Imagine: 27th Amsterdam Fantastic Film Festival (13 t/m 23 april 2011)

Discussie in 'Filmevenementen' gestart door Aktion13F14, 21 jan 2011.

1. The Perfect Host

Zozo gegeven, want het geheel is erg gekunsteld, maar David Hyde Pierce is fantastisch. Geweldige dansscené ook.

A Horrible Way To Die

Keek ik naaruit vanwege Pop Skull van Wingard, maar viel me toch tegen. Tamelijk saaie film met een redelijk sterk einde. Karakters worden niet goed ontwikkeld en de dromerige sfeer past niet bij deze film. Althans, niet bij één van de twee verhaallijnen.

Masacre Esta Noche

Vond het nogal amateuristisch. Belabberde dialogen, slechte acteeprestaties en saai verhaal. Paar aardige effecten, maar esthetisch gewoon lelijk.
  2. spawn999 Monster Squad

3. kinky queen Thrill me!!

Volgende keer ben ik er weer bij hoor... damn...
  4. DonnieDarko Kwaadaardig

volgend jaar een forum meet? :p of gaan we met z'n allen naar Brussel :p
  5. Shreds of Sanity Kwaadaardig

Zat ik vanavond bij een theatervoorstelling, heb ik heel de tijd de neiging HOMO! te roepen...

;)
  6. drunkenmaster Monster Squad

Vandaag nog effe STAKE LAND meegepakt.

Bijna de hele wereldbevolking is dood of veranderd in een vampier.
    Een man en een jongen moeten zien te overleven en het 'beloofde' land zien te bereiken.
    Niet bijster origineel en er zijn wel wat kritiekpuntjes.
    Een film als dit had echt wel wat meer gore of geweld mogen hebben.
    Het lege, desolate of apocalyptische gevoel was nooit echt heel voelbaar, zoals dat bijvoorbeeld bij The Road wel briljant gelukt was.
    Paar knullige dingetjes. De scenes waarbij de man en de jongen hun 'combat training' doen waren echt niet nodig en kwamen een beetje knullig over.
    Maar ondanks deze dingen was het wel een heel genietbare film. Lekker vlot, hier en daar een beetje spanning, best aardig te pruimen vampiers en prima vermakelijk.
  7. kinky queen Thrill me!!

Niet gedaan?
  8. Shreds of Sanity Kwaadaardig

Heb me maar ingehouden ja. Ik zou waarschijnlijk de volgende keer dat mijn oom ergens gratis kaartjes voor over heeft wel op mijn buik kunnen schrijven dan.
  9. Camera Obscura Bezeten

Lijkt me ook niet de meest geschikte film voor de NOT.
  10. Azazel Monster Squad

gisteren I Saw The Devil en Hobo with a Shotgun gekeken in Kriterion.

Vooral de eerste was zeer de moeite waard, intens, bruut, vakkundig zijn steekwoorden die bij me opkomen.
    Hobo vond ik een aardige b-movie, meer niet.

Het was prachtig weer, het bier was koud en de films goed. Prima festival!
  11. drunkenmaster Monster Squad

Nou de laatste paar films van het festival waren nou ik niet heel super.

Fase 7:

Flatgebouw, virus, quarantaine, bewoners keren zich tegen elkaar bla bla bla. Een paar grappige momenten maar that's about it.

Modus Operandi:

Sterke waarschuwing om deze vooral NIET te gaan zien. Dit anderhalf uur uit je leven krijg je nooit weer terug. Vreselijke film. Het is te duidelijk dat ze hier o zo graag een cultfilm hadden willen maken met een hoop jumpcuts, rare scenes tussendoor, kleur, zw/w, jaren 70 feel maar ze falen hier op werkelijk ALLE fronten. Wat een kutfilm!

Some Guy Who Kills People:

Best geinige film over een loser die z'n dochter na 11 jaar voor het eerst ontmoet en ondertussen worden een aantal moorden gepleegd.

At World's End:

Hier keek ik enorm naar uit gezien het geschreven was door Anders Thomas Jensen.
    Er zitten wel de typische absurde dingen in die je verwacht bij Jensen alleen is het zeker niet zxijn beste werk.
    In de jungkle van Sumatra vinden ze een man die beweert 129 jaar oud te zijn. Hij beweert dat de bladeren van een speciale bloem dit veroorzaakt hebben. En ineens zit iedereen natuurlijk achter deze bloem aan.
    Leuk maar ook beetje flauw.
  12. drunkenmaster Monster Squad

Ik vond het zeker niet het sterkste festival die ik heb meegemaakt. Kon niet echt zeggen dat er hele hoogtepunten waren en het programma vond ik overall ook niet echt heel sterk, dit is veel beter geweest.
  13. I Saw The Devil

Concept is geweldig en de film komt goed uit de startblokken, maar halverwege kakt het geheel wat in. Met moeite komt de film aan het einde weer op stoom, echter is het einde niet de gehoopte stomp in de maag. Er wordt gekozen voor een mengeling van twee standpunten die daardoor beide niet uit de verf komen. Erg spijtig. Verder prachtig geschoten met twee sterke hoofdrollen.

Aan het einde vertelt de seriemoordenaar hoe hij niet te kwetsen is en geen pijn en angst kent. Alles zou nutteloos zijn. Een harde, grimmige conclusie. Echter zijn er nog de ouders en zoon. De ouders zouden hem ook liever dood zien, maar toch wordt de zoon gebruikt om emotie bij de seriemoordenaar op te roepen. Hij blijkt toch te kwetsen te zijn en te sterven op zijn pijnlijkste moment. Maar de relatie tussen de zoon en de vader is nooit opgebouwd. Het voelt nu aan als een compromis tussen dat grimmige einde zonder verlossing en een twist dat ons als kijker toch voldoening geeft voor de wraak. Daarmee zou bedoelt kunnen worden dat wij ook een monster zijn geworden, maar dit is niet echt duidelijk.

La Casa Muda

Slaapverwekkende thriller dat zich voordoet als horrorfilm. Technisch knap gemaakt, maar laat je niet bij de neus nemen door de bewering dat het in één take is gedraaid. Er wordt op strategische momenten gesneden. De ontknoping is voorspelbaar en tegelijk verwarrend.

Toch niet real-time? In het begin zien we Laura tegenover haar slapende vader zitten en een boek vinden met daarin polaroids van haar vader in de stoel en nog twee andere foto's. Ze zijn te onduidelijk, maar later in de film komt een moment dat ik herkende als datgene wat waarschijnlijk op de foto stond. Daarin wordt duidelijk dat de film iets wil doen met het bewustzijn van Laura en dat hetgene waar wij getuige van zijn, al heeft plaatsgevonden. We werken dus toe naar het moment van realisatie, maar dit zal de meeste kijkers geheel ontgaan en roept ook verwarring op. Het komt ook niet echt goed samen.

Super

Heerlijk grove superheldenkomedie die zowaar emotioneel ook nog gewicht heeft. Met leuke, kleine rolletjes voor Nathan Fillion als The Holy Avenger en James Gunn himself als demoon. Bizar dat deze niet de publieksfavoriet is geworden.

Deel Deze Pagina