Vandaag mocht ik de dvd ontvangen van Frank Schonewille die een filmfanaat in hart en nieren is, en het werd volgens eigen zeggen tijd dat hij zelf eens een film ging maken Ik was al een hele tijd behoorlijk nieuwsgierig aangezien ik de poster (die ik per toeval tegenkwam) heel mooi vind. Toen ik de poster goed bekeek zag z'n naam staan en wat bleek, ik had al eens een babbeltje gemaakt met deze grote filmfan op een festival en ook al eens bij Bartovski thuis. Nu stond ik helemaal op ploffen om de film te zien De film zelf is een no-budget underground horrorfilm over een 'wietboer' die een supergroeimiddel heeft uitgevonden voor z'n plantjes, maar wat blijkt: het wekt ook de lichamen tot leven die in z'n achtertuin begraven liggen die zelf ook wel van een wietje en een biertje houden maar achter mensen aangaan, als ze door de voorraad heen zijn De korte film (21 min) heeft een plot wat compleet te verwaarlozen is. Het leuke zit hem eigenlijk niet eens in de film zelf, maar in het enthousiasme wat in dit projectje gestoken is. De dubbeldisc staat boordevol featurettes waarin zowat alle spelers aan het woord komen in korte interviews (de meeste ± 2.5 minuten) die zowat allemaal onder het genot van een biertje hun zegje mogen doen. Veelal vrolijk lachend terugdenkend aan de opnames die op die dag gemaakt zijn Aan de film zelf mankeert het een en ander maar dat maakt helemaal geen fluit uit. Het is een vrolijke boel daaro in Almelo en de film doet het 't beste waarschijnlijk als je hem opzet tijdens een feestje De extra's echter zijn de pareltjes op deze 2 schijfjes die vakkundig gemaakt zijn door een aantal mensen die dit grotendeels allemaal voor het eerst hebben gedaan. Als er voor deze ploeg bij een tweede film meer tijd en geld te besteden is komt er vast en zeker weer een hele gezellige film die bij menigeen een vrolijk gevoel acterlaat Film: 6.5 Dvd: 9.0 Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de dvd (die behoorlijk goedkoop is btw) neem dan eventjes contact op met Frank Schonewille op Facebook via http://www.facebook.com/TukkerZombies en als je geen FB account hebt contacteer mij via pm dan komt het ook goed
Was wel benieuwd naar eventuele andere posters. Zijn stijl lijkt een beetje op de stijl die je wel eens in Mondo posters tegenkomt (misschien wat minder verfijnd, maar toch).