Yep, dat lees je goed. Een verzameltopic voor alles en iedereen afkomstig uit Azië. Denk in hokjes, en geef hier bericht van Aziatische films die je onlangs hebt gezien. Maakt niet uit welk genre.
Stray Cat Rock: Sex Hunter (1970). Twee samenwerkende bendes (mannen en vrouwen gescheiden) komen tegenover elkaar te staan wanneer de vrouwen een nieuwkomer te hulp schieten die opzoek is naar zijn verloren zus. Hij heeft 'gemengd bloed', en dat schiet de baas van de mannen in het verkeerde keelgat: toen hij klein was werd zijn zusje verkracht en vermoord door een 'mixed blood' bende. Het is oorlog! Leuke en kleurrijke film waarin volop geblowed, gebowled, gevochten, geswingd en gescholden wordt. Met gekke Japanse popliedjes en Meiko Kaji met een grote hoed en wandelstok. Deed me denken aan Switchblade Sisters, maar met meer stijl. Bovendien denkt deze film soms dat het een Western is. Laat je overigens niet misleiden door de titel: seks komt er niet aan te pas. Ik zou de film eerder Sexy Hunter noemen.
Hanzo the Razor: Who's Got the Gold? (1974) "What would you get if you crossed Dirty Harry Callahan, John Shaft, and former Shogun's executioner Ogami Itto? You'd probably get Itami 'The Razor' Hanzo, a tough guy samurai cop who has quite a way with the ladies." Hilarisch. Hanzo is als Dirty Harry zonder geweer maar met een superpenis waarmee hij verdachten (van het vrouwelijk geslacht natuurlijk) intimideerd en verkracht tot ze het lekker vinden en antwoorden geven. Dit derde deel vind ik iets minder dan de voorafgaande twee delen, maar dat komt wellicht omdat de nieuwigheid er wat van af was. Al blijft het leuk, die Hanzo.
The Killer Deze film is mij echt zeer goed bevallen. Veel lekkere actiescenes en natuurlijk een übercoole Chow Yun Fat. Hard Boiled staat nu permanent ergens bovenaan de wishlist. Ik ben zeer tevreden. 8.5/10
Ik heb toevallig gisteren beide films bij CD-Wow besteld (met korting). Van Hard Boiled de Tartan Collector's Edition, waar weinig bijzonder aan is maar de transfer moet redelijk zijn.
Van "Hard Boiled" bestaat zover ik weet helemaal geen Nederlandse DVD release ? Of heb ik iets gemist ?!? De franse DVD van "Hard Boiled" heeft de beste beeldkwaliteit maar ja cantonees gesproken met franse ondertiteling schiet natuurlijk ook niet op, dus het beste alternatief blijft inderdaad de Engelse Tartan Collecter´s Edition, die zowel redelijk beeld heeft als ook een paar leuke interviews als bonus.
Volgens DVDHeaven heeft de Duitse e-m-s release een transfer die afkomstig is van de Nederlandse uitgave. Je kan de vergelijkingen hier zien. De screenshots op dvd.nl vind ik er wel softer uitzien, dus ik twijfel aan dat verhaaltje. Zelf heb ik de Britse release van Tartan en dat was een verademing na de erg povere Fox Lorber. Wel hebben ze daar vreemd genoeg de openingstitels in letterbox erop gezet, pas na een minuutje of zo switched-ie naar een goeie anamorfe transfer. Die Tartan heeft bij mij trouwens op de trailer na geen extra's, hoor. Op de ouwe Tartan stond wel een Woo-interview maar daar is op die nieuwe Collector's Edition niets meer van terug te vinden. Lijkt me dat je met zowel de UK als de NL release tevreden kan zijn. Ga gewoon voor de goedkoopste.
Ziezo - ik heb screenshots gemaakt van de Britse Collector's Edition van Tartan. Ze zijn zo getimed dat je ze kan vergelijken met de shots op dvd.nl. Klik op beide om ze in hetzelfde formaat uit te vergroten. In vergelijking hiermee valt bij de Nederlandse uitgave een "verwesterd" kleurenpalet op met roze huidskleuren en ze vertoont ook opgeschroefd contrast. Britse vind ik duidelijk beter.
Eko Eko Azarak: Wizard of Darkness (1995). Misa is een kalm meisje met magische krachten dat wordt overgeplaatst naar een nieuwe, middelbare school. Geen gewone school: deze bevindt zich op de plek waar Satan zal worden gereïncarneerd. Misa zal er samen met haar klasgenoten een stokje voor moeten steken. Eko Eko Azarak is als een soort sleazy, low-budget, ongeïnspireerde Buffy the Vampire Slayer uit Japan. Leuk voor een keertje, maar zeker niet een film die je vaak in je speler stopt. Het oogt allemaal wat saai (de film speelt zich volledig in een schoolgebouw af) en de acteurs zijn niet bepaald goed. En waarom tovert Misa amper iets? Een heks van niks. Opvallend: in Hollywood zou deze film voor tienermeisjes gemaakt zijn, maar hier voegt men er vrolijk (overbodige) lesbische seks aan toe. Netjes.
Gozu (2003). Takashi Miike doet David Lynch. Veel bizarre vondsten en enkele geestige situaties, maar de speelduur van 129 minuten is wat lang. Ik vind het allemaal wat veel van het goede, maar het einde is fantastisch. Een shot uit de making of zegt veel over de film: