerk en een redneck die een afgehakte arm als knuppel gebruikt. Meesterlijk!
  10. Vleeshaak

Vleeshaak Monster Squad

Dat klinkt als een spel voor mij >:D
  11. Jason Voorhees

Jason Voorhees Black-gloved killer

Heeft iemand trouwens al het spel The Suffering gespeelt?
    Het spel is net uit als het goed is, het gaat over een tot dood veroordeelde man genaamd Torqe die ontsnapt wanneer bizzare demonen in de gevangenis losbreken.
    Klinkt leuk of niet? :D
  12. The Ericist

The Ericist Kwaadaardig

Creep wrote:

The Ericist wrote:

13. Samster_1987

Samster_1987 Kwaadaardig

Ik ben verslaafd aan American McGee's Alice en Clive Barker's Undying.
  14. evilll_nelus

evilll_nelus Kwaadaardig

Resident evil 1, 2 en 3 (nemesis) uitgespeelt ook aan code veronice begonnen, maar ik vond de graphics niet sfeervol en de puzzels onlogisch.

ook ik had thrill kill, de characters waren echt fantastisch, en.... 4 player optie RULED!!!!!!!!! spel echt lang gespeelt allleeen daar al voor!!! (en ik had alle characters vrijgespeelt, wat nog best pittig was) :p

op de ps 2 hebt ik Devil May Cry wel een erg vet spel, en silent Hill 2 waar ik nie echt ver meej ben gekomen.... kep er et geduld nie voor... IK WIL KNALLEN!!! maar wel toffe sfeer...

(beste spel allertijden METAL GEAR SOLID op de PSX)
  15. Phantasmagoria

Phantasmagoria Black-gloved killer

Speel nu Vampire the Masquerade Bloodlines.

Cool spel!

Hier enkele screenshots:

16. Edie

Edie Monster Squad

Poeh, das vreemd nu effe, maargoed, ik had dus alleen 'Alone in the dark' als Playstatione One spel. 8)
  17. CinEx

CinEx Administrator

En ik vind dus het eerste deel van Vampire leuker dan deze nieuwe :)
  18. Rensyk

Rensyk Hulpeloos slachtoffer

2 weken terug evil dead- fistfull of boomstick uitgespeeld op de ps2, wat een heersch spel :)
  19. CinEx

CinEx Administrator

Wat betekent 'heersch'? :o
  20. Rensyk

Rensyk Hulpeloos slachtoffer

heers(en) op zn oud nederlands, vaak gebruikt in de trend van Cool, Vet , Geweldig, Stoer, Super endergelijken

Deel Deze Pagina