THE DEAD Heerlijke zombiefilm die me veelal deed denken aan het werk van Jacques Tourneur. In Afrika is een zombievirus uitgebroken en de laatste overlevende van een reddingsactie die mislukt is probeert zichzelf in leven te houden door continu te zoeken naar water en voedsel en ten tweede om uit de buurt te blijven van de levende lijken. Wie heel veel aktie wil zien in een zombiefilm gaat hier bedrogen uitkomen maar als je je niet snel verveeld met een film die een minder hoog tempo heeft dan de gemiddelde Hollywood horror zal hier smullen. Compleet humor en uitzichtloos, traag en deprimerend. Loved it! 9.0
The Dead Zombies in Afrika. Doet bij vlagen denken aan Fulci's Zombie 2. Sommige zombiefilms hebben het, anderen niet. Deze heeft het: prima rollen, solide verhaal, spanning, schrikmomenten en vette effecten en make-up. Wat ik bijzonder knap vind is hoe ze een griezelige sfeer weten neer te zetten, zonder dat de locatie - open vlaktes in vol zonlicht - daar direct aan bijdraagt. Pluim voor deze Britse productie! 8,0/10
In de 2 laatste Fangoria's staat een uitgebreid verslag van deze film, en enkel en alleen al voor wat de directors en hun gevolg hebben moeten doorstaan in Afrika, verdient deze film wellicht al 11/10! Bestolen, bedrogen, bedreigd, ziektes... Leuk om te lezen was toen ze een belangrijke grenspost een som geld aanboden om een paar van hun wapens te mogen lenen voor bepaalde scenes. Ontvingen die mannen hun centen en leverden ze meteen al hun geladen wapens aan de crew om hun post voor een paar dagen onbemand achter te laten. Na het ganse verslag te hebben gelezen, kun je wel vaststellen dat in Afrika werkelijk alles te koop is. Een hachelijke productie waar ik heel erg naar uit kijk!
Na enkele weken zonder heb ik eindelijk nog eens wat tijd gevonden om eens een film te bekijken. En das deze geworden. En ik vond het een verademing. Na het, in mijn ogen, tegenvallende "Eaters" was "The dead" een onverwachts goede zombiefilm. Prachtige omgeving voor een film, tergend langzaam en zombies zoals zombies horen te zijn, kompleet emotieloos. Het langzame tempo en de lokatie deden mij ook meteen aan Fulci`s "Zombi 2" denken. Heerlijke film.
http://www.amazon.de/Dead-Limited-BluRay-Blu-ray/dp/B005H6RPS2/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1316599710&sr=1-2
Celebrate Valentine's Day with your love for foreign zombies! This 2010 UK African-based zombie film staggers its way to North American DVD/Blu-ray shelve on Valentine's Day (February 14th, 2012) via Anchor Bay Home Entertainment. No cover art has been revealed at this time, but special features are said to include the following: Audio commentary by Writers/Directors Howard J. Ford and Jon Ford Unearthing The Dead: Behind the Scenes featurette Deleted scene Stay tuned...
Surviving the Dead Book Details, The Making of The Dead News by Ryan Turek February 21, 2012 1 Director-producer Howard J. Ford of the recently-released The Dead has written a behind-the-scenes, blow-by-blow account of the making of the feature film. Ford told us about this book in this exclusive interview. Surviving the Dead – illustrated with never-before-seen stills from the shoot - takes us from England to Africa on a harrowing journey as The Ford Brothers try to hold together a film shoot with more horror than any fictional plot could possibly contain. For anyone interested in the harsh realities of filmmaking or nuts enough to actually want to make a film, then this is a must-read guide. Amongst many other secrets exposed within the book, one chapter reveals the true budget for The Dead and it’s definitely a shocker... “Frustratingly," Howard says, "although I’ve since read that our budget was $2-5Million, we actually had just under $150 thousand dollars - $30 thousand of which went on corruption & bribery just to keep us moving. The crazy thing about this is that I have directed soap powder commercials that run for only 30 seconds with larger budgets than the entire 100 minutes that is The Dead." How they pulled this off and survived to tell the tale is revealed in detail for the first time only in the book, as are: A full expose on the fiery situations that went down on location between Malaria-ridden lead actor Rob Freeman and Jon Ford and exactly why Jon became known locally as "The Crazy One’, plus numerous tips and humorous insights on all aspects of the film business. Currently only available from the official SURVIVING-THE-DEAD.com website, the book can be pre-ordered from today. It will be available on March 1st.
wel mee vermaakt, wel jammer is dat de hoofdrol spelers wel erg matige acteurs zijn. dat haalt het "serieuze-zombi-film" aspect wel wat onderuit.
Vond het ook wel een aardige film, maar zo goed zoals de film in de media is ontvangen istie ook weer niet.
De meeste acteurs in zombi films zijn inderdaad ook oscar waardig..... Ik vond het zeer goed geacteerd en een geweldige setting!
Binnenkort hier verkrijgbaar via Zeno Pictures voor diegene die er graag Nl subs bij hebben. (samen met Red White & Blue + nog een paar titels welke me deden watertanden toen Gino ze me toonde.) We gaan nog mooie dingen zien via dit label!
Howrd J Ford liet op de laatste editie van Razor Reel (RRFFF) weten dat er een vervolg zit aan te komen, maar dan wel liefst in iets veiligere delen van Afrika. Net nog gevonden op het web "Technically, we’re not officially announcing the sequel at the moment, but I’m hinting heavily that it’s likely to be going ahead. I think I can say that without my hands getting chopped off…" en "Basically, it’s because of the fan support and the way it has been selling in America. Jon and I are incredibly grateful for everyone’s support and people putting their hard earned cash towards a Blu-ray or DVD of The Dead. Fan support is why we want to make a sequel. It’s not because we want to go back to Africa and get nearly killed. I can’t promise 100% that it will be in Africa, but whatever happens, it will take you somewhere you’ve never been in a zombie movie." Waar dit deel ons ook moge naartoe brengen, ik kijk er nu al naar uit!