Dick Maas gaat weer een horror film maken over een moordende Sint op 5 December; ben benieuwd. http://www.imdb.com/title/tt1167675/
Ik vind het concept van Sint erg flauw klinken. Het zal ongetwijfeld een komische horrorfilm worden, want dit valt toch niet serieus te nemen. De toon lijkt me luchtig te gaan worden. Vooral met Dick Maas aan het roer.
BESTAAT er zoiets als Nederlandse horror? Het is allemaal ongein uiteindelijk. Nederlanders zijn te sociaal en vriendelijk, het wordt nooit wat, denk ik.
Praktisch gezien is het horror gemaakt door Nederlanders. Dus ja, er bestaat Nederlandse horror. Als je bedoelt dat er een (maatschappelijk) onderwerp wordt behandeld dat typerend is voor Nederland, zij het actueel of historisch, dan heb je een punt. Holle Bolle Gijs wordt nu vertaald naar een horrorsprookje (korte film) en Koninginnedag werd geplaagd door zombies in Zombeer (ook een korte film). We hebben ook een kort lontje, zijn angstig en makkelijk te intimideren. Genoeg angst en horror in onze huidige maatschappij terug te vinden. Neem Spoorloos, TBS, Van God Los en Bloedbroeders. En kijk naar het voornemen van Jan Doense om die Ed Gein-achtige situatie, van een aantal jaren geleden in Oss, te verfilmen. Waar we niet van houden is om er mee geconfronteerd te worden. We doen alsof we nuchter zijn. Het begint steeds meer een farce te worden.
Dan leef je waarschijnlijk in een ander Nederland als ik want de laatste de jaren is nederland alles behalve sociaal en vriendelijk en het lijkt alleen maar erger te worden. Dit ligt grotendeels aan de nieuwe generatie, maar nederlanders doen inderdaad ook vaak alsof het komt allemaal wat gespeeld over. Ik voel me in Duitsland vaak meer welkom als hier ergens in Nederland, ze zijn misschien wat stijver maar een stuk oprechter en vriendelijker. Ditto Italie en nog 10 andere landen die ik kan noemen.
Van de Nederlandse Filmfonds website: Sint / Parachute Pictures B.V. / Dick Maas / Dick Maas / realisering / LSP / € 495.000 / 29-09-08 Interessant. Dat zou eigenlijk betekenen dat de financiering rond is en er geschoten kan worden. Misschien zijn de opnamen al begonnen of hebben reeds plaatsgevonden?
Zeker gaaf! Wat een 're-invention' van onze 'goed heilig man' is dit zeg! 8) Die staf, de mijter, de boot! Super!