I Saw the Devil (2010) Regie: Jee-woon Kim (A Tale of Two Sisters, The Good, the Bad, the Weird) Cast: Byung-hun Lee, Min-sik Choi Synopsis: When his pregnant wife becomes the latest victim of a serial killer, a secret agent blurs the line between good and evil in his pursuit of revenge.
Aangezien ik niet kon wachten heb ik hem gehuurd op dvd en die is als het goed is 137 minuten. Dat zou betekenen dat de Blu-ray ongeveer 142 minuten is, dus dan zit het goed. De Duitsers hebben nl. naast de Uncut versie ook een cut versie die ruim 10 minuten korter is. Aangezien de NL dvd en BD ook Duitse subs hebben vroeg ik me af welke versie we hier krijgen.
AKMAREUL BOATDA I SAW THE DEVIL Fantastische wraakfilm die bij mij dezelfde impact had als OLDBOY. Een psychopaat moord er lekker op los na te hebben gemarteld en verkracht, todat de vriend van een van de slachtoffers hem op het spoor komt. Die blijkt nog sadistischer te zijn dan de serialkiller zelf en ook nog eens handig in vechtsport. Hij besluit de psychopaat in leven te laten en telkens als hij een slachtoffer wil maken hem middeleeuws aan te pakken voordat hij z'n slag kan slaan. Zo worden er hier en daar wat botjes gebroken en is de martelaar eigenlijk de gemartelde 9.0
nou het is niet zozeer liegen, maar gezien je drank probleem kunnen we niet altijd afgaan op jou oordeel....
I Saw the Devil (2010) Immens genoten van deze ijzersterke Koreaanse wraakfilm. De film pakte me vanaf het begin en liet me pas 142 minuten later weer los. De Blu-Ray is fenomenaal....een van de strakste schijfjes die ik bezit qua beeldkwaliteit. Geweldig acteerwerk, prachtige regie, goede muziek en een mooi einde. Ik vind hem zelfs nog beter dan Old Boy. 10
Helemaal eens met alle lof. Deze film zou zo in de Vengeance-trilogie passen... Naast The Chaser en bovengenoemde Park Chan Wook trilogie pareltjes van de Koreaanse genre film!
Hebben meer mensen de Nederlandse Blu-Ray? Mijn Sony S350 kan hem niet afspelen, heel vaag. Ook firmware ge-upgrade....hij doet niets. Daarna mn Hiteker weer overgezet van regio A naar regio B en daar speelt hij wel op af. Vreemd fenomeen. Iemand een verklaring?
Op mijn LG-BD370 speelt ie zonder problemen af. Heb je verder met andere discs geen problemen? En is die Sony S350 gewoon regio B?
Hij was zeker goed, maar hij kakte nogal in naar het midden en het einde was toch wat zwakjes. Of je eindigt hard en naargeestig of je gaat voor een moreel discutabele gerechtigheid waarmee je de kijker voldoening geeft. Je kunt ze niet beide hebben. Het levert wel discussievoer op, hoop ik. Wat vinden jullie van het einde?