Het is mij op dit forum wel vaker opgevallen dat er door sommigen op de meest dure sites besteld worden, bijv. Amazon.com, dvdboxoffice of dat sommigen denken dat een film als Viy zeer obscuur is en bijna niet te vinden via internet. Een beetje inventifiteit en je vind een waslijst aan shops die deze titel aanbieden. Maargoed, misschien hebben er een aantal hier wel wat aan. Er staan een hoop goeie tips tussen, dit heb ik even van het DVDForum afgehaald. Let wel op dat dit een relatief oude topic was dus er kunnen wat dingen tussen staan die misschien ietwat gedateerd zijn. DVDPacific heb ik zelf er aan toegevoegd want die was op dat moment nog wat minder bekend bij diegene die deze originele topic geplaatst had. Als er mensen zijn die nog andere goeie shops kennen, laat het dan weten. LIJSTJE R1 winkels online.. (en ook andere regio's) ========================================= www.playusa.com voor de r1 dvd's (freeshipping, goodservice) www.mrkwang.com (Asian movies, very good service) www.dvdsoon.com (R1 dvd's, cheap shipping , Canada) www.dddhouse.com (R3 and R0 dvd's very cheap Hong Kong movies, ASIA) www.yesasia.com (Asian movies, very good service) www.deepdiscountdvd.com (r1 dvd's USA) www.ezydvd.com.au (R4 dvd's Australia Cheap, you get the dvd's cheaper then the australians because you don't have to pay there taxes) www.fbo.com.au (R4 dvd's Australia Cheap, you get the dvd's cheaper then the australians because you don't have to pay there taxes) www.cd-wow.net , gratis verzendkosten en zeer goedkope MUZIEK CD's en DVD's al vaak besteld en erg goeie service, kreeg laatst een dvd binnen, waarvan de hoes etc beschadigd was, DVD was nog goed. Mailtje naar hun gestuurd en kreeg kosteloos een nieuwe hoesje toegestuurd www.amazon.ca Vaak goedkoop (vooral bij nieuwe titels/pre-orders), en goedkope verzending. Kies voor de middelste verzendoptie, dan versturen ze je pakketje gewoon met DHL (= 2-3 dagen in huis). Kosten zijn hier per titel i.p.v. per disc. Douaneproblemen vallen me tot nu toe erg mee: alleen mijn Band of Brothers Box gaf volgens mij problemen, en andere grote boxen als de (zware) E.T. set, de Hitchcock Criterion set en de Antoine Doinel box zijn gewoon zonder extra kosten of vertraging binnengekomen. www.deepdiscountdvd.com Als je liever niet van die Canadese tweetalige hoesjes wilt is dit de goedkoopste (Amerikaanse) zaak. Verzendkosten zijn afhankelijk van de bestelwaarde, en als je een beetje "slim" bestelt kan dat in je voordeel werken. Als je een uitgave van Artisan zoekt, is dit trouwens veruit de goedkoopste zaak. De Twin Peaks set voor 21 dollar, Requiem For A Dream en Pi samen voor 12 dollar, en de SE's van Total Recall en Basic Instinct voor iets onder de 8 dollar per stuk zijn goede voorbeelden. Ik heb meestal geen problemen met de douane, ik geloof maar één keer van de ongeveer 20 bestellingen. En als ze een item van je bestelling niet op voorraad hebben, dan sturen ze net als Dvd Planet eerst wat ze wel hebben en dat laatste item daarna, maar dan zonder extra kosten. www.dvd-depot.com Wegblijven als je alleen koopjes wilt jagen. Dit is de site met de beste service en een zeer goede verzendoptie (DHL voor 10 dollar tot 7 discs) zonder kans op douaneproblemen. Wel een stukkie duurder, maar dan heb je ook wat.... www.dvdimport.com Ook een Canadees met redelijk scherpe prijzen en gratis verzending wereldwijd! Let alleen bij dit bedrijf wel op: de prijzen staan in euro's en US dollars. Pas bij de laatste stap net voor de betaling (je moet dan alleen nog maar op "confirm order" drukken) zie je wat er aan CAD$ van je CC wordt afgeschreven. De koersen van de prijzen op de site kloppen totaal niet met wat er afgeschreven wordt. Het gekke is dat je nergens kan instellen dat je CAD$ wilt zien (heb ik in ieder geval nog niet kunnen vinden). Een disk van €12,- (volgens hun site) kost uiteindelijk €14,- aan CAD$ www.dvdpacific.com Zeer goeie R1 zaak met relatief lage verzendkosten in vergelijking met een hoop andere sites. Ook goede service en snelle beantwoording van e-mails/vragen. Dit is verreweg één van de meest uitgebreide