Japanse Trash Cinema

Discussie in 'Aziatisch' gestart door Verval, 8 mei 2010.

1. Verval Black-gloved killer

De laatste tijd komen er vrachtladingen bizarre films uit Japan zoals de bekende Tokyo Gore Police en Machine Girl en dergelijke. Ik moet bekennen dat ik er geen genoeg van kan krijgen van deze z-films die over het algemeen toch behoorlijk creatief gemaakt zijn.
    Het leek mij met het oog op toekomstige releases in ieder geval een nieuw topic waardig.

Hieronder een aantal (youtube) filmpjes die een aardige indruk geven voor diegene die niet bekend zijn met dit fenomeen.

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

Robogeicha

Zombie Hunter Rika

Oh! My Zombie Mermaid

The Ancient Dogoo Girl
  2. Verval Black-gloved killer

This title will be released on June 7, 2010.

:p
  3. Azuul Kwaadaardig

BIG TITS ZOMBIE

4. CinEx Administrator

Ik begin er al een beetje genoeg van te krijgen, eerlijk gezegd. Echter worden er zoveel gemaakt dat er tussen tien exemplaren toch nog één of twee leuke titels kunnen zitten, dus ik wacht geduldig af welke titels de Filmfreak hier gaat verspreiden.
  5. weerwolf Bezeten

Ik ben niet vies van low-budget en gore films (en de combinatie van beide) en ben erg benieuwd naar films als Tokyo Gore Police, Machine Girl en Frankenstein Girl vs Vampire Girl. Ben ook nog steeds benieuwd naar Meatball Machine (is er nog steeds niet van gekomen om die eens te zien). Toen ik onlangs de dvd van Zombie Self-Defence Force tegenkwam, kon ik die dan ook niet laten liggen. Wel, dat viel vies tegen! De film had zijn momenten (de aanvallende embryo, bijvoorbeeld), maar kwam in het algemeen heel ongeïnspireerd over. Ik had het idee alles al wel eens ergens gezien te hebben. En ondanks de korte looptijd (76 minuten, meen ik mij te herinneren) vond ik hem erg slepen en vaak gewoonweg vervelen. Helaas, want ik keek er wel naar uit... Moet ik mij van de andere, door mij hierboven vernoemde, films iets gelijkaardigs voorstellen of mag ik blijven watertanden?
  6. Verval Black-gloved killer

Die Big Tits Zombie ziet er erg goedkoop uit maar ook wel erg gaaf. Hetzelfde geld voor Meatball Machine. Fucking bizar!

7. bdc Incurably Insane

De Japanners zijn toch al jaren bezig met dat soort films?
    Junk
    Living Dead at Tokyo Bay
    Versus
    etc...
  8. Verval Black-gloved killer

Opzich wel maar er komen nu wel heel veel films in die stijl uit waarvan de één de ander probeerd te overtreffen in bizarre taferelen.
  9. bdc Incurably Insane

Tja dat is wel waar,er lijkt een hele beweging rond te bestaan nu.
  10. Azuul Kwaadaardig

Ben nog altijd het meest gecharmeerd door Machine Girl, Tokyo Gore Police is dan weer bombastischer en Vampire Girl vs. Frankenstein Girl is gewoon dikke fun. Maar inderdaad, Zombie Self Defence force is zeer zeker de mindere met hier en daar een opflakkering (kvond die zombie met die hairspray wel grappig).
  11. Azuul Kwaadaardig

12. Kungfuzombie Monster Squad

Meatball Machine was eigenlijk net even voor die hele hype aan en die vond ik zeer goed te pruimen! Is volgens mij ook wat serieuzer dan al die films die nu uitkomen. Ik ben na Machine Girl trouwens al afgehaakt, die vond ik wel oké maar de rest lijken me allemaal zo vermoeiend :) Die ga ik wel eens kijken met wat vrienden.
  13. Verval Black-gloved killer

14. Verval Black-gloved killer

15. Verval Black-gloved killer

Op de dvd van Meatball Machine staat als extra een korte film "Meatball Machine Reject of Death" genaamd. In tegenstelling tot de hoofdfilm die een wat serieuzere inslag heeft is Reject of the Death meer te vergelijken met de huidige stroming films. Veel bloedfonteinen en komische onzin. Erg leuk allemaal.

De korte film is helaas niet online te vinden. Ik zal binnenkort is kijken of ik het filmpje kan uploaden bij youtube.
  16. Verval Black-gloved killer

Samurai Zombie

This title will be released on July 5, 2010.

17. Verval Black-gloved killer

Een film van de makers van Tokyo Gore Police dus je weet wat je kan verwachten. Wederom een waanzinning staaltje over the top filmmakerij. Weer een tikje gekker dan zijn voorgangers en dus van het begin tot het eind erg vermakelijk. Opvallend zijn wel de tergend slechte computer effecten die er in TGP toch een stukje beter uitzagen!
    Alleen voor liefhebbers van dit 'genre'.

18. ErikZ Black-gloved killer

Ziet er wel grappig uit. Verschrikkelijk over de top! :D
    Vond trouwens Stacey ook wel vermakelijk, valt denk ik wel in het zelfde rijtje. Bizar met hier en daar wat leuke gore.

19. Verval Black-gloved killer

Even mezelf quoten.  :D

http://www.vidiLife.com/flash/flvplayer.swf?xml=http://www.vidiLife.com/media/play_flash_xml.cfm?id=1807D783-F137-4294-853B-F&f=flash8&embed=true?tc=1747335
  20. napj Seriemoordenaar

Ik ben nog vrij nieuw met dit genre, maar wel al een enorme fan.

Maarre... moet het perse japans zijn? Ik heb van de week weer eens sars wars gekeken en ik weet niet of we een topic kunnen vullen met Koreaanse Trash Cinema

Deel Deze Pagina