Poster

Discussie in 'Films maken' gestart door guido, 14 sep 2011.

1. guido Hulpeloos slachtoffer

Of: When te car has ran out of gas.......you're doomed!
  2. CinEx Administrator

Kleine correctie: het is "The car ran out of gas", of "The car has run out of gas" ;)

Of "When the car has run out of gas... you're out of time"

Ik vind "death" op de poster overigens nauwelijks te lezen, met name de twee laatste letters. Misschien is het beter om voor die tekst bijvoorbeeld een graffiti font te kiezen. Kijk hier eens rond: http://www.dafont.com/theme.php?cat=606&page=1
  3. ErikZ Black-gloved killer

Maar de grote vraag blijft natuurlijk; krijgen wij ook oerhollandse 'booben' voorgeschoteld. Ik bedoel maar; auto's, bloed en tieten = filmpareltje.
  4. guido Hulpeloos slachtoffer

Nee, je krijgt bloed te zien maar ik leg de nadruk op de schrikmomenten en niet om de autos of tieten....
    Een beetje rare reactie.....
  5. kinky queen Thrill me!!

Vind het niet zo'n rare reactie. Als je een film maakt met alleen maar schrikmomenten vind ik dat raarder. In heel veel horrorfilms komen frostdetectors voor
  6. guido Hulpeloos slachtoffer

Oke je hebt gelijk, en ik leg de nadruk op schrikmomenten maar het is niet een en al schrikmoment, er komen ook hele andere dingen in voor.
  7. guido Hulpeloos slachtoffer

Ik ken die woorden niet zo goed dus...wat is een frostdetector? :-[
  8. kinky queen Thrill me!!

9. The Brood Inner Terror

Hoe ver ben je eigenlijk met het project ?
    Ben je al aan het filmen ? Zal niet voor het eerst zijn dat iemand met posters op de proppen komt, maar de film is er nooit gekomen.
    Kun je wat vertellen over het plot ?
  10. drunkenmaster Monster Squad

Op de poster staat "When TE car...", moet uiteraard "When THE car..." zijn.
    Ik vind het trouwens eerlijk gezegd weinig aansprekend.
    Die zin klinkt helemaal niet lekker.
  11. guido Hulpeloos slachtoffer

Ik zal wat vrijgeven, maar niet te veel want het is nog niet af en dan krijg je een verkeerde indruk....
    Er zijn twee jongens en een man die rijden in een auto, in de intro zie je al dat de benzine meter aangeeft dat de benzine leeg is.
    Ze zijn naar de radio aan het luisteren als plotseling de radio uitvalt. Even later gaat de benzine meter knipperen, de man stopt en kijkt in zijn achterbak of er nog een jerrycan staat. Er staat er een maar die is leeg, de vader zegt dat hij de weg af gaat lopen om te kijken of er een benzinestation is, de jongens zeggen daarentegen dat ze in de middle of nowhere zitten, dus de vader gaat in het bos om te kijken of er een boer of iets is waar hij benzine kan halen. De jongens blijven in de auto zitten, als een van hun op zijn GSM een spelletje probeert te spelen valt de telefoon uit, de andere probeert het ook maar zijn GSM doet het ook niet. Eentje stapt uit om wat lucht te halen en ziet iets in het bos lopen en schreeuwt hard: PAPPP???? Maar hij ziet dat het een klein meisje is dat aan zingen is, en zo met haar hand zwaait dat betekent: Kom mee. De jongen rent er achter aan, de andere jongen in de auto, roept de jongen terug maar hij komt niet terug. Hij zucht en gaat zitten, als ineens de deuren op slot gaan, en hij een schim ziet lopen, de auto begint vreselijk te trillen....... en voor de rest gaan ze het bos in en maken ze heel veel mee.... klinkt mischien een beetje slap maar ik ga niet alles vertellen en hij is nog niet af.
  12. ErikZ Black-gloved killer

Ik zou zeggen, vermijd struikelpunten, probeer maar eens 10 man op de zelfde tijd op de set te krijgen (lastig vanwege werk, sport etc.), aangezien er veel buitenopnames zijn (zoals ik kan uitmaken uit je plot) hou er rekening mee dat we in Nederland wonen en dat het hier veel te vaak regent, wat het 'plannen van draaidagen' ook weer lastig maakt. En hou het aantal locaties beperkt, zodat je op een draaidag ook lekker de hele dag opnames kunt maken. Succes!
  13. De poster kun je beter niet gebruiken. Deze is erg slordig. Niet alleen de typefout en grafische afbeeldingen, maar ook het gebruik van de gekozen lettertypen, de grootte en plaatsing (sommige niet gecentreerd, te dicht tegen de zijkant, etc.). Het jaagt potentiƫle kijkers eerder weg dan dat ze nieuwsgierig raken.

Ik maak uit het geheel op dat je nog jong bent. Ergens tussen de 12 en 16 jaar oud? Schiet zoveel mogelijk, want de praktijk is de beste leerschool. Je moet jezelf tenslotte ontwikkelen en de taal van film onder de knie krijgen.

1) Bereid jezelf goed voor (scenario, storyboard, planning)
    2) Decoupage! Decoupage! Decoupage!
    3) Het verhaal is belangrijker dan de effecten!
    4) Laat kinderen geen volwassen rollen spelen - niet geloofwaardig
    5) Gebruik een statief!
    6) Wees kritisch om jezelf te kunnen ontwikkelen (wat ging goed, wat kan beter?)

En lees een boek over het maken van films, bijvoorbeeld 'Films Maken' van Roemer Lievaart.
  14. Ohja, ik heb wat tegenstanders in deze mening, maar: geen Engelse dialogen. Vooral niet als je de taal niet beheersd. Vreselijk. Al wil je graag internationale kijkers, die zullen zich nog meer ergeren aan de slechte beheersing van de taal. Oplossing: ondertitelen.

En waarom geen Nederlandse titel? En wat is die vreselijke obsessie met taglines. Brrr.

FOREST STOP? Waarom dan niet NOODSTOP? Klinkt iets mysterieuzer en gaan kijkers ook niet grinniken als je 'forest' eigenlijk een overgroeide achtertuin blijkt te zijn ;)
  15. guido Hulpeloos slachtoffer

He! Heel erg bedankt voor je tips, ik zal dan nog niet een poster maken, en we filmen in het bos.

Deel Deze Pagina