onlineshops die er is, ook veel obscure titels. Ze hebben hier overigens ook zeer veel cd's. www.dvdboxoffice.com goede shop, en (zeer belangrijk): geen verzendkosten www.digitaleyes.net okay, maar 5 dollar verzendkosten maakt het nogal duur (wachttijden..?) regio 1 2e hands:============================================ -de bekende veilingen als ebay e.d. (kijk uit ivm kopieen die er veelal aangeboden worden) http://www.secondspin.com (soms wel eens een criterion ertussen!) Prijsvergelijken van dvd's ============================================= www.dvdpricecheck.co.uk (compares prices of R1, R2, R3 and R4) www.dvdpricesearch.com (R1 price compare) www.dvdcompare.org.uk (very nice site, where you can compare the difference between extra's etc of R0, R1,R2,R3 and R4 dvd's, so wich is the best dvd to get) _
De meesten kennen ze denk ik wel maar toch nog wat aanvullingen. www.koreandvds.com (zeer goeie asian zaak met soms belachelijk goedkope aanbiedingen, ze zijn bijna altijd goedkoper dan yesasia maar bij koreandvds liggen de verzendkosten weer wat hoger dus als je wat besteld kun je deze sites beter eerst even met elkaar vergelijken wat de totale koste zijn. Tip: meld je aan voor de nieuwsbrief dan word je ook op de hoogte gehouden van hun acties als bijv hun $3 street sale. Hier zitten soms echt goeie titels tussen.) Dan natuurlijk ook nog: www.diabolikdvd.com & www.xploitedcinema.com (veel obscure titels voor de ware horror liefhebber maar ze zijn niet goedkoop en je betaalt ook nog aardige verzendkosten) Het schijnt dat je trouwens ook beter van www.sazuma.com kunt wegblijven. Je kunt hier best terecht voor het op de hoogte blijven wat er is en komt, dat doe ikzelf ook regelmatig maar qua bestellen zou ik oppassen want ik heb hier werkelijk waar nog nooit iets positiefs over gehoord. Vaak idioot lange wachttijden en daarbij zijn ze ook asociaal duur.
Altijd handig zo'n oerzicht (ik meen dat we elders op het forum ook een dergelijke lijst hadden). Ik heb een toevoeging: www.buyoyo.com Vergelijkbaar met DDDHouse maar met een ruimer assortiment regio 3 en 0 DVDs en vaak nog lagere prijzen. De verzendkosten kunnen wel wat duurder zijn, afhankelijk van hoeveelheid/gewicht. Verzenden duurt ook wat langer dan bij DDDHouse. www.amazon.co.uk Hier bestel ik af en toe een DVD bij hun 'marketplace', soms schelen de prijzen op die manier nogal. En voor horror boeken is dit ook mijn favoriete adres. En dan nog wat commentaar op www.dvdimport.com: ik heb een paar keer contact met hun opgenomen om te vragen of ze bepaalde titels op voorraad hebben of nog kunnen krijgen. Ze antwoorden NIET of heel traag. Op die manier ben ik als potentiële klant allang weggelopen. www.DVDBoxoffice.com is voornamelijk duur, maar ze hebben me al een paar keer uit de brand geholpen met enkele titels die nergens meer verkrijgbaar zijn, maar zij hadden ze nog.
Heb nu 2 keer bij DVDHeaven betseld en ben uitermate tevreden!! Beide keren de goedkoopste verzendmethode gekozen (levertijd 7 - 15 dagen) en beide keren 5 dagen na de datum van versturing ontvangen!! Ze stoppen digipacks met meerder discs ook gelukkig in een doosje en niet in een bubbelwrap envellope. Losse normale dvd's wel denk ik(tenzij je er 4 of zo besteld), maar die heb ik er nog niet besteld. Betaling gaat echter alleen met VISACARD en PAYPAL. Dus niet met MASTERCARD zoals de meeste zullen hebben. Koreandvds.com is goedkoper met verzendkosten, maar als je 3 of 4 discs besteld, is er al weinig verschil meer. Over het algemeen is DVDHeaven ietsje goedkoper in prijzen weer, dus erg veel zal het niet uitmaken. Je kan bij DVDHeaven ook zelf invullen wat de waarde op het pakje moet vermelden. Dus als je voor 50 dollar besteld kun je gewoon 20 dollar of zo invullen en dat komt dan ook op het pakje te staan (en dus geen gezeik met douane kosten) Kan iemand me vertellen hoe de service van Koreandvds.com is? Met name levertijd natuurlijk.
De service is goed, en de bestelling is er meestal snel (ook zo rond de 5 dagen, na verzending) Ik heb er tot nu toe 3x iets besteld en nooit problemen gehad. Nette verpakking, zo door de brievenbus.
