THE HUMAN CENTIPEDE II (FULL SEQUENCE) (2011)

Discussie in 'Europees' gestart door kinky queen, 16 okt 2011.

1. kinky queen Thrill me!!

THE HUMAN CENTIPEDE II (FULL SEQUENCE)

Human Centipede II censored in the USA
    US Version apparently cut in one Scene

After the BBFC only gave a 18 rating for The Human Centipede II (Full Sequence) in a heavily censored version, there seem to be bad news for the USA too.

According to current information IFC Films, who will be distributing the movie in the USA, decided to cut The Human Centipede II for the US release.

For the American release of the film Mr. Six has made concessions, removing a scene in which Martin wraps his penis in barbed wire before raping a woman at the end of the centipede.

A statement about this decision by IFC Films:

We really worked with Tom to come up with what we felt would be the most commercial version of the movie. Did I think it was necessary, or did we think it was necessary to tell the story? No.

So The Human Centipede II will be the second recent horror film after A Serbian Film which has to be censored for the US release.

The film will be released uncut in Australia soon.
  2. TinkerTex Monster Squad

Ik sprak met Richard Raaphorst (Frankenstein's Army). Hij heeft de film gezien en vond hem walgelijk. Net als de eerste geen sterke film m.u.v. de psychopaat.
  3. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

4. kinky queen Thrill me!!

Ik wist het eigenlijk al wel maar ik ben toch gaan kijken of ik gelijk had. De eerste helft gaat nog wel maar de 2e helft is eigenlijk strontvervelend en saai. De soundtrack begint dan ook vreselijk te irriteren en eigenlijk is hij nergens 'zo vreselijk schokkend' als wat de hype ons probeert wijs te maken. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de video on demand versie heb gezien die is gecut bij meer dan 2 minuten.

Domme en saaie film

4.0
  5. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Waar deel 1 het van de hype moest hebben en word to mouth(see what i did there!) i deel 2 een pareltje die zich ook weer van de briljante hype machine die tom six heet moet hebben maar toch is deel 2 anders

Waar Dr Heiter het moest hebben van zijn Holocaustcampbeul creepieheid heeft Martin gewoon iets heel erg pervers en beyond creepie iets!
    De film moet het vooral hebben van de zwartwit bijna Eraserhead achtige sfeer

Vond hem beter te doen dan deel 1
    7tje voor de film en een 1000000000000+3vierde voor het casten van Laurence R. Harvey als Martin Lomax(laten we hopen dat hollywood hem ontarmt want hij is echt te creepie)
  6. ErikZ Black-gloved killer

Zo slecht vond ik 'm niet hoor. Overhyped dat wel. Dacht dat dit weer een film die in het rijtje van August Underground Mordum, Cannibal Holocaust & A Serbian Film zou passen, dat viel zwaar tegen. Heb ook de gecutte versie gezien, maar verwacht in de uncut versie niet nog extreem schokkende beelden. Voor de doorgewinterde horrorliefhebber is de film makkelijk te verteren. Zwart wit paste wel perfect in deze film.
    Misschien ook maar beter vanwege al die scat toestanden.
    Zoals Kinky al zei in de 2e helft gebeurd eigenlijk niks meer. Ik hoopte nog op een soort grote climax maar die komt gewoon niet. Laurence R. Harvey red deze film. Al met al een redelijke film. Hoef hem geen tweede keer te zien maar deze eerste kijkbeurt wel mee vermaakt.
  7. TinkerTex Monster Squad

The Human Centipede II (Full Sequence)
    De waanzin gaat door. Martin (Laurence R. Harvey) is een eenzaam, gestoord mannetje dat geobsedeerd is door de eerste film. Hij besluit Dr. Heiter's experiment na te bootsen, maar nu met twaalf mensen.

Deel een was een lichte teleurstelling te noemen. De film was lang niet zo ranzig als het concept deed vermoeden en bij vlagen zelfs lachwekkend slecht. De Nederlandse regisseur Tom Six vond het tijd voor een herkansing. Qua ranzigheid zit het nu wel goed. De Britse filmkeuring legde de film zelfs onder de snijplank. Daar waar dit in de jaren 80 nog een normale gang van zaken was, verschijnen anno nu martelfilms als Hostel en Saw ongecensureerd op de markt. Six' sequel moest wel onder het mes en deze geknipte versie is gelekt.

Ja, de film is ranzig. Knieschijven, gebitten en zwangere vrouwen blijven niet ongemoeid. Het is een orgie aan wreedheden die zijn weerga niet kent. Tegenwoordig zijn we wel wat gewend, maar uitzinnige folteringen in combinatie met stront door je mond gaat dan nog een stapje verder. In de eerste film zag je weinig, nu zie je veel. En dan te bedenken dat de psychopaat ditmaal geen professionele arts is en met hand- en keukengerei te werk gaat.

Sommige momenten zijn om te lachen, anderen om te huilen en weer andere allebei. Het eerste uur heeft nog wel humor. De acteur van Martin is goed gecast en weet zonder een woord te zeggen al creepy over te komen. Hij gaat op ontvoeringstocht en dat gaat er niet zachtzinnig aan toe. Hij weet zelfs de actrice uit de vorige film (Ashlynn Yennie) naar zijn hol te lokken. Figuurlijk gesproken dan. Wanneer de operatie van start gaat, is het walgen geblazen.

De keuze om de film zwart-wit te maken, maakt het minder ranzig. Het creëert een kunstzinnige look, wat bij vlagen doet denken aan Eraserhead. Of dat gepast is, is nog maar de vraag. Qua effecten ziet het er allemaal wel overtuigend uit. In weet niet of ik de ongecensureerde versie aan durf, want ik vond dat al erg naar.

Is de film goed? Dat is lastig te zeggen. Bij deel een had Six duidelijk steken laten liggen. Nu is er een soort experimentele torture-film ontstaan, waarbij het doel: de kijker laten walgen, duidelijk geslaagd is. Six neemt zijn film niet meer zo serieus als voorheen en dat is beter. Toch blijft het schaamteloos effectbejag en gaat de essentie van het horrorgenre hiermee teloor.

7,0/10

8. AnthonyCSR Seriemoordenaar

wanneer en hoe kunnen we een ongecensureerde versie kijken/verwachten?
  9. kinky queen Thrill me!!

Las ergens dat er begin volgend jaar een unrated version zou komen op BD
  10. The Brood Inner Terror

Welk land ?
  11. kinky queen Thrill me!!

Amerika dacht ik
  12. The Brood Inner Terror

Zou mooi zijn  ;)
  13. DonnieDarko Kwaadaardig

Eraserhead?? RLY? wat een belediging voor Lynch.
  14. Beatrice M. Kwaadaardig

ik heb me er wel mee vermaakt, stukken beter als deel 1
  15. ErikZ Black-gloved killer

16. kinky queen Thrill me!!

Sjesus dit is werkelijk niet te geloven... wat een achterlijke zooi
  17. DonnieDarko Kwaadaardig

iemand de uncut al gezien? vraag me af of die nog wat toevoegd.
  18. The Brood Inner Terror

Die voegt meer "Sickness" toe  :D
  19. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Ik wil meer schuurpapier!
  20. drunkenmaster Monster Squad

Zegt nog niet veel.
    Serbian film is ook unrated en is daar ook met een minuut ingekort.
    Unrated wil niet UNCUT zeggen.

Deel Deze Pagina