Vroeg me af of hier ook liefhebbers zijn van de franse regisseur Jean Rollin die destijds in de 80's ook aardig wat euro horror heeft afgeleverd heeft maar in een meer poetische vorm zal ik maar zeggen. Zal zeker niet iedereen z'n smaak zijn omdat z'n films nogal poetische zijn aangelegd met surrealistische beelden en weinig dialoog. heb tot nu toe maar 4 films gezien van hem, maar vond ze allemaal toch zeer uniek qua sfeer, vooral "Fascination", "Grapes of Death" en "Living Dead Girl" lieten toch wel een sterke indruk achter. Wat vinden jullie zoal van de Jean Rollin films ?
Een ondergewaardeerde regisseur als je het mij vraagt, heb zelf: Requiem pour un Vampire (Requiem for a Vampire), Fascination, Les Raisins de la Mort (The Grapes of Death) en La Morte Vivante (The Living Dead Girl) en stuk voor stuk zijn het mooie films. Misschien dat niet iedereen op de soms trage manier van filmen zit te wachten, maar ik vind het wel wat hebben. En Brigitte LaHaie blijft natuurlijk mooi....
Ik heb nog geen tijd en geld gehad om me echt te verdiepen in zijn films, maar dat ben ik uiteindelijk zeker van plan. Ik heb twee van zijn films: Living Dead Girl en Grapes of Death, en vooral die eerste is een bijzondere film (poëtisch blijft het beste woord om deze films te beschrijven). Vooral Fascination en Requiem for a Vampire wil ik nog graag zien.
Denk dat iejjou dan ook wel zullen bevallen alhoewel die 2 films wel minder goor zijn maar dezelfde poetische atmosfeer hebben, en dat ist het toch wat het hem gedaan heeft bij mij. Darkside Magazine heeft een mooie double feature uitgebracht waarop "Requiem for a Vampire" en "Fascination" opstaan, alleen is er bij "Requiem for a Vampire" een korte bondage scene geknipt maar dit stoort mij persoonlijk niet zo, aangezien deze double feature DVD voor de rest top is, veel extra's en goede kwaliteit.
Ik had die DVD eens bijna besteld toen ik een abonnement op het tijdschrift nam, maar ik vond hem toch wat prijzig.
Klopt ja, zijn inderdaad redelijk prijzig hun double features maar moet zeggen zijn ook wel hun geld waard ! Heb hun double feature van "Requiem for a Vampire"/"Fascination" en de double feature van "The Devil's Nightmare"/"Cold eyes of Fear" zijn goede anamorphe transfers en de extra's zijn ook uitgebreid, plus dat je toch 2 films krijgt. Je zou natuurlijk ook gewoon de losse DVD's van Redemption kunnen kopen, maar weet nie of je dan zoveel goedkoper uit bent, plus dat je volgens mij ook de extra's misloopt. Maar het gaat in eerste instantie natuurlijk om de films.
Het is wel zo dat die films over een tijdje opnieuw door Redemption worden uitgebracht, en ze beloven de mooite uitvoeringen tot nu toe. Dus ik denk dat ik wacht op die versies. (hier staat meer info over die nieuwe releases)
De "muziek" bij films van Rollin vind ik soms wel serieus irritant worden. En om het tweede deel van Viol du Vampire uit te zitten moest ik ook moeite doen. Maar over het algemeen vind ik zijn films wel een interessant sfeer hebben. Wat ik al gezien heb in volgorde van goed naar slecht: Fascination Raisins de la Mort Vampire Nue Vierges et Vampires Frisson des Vampires Viol du Vampire La Morte Vivante moet ik dringend eens bekijken, die dvd ligt hier nu al maanden in leen
Moet inderdaad zijn schlechte film zijn als ik de reviews mag geloven, maar heb hem zelf ook besteld deze week. Ben benieuwd, heb de X rated DVD besteld sinds die uncut ist, had begrepen dat er bij de US DVD nogal wat bloot ontbreekt, dat kunnen we natuurlijk niet hebben !!!
