The Human Centipede (Tom Six , 2009)

Discussie in 'Europees' gestart door The Brood, 2 okt 2009.

1. The Brood Inner Terror

The Human Centipede

UK/Holland, 2009, 92 minutes

Regie: Tom Six
    Producent: Six Entertainment
    Cast: Dieter Laser, Ashlynn Yennie, Ashley C. Williams,  Akihiro Kitamura, Andreas Leupold.

[IMG]  [IMG]

[IMG]  [IMG]

From the FrightFest website:
    "Outside the more outré work of Takashi Miike and David Cronenberg, you won’t have seen anything quite like Dutch avant-garde artist Tom Six’s totally bizarre off-the-wall oddity. Internationally respected Siamese twin surgeon Dr. Josef Heiter has a demented vision for mankind’s future existence. He wants to remove human beings’ kneecaps so they have to exist on all fours and then surgically graft them mouth-to-anus to form a centipede chain. When two stranded female Americans arrive at his luxury home-cum-hospital looking for help, his long-gestating plan swiftly moves into chilling action with a shocking force. Kidnapping a third Japanese male tourist, he begins the tissue matches, teeth removal, and buttock moulding to create his triplet creature… The First Sequence in Six’s intended trilogy features truly unforgettable imagery, clinically dazzling direction, and a so-far-round-the-bend mad doctor performance from German superstar Dieter Laser you’ll scream. Behold the grotesque New Flesh. If you dare!"

Dread Central Review

2. Bas Monster Squad

Is dit niet een Clive Barker verhaal, of vergis is me?
  3. bdc Incurably Insane

Interessant,wil ik wel eens kijken...
  4. The Brood Inner Terror

Ik denk het laatste.
  5. CinEx Administrator

Wat een concept! Hiermee hoeven ze iig niet bang te zijn voor een Hollywood remake :D
  6. Camp Blackfoot Bezeten

Het is toch niet te geloven dat dit dezelfde regisseur is, die hiervoor  I Love Dries maakte   :p
  7. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

8. Bub Monster Squad

I love Dries was toch ook een gruwelfilm??? 
    De ranzige ontbijtscene met frikadellen, de sex scene....de cameo van Chiel Montagne.
    Ik bedoel maar! :D

Wel benieuwd naar deze human centipede shocker.  8)
  9. drunkenmaster Monster Squad

Het klinkt alsof jij daadwerkelijk I Love Dries gekeken hebt.
    Dat vind ik pas gruwelijk ;)
  10. kinky queen Thrill me!!

Ik heb hem gezien

:-X
  11. JT Chinaski Kwaadaardig

Hmmmm erg raar... maar maakt wel nieuwschierig  :D.
  12. Chemie Bezeten

Ik dacht in eerste instantie aan Mengele toen ik het las.. nu denk ik alleen nog maar aan Naked Lunch... waarom weet ik ook niet.
    Ik ben wel benieuwd. Alleen al naar de drijfveer om zoiets te doen, want ik snap het biologische voordeel niet echt.
  13. spawn999 Monster Squad

Het praktische voordeel is volgens mij je alleen de voorste eten hoeft te geven.

Toch?

:p
  14. Chemie Bezeten

En dat het 6 tieten heeft?
  15. drunkenmaster Monster Squad

Ik kan het effe zo gauw niet terug vinden maar ik heb ergens een korte review voorbij zien komen.
    Kwam er eigenlijk op neer dat hij helemaal niet zo shocking is, vrij cheap oogt, dat het '100% medically accurate' bullshit is en dat ie eigenlijk wel een beetje tegenvalt.
    En toch ben ik nog steeds wel benieuwd :-\
  16. Camp Blackfoot Bezeten

17. The Brood Inner Terror

Ik ook 8)
  18. reller Seriemoordenaar

Het idee en de trailer blijven toch wel brutaal ziek. Buiten necrofielenfilms kan ik me in feite zelfs geen idee of thema bedenken dat goorder is.
  19. [IMG]

THE HUMAN CENTIPEDE
    http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Regie: Tom Six
    Scenario: Tom Six,
    Cast: Akihiro Kitamura, Dieter Laser, Andreas Leupold, Ashley C. Williams, Ashlynn Yennie

Synopsis: Two pretty American girls are on a road trip through Europe. In Germany they end up alone at night with a broken car in the woods. They search for help and find an isolated villa. The next day they awake to find themselves trapped in his terrifying makeshift basement hospital along with a Japanese man. An older German man identifies himself as a retired surgeon specialized in separating Siamese twins. However his three "patients" are not about to be separated, but joined together in a horrific operation. He plans to be the first person to connect people via their gastric system, in doing so bringing to life his sick lifetime fantasy "the human centipede".
  20. Prijs voor Nederlandse horrorfilm The Human Centipede

LOS ANGELES - De Nederlandse horrorfilm The Human Centipede van regisseur Tom Six is op het prestigieuze Screamfest Filmfestival in Hollywood uitgeroepen tot beste horrorfilm. Dat heeft producente Ilona Six maandag bekendgemaakt.

Het bizarre verhaal vertelt over een gestoorde arts die een menselijke duizendpoot wil maken. Hij doet dit door een groot aantal vrouwen aan elkaar te naaien.

De prijs is een goudkleurig beeld, dat is ontworpen door de vorige jaar overleden ontwerper Stan Winston. The Human Centipede draaide de afgelopen maanden al op diverse horrorfestivals over de hele wereld. De omstreden film leidde tot gemengde reacties onder het publiek.

Nederland

Het is nog niet bekend of en wanneer de horrorproductie in Nederland te zien zal zijn. Regisseur Tom Six maakte eerder de films Honeyz, Gay en I Love Dries, met in de hoofdrol zanger Dries Roelvink.

Nederlandse films doen het overigens wel vaker goed op het Amerikaanse horrorfestival. In 2003 werd de korte film R.I.P. van regisseur Jan Doense uitgeroepen tot beste ter wereld.

En in 2007 won acteur Everon Jackson Hooi een prijs voor zijn rol in de Nederlandse horrorfilm Dood Eind.

Deel Deze Pagina