Voor de Giftset liefhebbers onder ons: TheDVDetective.com Heeft nog wel eens een setje die nergens meer te koop is, is wel duur maar als je hem echt wil hebben zoals bv de limited edition van AvP die alleen in Blockbuster videotheken verkrijgbaar is geweest zou ik hier eens een kijkje nemen Verder wil deze meneer ook nog wel eens wat Aziatische dingetjes hebben of dvd's die een DTS track hebben Wat bij ons horror/cult liefhebbers natuurlijk allang een bekende shop is ChainsawVideo Vrij prijzig maar je hebt de dvd's redelijk snel als ze op voorraad zijn, denk aan 2 á 3 dagen
Ik ben wel te spreken over www.rodisc.nl Ze kunnen aan lekker veel DVD's komen, ook vanuit het buitenland dus... Meestal vrij snel bezorgt, en eenvoudig...
Inderdaad heel goedkoop en cheap shipping. Helaas ook teringlange wachttijden. Panic in Year Zero/The Last Man on Earth Midnite Movies double feature heb ik daar in bestelling sinds eind Mei! Hij is nog steeds in bestelling. Howling III heb ik er ook besteld en staat ook nog steeds 'on order'. Nu vind ik die titel niet zo belangrijk en de dvd is spotgoedkoop. (€4.40 inclusief verzendkosten) dus daar wil ik dan niet moeilijk over doen. The Strange Vice Of Mrs Wardh en The Case Of The Scropion's Tail had ik er ook in bestelling maar duurde ook een eeuwigheid. Deze twee titels laatst dan ook geannuleerd en besteld bij dvdpacific.com De dvd's zijn onderweg en hopenlijk dan ook vandaag of morgen binnen. Dvdsoon kan snel zijn. Maar meestal word je geduldt behoorlijk op de proef gesteld Overigens verder wel goede service van die gasten mocht er iets verkeerds zijn gegaan zoals een defecte dvd. Edit: Wat onderzoek leert me vandaag dat Panic in Year Zero/The Last Man on Earth niet meer leverbaar is. Maar even een e-mail verstuurd dus naar een vriend in Chicago. Moet hij maar even een 'best buy' binnenlopen. Daar zal nog wel een kopietje liggen welke hij riching Nederland moet sturen.
Da's nog niks. Ik heb SS Hell Camp daar al sind 11 januari in bestelling staan Ze zijn de laatate tijd wel steeds slechter aan het worden vind ik wat betreft de leveringen. Verder is het echt wel een goeie zaak met goeie service. Maar ik prefereer ook wel Pacific.
Ik ben ook uitermate tevreden met DVDHeaven maar Koreandvd's is zeker ook niet verkeerd en hebben een prima service. Beide winkels hebben overigens ook regelmatig erg leuke aanbiedingen. Meestal maak ik bij beide winkels de order aan en kijk dan gewoon waar ik het goedkoopst af ben.
Ik heb bij DVDHeaven een tijdje terug een bestelling gedaan, maar die staat nog steeds op "order check". Bij het afronden van de betaling tijdens de bestelling kreeg ik een witte pagina, zal dus wel iets fout zijn gegaan. Betalen via PayPal vind ik ook irritant. Ik probeer DVDFromKorea nog wel eens, daar had ik immers ook met succes eens iets besteld. Koreandvds gebruik ik ook al langer, en nog nooit problemen mee gehad.
Ja dat had ik ook bij dvdheaven met die witte pagina en dan is de betaling niet afgerond. Ik gebruikte daarvoor Firefox waar ik normaal mee surf. Ik heb toen nog eens geprobeerd met internet explorer en toen werkte het wel.....het werkt dus niet optimaal bij dvdheaven. Als je bestelling niet binnen een week betaald is ,wordt ie dan automatisch gecanceled. Dvdfromkorea is volgens mij duurder. Ik weet niet hoe het daar zit met verzendkosten. Paypal is toch niet irritant? Vind het hartstikke gemakkelijk.
Ik zag het, dat valt dan weer mee wanneer ik mijn bestelling daar opnieuw moet plaatsen (zodra die ene film binnen is).
Voor mensen zonder creditcard: bij CD-WOW.nl kun je DVD's uit diverse landen bestellen door middel van o.a. iDEAL.
CINECity ( http://www.cinecityplanet.com ) is tevens een aanrader ! Niet de aller goedkoopste maar zeker een interessant aanbod van de wat minder bekende titels ook. Rodisc is ok maar het kan soms wat lang duren met bestellingen en hun selectie cult horror is niet gigantisch. Wel een leuke winkel waar ik altijd even binnenga als ik in Rotterdam ben.
Afgelopen weekend weer eens bij Rodisc geweest. Wat me iedere keer opvalt (en ik kom daar al jaren) is dat titels die ze op hun website hebben staan als "leverbaar" niet in de winkel te vinden zijn (ook niet bij navraag aan het personeel). Is helaas een van de redenen dat ik er on-line niet meer bestel, het duurt relatief lang (1-2 weken) voordat de spullen binnen zijn. Rodisc is een fijne winkel maar het zou nog fijner zijn als ze hun voorraadbeheer en bestellingen beter voor elkaar zouden hebben.