De mijne uit de US besteld, DVD uit de "Euroshock Collection": dacht (hoopte) dat die uncut was... Maar je hebt hem dus ook besteld deze week, hahaha, nog een liefhebber van de slechte smaak (dan ben je een man naar mijn hart )
yup, in de regel kan het me eigenlijk nooit fout genoeg zijn, maar moet natuurlijk geen amateur spul worden, dan haak ik af. Nou ja zoals gezegd ontbreekt bij de US DVD alleen bloot, het gore is voor de rest allemaal aanwezig, je loopt dus niks wereld schokkends mis.
Hm, zit hier maar te zoeken op het net of die Euroshock Collection-DVD nu cut of uncut is. Heb jij misschien een link waar ik meer info kan vinden? Heb jij jouw dvd van Zombie Lake dan in de UK besteld? Vreemd, want ik dacht dat ze daar veel sneller de schaar in een film zetten dan in de US, maar misschien heb je wel gelijk. Ik zal idd wel niks wereldschokkends missen (door het bloot dat er zou uitgeknipt zijn), maar ik haat gewoon de gedachte dat er in een film geknipt is
Volgens mij ist het gewoon onzin Boris, heb ook eens even gekeken en als ik het goed begrijp zit de naakt scenes er gewoon in bij de US DVD van Image en je krijgt dezelde scenes maar dan met de dames gekleed als bonus erbij. Als ik moet weten of een DVD uncut is raadpleeg ik meestal www.ofdb.de als een DVD dan geknipt ist wordt dit met een schaartje aangegeven. Helaas moeten de fans deze database zelf bij houden waardoor er nog wel eens foutjes in willen sluipen, wat hier ook het geval is volgens mij. Dus zou me geen zorgen maken als ik jouw was.
Bedankt voor de info en de link khadafi ! Heb nog wat rond zitten neuzen en heb toch ook de indruk dat die dvd uncut is. Nu, afwachten maar... Dit zal iig de eerste dvd van mijn bestelling zijn die ik in de dvd-speler zal stoppen. Ben zo benieuwd geworden naar dit "meesterwerkje" (de make-up van de zombies en de onderwaterscènes, opgenomen in een zwembad (!) zijn blijkbaar hoogtepunten van de film ).
Ik heb zelf Living dead girl en ik moet zeggen erg mooi ik hoop dat zijn vampire films ook zo zijn en dan bedoel ik de jaren 70 films van hem,ik koop ze nog niet want er komen SE van al zijn films aan dus daar kan ik dan beter op wachten.
Ik kan nergens uit op maken dat er nieuwe versies van de eerder verschenen Redemption Rollins uit gaan komen. Wel dat er (ooit) een box komt met een aantal nog niet eerder (op Grapes of Death en Two Orphan Vampires na) verschenen films. Ik kan je in ieder geval van harte aanraden om je op Rollin te storten, zeker aangezien je een eurocult tolerantie hebt (dwz dat je geen moeite zult hebben met traagheid, vaagheid en ontbreken van plot). Mijn favoriete Rollins zijn Living Dead Girl, Demoniacs en Requiem for a Vampire. Ik moet er wel voor in de stemming zijn, maar dan is het ook heerlijk om helemaal betoverd te worden door de unieke sfeer die z'n films uitademen. De huidige Redemption DVD's zijn niet geweldig, maar ook zeker niet slecht.
Iedereen dit al gezien? http://www.encore-films.com/ Er hangt een prijskaartje aan (€ 49,99), maar, o, wat is het mooi!
Die zijn ook heel erg mooi. Ik had ze al een tijd geleden gezien, ze worden gemaakt door een klant van mij. Prachtige uitgave met een mooi boekwerkje erbij en een hele mooie digipack.