Old-skool spy/secret agent films+series

Discussie in 'Popcinema' gestart door bdc, 20 jan 2008.

1. Melzz Monster Squad

De Babes, Bombs and Guns box is binnen. Ziet er op het eerste gezicht wat simpel en amateuristisch uit. Het lijkt wel een bootleg. Een gewone keepcase waar 4 dvd's in zitten....amper een box te noemen. De menu's van de dvd's zijn ook erg simpel. De 4e extra film "Electra One" heeft in ieder geval al een vhs-band kwaliteit. Maar het zijn natuurlijk vrij "obscure" films. Ben er wel benieuwd naar.....maar qua verpakking ziet het er wat basic uit. 
  2. bdc Incurably Insane

Dorado films is dan ook een piepklein label. ;)
    En dit is een vlug in elkaar geflanste "budget box" van hun vorige Euro Spy releases (+ 1 exclusieve extra).
    Lijkt me dat de resterende stock de deur uit moest,niets ongewoons bij dvd labels.
  3. Melzz Monster Squad

Mission Bloody Mary (1965)

De eerste film uit de Babes, Bombs and Guns heb ik dan eindelijk gezien en nu een nacht later kan ik me er eigenlijk bar weinig van herinneren. Lijkt me op routine gedraaide film zonder echt memorabele scenes. Met een zelfverzekerde held die eigenlijk nooit in gevaar komt....hij grijnst er wat bij. Nu twee Eurospyfilms gezien en allebei maken ze geen, tot weinig, indruk. Vechtpartijen waarbij iedereen elkaar misslaat....het komt allemaal wat knullig over. Miskoopje...deze box.

6,2
  4. bdc Incurably Insane

Lijkt me dat je een beetje ongelukkig ingestapt bent in het genre met deze kleinere producties.
    Fantastisch zijn ze inderdaad niet maar wel leuk voor de fan.
    Je verwacht misschien ook teveel van dit genre,misschien eerst eens wat "grotere" titels proberen? ;)
  5. Melzz Monster Squad

Ik verwacht dat ik entertainend wordt maar dat gebeurt maar ten dele. Ik vind het over het algemeen erg saai terwijl er met weinig middelen toch meer uitgehaald kan worden. En ik erger me inderdaad een beetje aan die grijnzende figuren die zo nonchalant mogelijk proberen over te komen, wat in mijn ogen mislukt. Je moet van nature een soort bravoure hebben (Sean Connery) die ik hier mis. Een Tomas Millian heeft dat bv ook. Uiteindelijk blijft er maar bar weinig van de film hangen vanwege de zee van vrijblijvendheid waar het verhaal maar in blijft dobberen. Maar de box zal ik nog wel uitkijken maar m verwachting is inmiddels nog meer naar beneden geschroefd.
  6. unholy Seriemoordenaar

De OSS 117 films zijn cool. Ik heb een aantal op EVC, vhs tape.

ik vind dit genre sowieso cool.  Heb het een en ander op tape.

Pepper Agent 00X is geweldig.  :)
  7. kinky queen Thrill me!!

COME RUBARE LA CORONA D'INGHILTERRA

THE AMAZING ARGOMAN / ARGOMAN THE FANTASTIC SUPERMAN / FANTASTIC ARGOMAN / HOW TO STEAL THE CROWN OF ENGLAND / THE FANTASTIC ARGOMAN / THE INCREDIBLE PARIS INCIDENT

Een van de titels van deze highcamp eurospy film is 'how to steal the crown of England'. Ik weet nog dat het idd gebeurt is maar hoe niet meer, komt vooral omdat deze film zo vreselijk lachwekkend stom is dat het verhaal er helemaal niet toe doet

Als je van dit soort films houdt is dit genieten geblazen en eigenlijk vind ik deze nog leuker dan DANGER: DIABOLIK

7.5

8. Melzz Monster Squad

Assassination in Rome (1965)

Het wil helaas niet vlotten tussen mij en het "Eurospy"genre. Ook deze film is vreselijk saai. Veel praten, aan tafeltjes zitten, sigaretjes roken en drankjes drinken. De film duurt 100 minuten en pas in het laatste kwarties gebeurt er iets van actie. Echt jammer want er zijn genoeg ingredienten voor een spannende film; een vermisde man, moord, inbraak, complot, drugs etc. De locaties in Rome en Venetie redden de film nog een beetje. Echt zonde van mn tijd....ik wilde hem toch uitkijken maar man....wat saai.

4,2

Deel Deze Pagina