Welke genrefilm heb je onlangs gezien? Part X

Discussie in 'Horror & Cult' gestart door kinky queen, 6 nov 2011.

1. meroth Monster Squad

Hidden-3D-1.jpg

Hidden 3D : In deze Italiaans-Canadese co-productie maken we kennis met Brian Karter, een man die z'n jeugdtrauma's verwerkt door behulp van de fles. Na z'n moeder's dood, blijkt hij haar gesticht / behandelingscentrum te erven, waar hij nogal weigerachtig tegenover staat. Wanneer z'n vrienden hem overtuigen ginds een kijkje te nemen vooralleer hij z'n definitief besluit neemt, zakken ze allen af naar het gebouw. Langzaam maar zeker ontdekken ze ginds dat het gebouw een vreselijk verleden met zich meedraagt en dat Brian's moeder het immense gebouw gebruikte om er tal van controversiële experimenten uit te voeren, vaak met de dood tot gevolg. Blijkt dat ze probeerde om de verslaving bij mensen een vaste vorm te geven, tot zelfs een nieuwe levensvorm tot gevolg. Gelukkig voor de kijker bevinden er zich nog enkele "verslavingen" in de donkere gangen, diep onder het gebouw...

Controversiële experimenten, gemuteerde gedrochten...Het klonk me allemaal zo veelbelovend in de oren, tot de eindcredits begonnen te rollen en ik moest vaststellen dat ik een doorsnee moderne horrorprent had zitten kijken. Zowel spanning, gore als creepy gedrochten bleken afwezig te zijn, en de cgi op de kids hun kopjes hebben we de laatste jaren al net iets te vaak gezien. Jammer, ik had gehoopt iets anders te zien.
  2. meroth Monster Squad

imagesCABDJASL.jpg

The Task : Wederom ééntje uit de After Dark Originals reeks. Deze keer maken we kennis met een groep jonge mensen die de uitdaging aangaan om gedurende 1 nacht te worden opgesloten in een immense gevangenis met een bloederig verleden, dit terwijl alles wordt gefilmd voor een nieuwe reality tv-show. Doorstaan ze hun opgelegde taken, welke van sfeer worden voorzien door de hi-tech speeltjes die werden aangebracht door de tv-crew, dan krijgen ze elk een grote som geld als beloning. Uit de geschiedenis blijkt dat de directeur destijds meer dan 60 mannen heeft vermoord om te besparen op kosten, om nog maar te zwijgen over de vele verkrachtingen en mishandelingen van de gevangenen in de vrouwelijke afdelingen. Nadat het spel goed is begonnen, blijken er wel iets meer effecten te zien op de schermen van de crew dan dat ze hadden durven hopen...

Hoewel deze film niet zo sterk is als Husk en Seconds Apart, wellicht de twee sterkste titels uit hun stal tot nu toe, krijgen we opnieuw een entertainende film te zien welke genoeg sfeer weet te scheppen om dit doorsnee thema te laten boeien. Naar het eind toe begint de prent ietsje af te zwakken naar mijn mening, maar een algemeen tevreden gevoel hou ik er aan over. Leuk dat ze al een tweede reeks films aankondigen, want tot zover heeft geen enkele van hun films me weten teleur te stellen. Al kan ik pas m'n oordeel over de complete reeks vellen wanneer ik ook Re-Kill en Fertile Ground heb gezien.
  3. The Brood Inner Terror

Rolling Thunder

Ik snap niet precies wat er nu zo speciaal aan deze film moet zijn ?
    Afgezien van de laatste 10 minuten vond ik hem enorm saai.......veel te saai !
    De man zijn hand gaat eraf en vrouw en zoontje worden vermoord. Vervolgens lijkt het hem geen ene moer te interesseren. Ik zou nog meer wraakgevoelens uiten als mijn fiets werd gejat.

Het wordt nergens echt boeiend , zelfs de overval is saai. Een van de saaiste wraakfilms die ik heb gezien.
  4. kinky queen Thrill me!!

Ik verbaasde me al dat jij hem kocht. Ik dacht ' ach hij zal hem wel tof vinden of zo'. Vind er ook heel weinig aan
  5. The Brood Inner Terror

Ik had hem al eens gezien en ik had hem beter in herinnering.
    Maar nu viel hij toch echt tegen. Ik hou erg van wraakfilms, maar deze is niet echt boeiend.
  6. kinky queen Thrill me!!

Ik ben ook gek op wraakfilms maar hij kon mij ook niet bekoren. Allemaal veel te tam
  7. meroth Monster Squad

ArmageddonOfTheDead3-211x300.jpg

Armageddon Of The Dead aka Risen : Wanneer de doden herrijzen neemt al gauw chaos het over van gezond verstand. Omringd door paniek en tumult, proberen Sam & Jenny koste wat kost hun dochtertje terug te vinden.

Damon Crump brengt ons met Risen een niet geheel verwaarloosbare zombieprent, al is hij op een paar scenes na gedoemd om verloren te gaan in het grote hedendaagse aanbod. Niks nieuws onder de zon hier, maar tussen de massa's aan figuranten zitten her en der enkele leuke zombies, zoals ééntje met z'n voet achterstevoor, ééntje dat nog vast ligt op z'n ambulancebed e.d. Het drama gehalte in de film werkt niet echt voor mij en Sam's broer Nick speelt een etter welke je eigenlijk nog het liefst als eerste zou serveren aan die hongerige meute. Voor mij persoonlijk zijn het vooral de laatste 2-3 minuten die de film eventjes wat extra credits gaven, waar het uitzichtloze van de situatie plots wel goed in beeld wordt gebracht.

Verre van geweldig, maar zeker niet slecht te noemen.
  8. meroth Monster Squad

jaquette.jpg

Ogroff aka Mad Mutilator (1983): Ogroff, de zwaar geesteszieke Fransman die z'n slachtoffers te lijf gaat met een bijl om ze vervolgens thuis in stukken te hakken, heeft iets in z'n kelder zitten wat hij restjes van mensen voert. Doorheen de eerste 50 minuten van de film aanschouwen we een Franse onbscure slasher met ellenlange saaie achtervolgingen (van welke ééntje ruim 12minuten aansleept), maar ook enkele hardere /geschiftere scenes waarin hij oa een kind te lijf gaat met z'n bijl of ééntje waar hij z'n bijl als verlengstuk van z'n pielemans ziet en ligt te masturberen in z'n bed, z'n smoelwerk vol kwijl. En dan, nadat de film halverwege z'n speeltijd zit, komen de doden plots tot leven en veranderd deze slasher plotsklaps in een onvervalste zombiefilm, om te eindigen met een vampier!?! Nee, ik heb niet gedronken, noch verzin ik dit ter plaatse. Ogroff is de belichaming van de term "so bad it's good", want nergens is de film ook maar goed te noemen terwijl hij door z'n absurditeit en z'n ranzigheid vast wel een paar jaar in het geheugen blijft hangen. The Killing Of Satan heeft z'n gelijke gevonden!
  9. kinky queen Thrill me!!

Indeed!

10. kinky queen Thrill me!!

THE WHISPERER IN DARKNESS

Van hetzelfde team wat THE CALL OF CTHULHU gemaakt heeft grotendeels, maar als ik ga vergelijken dan valt deze film in het niets vergeleken bij Call. Deze film zit vol met geleuter en pas na een uurtje krijgen we iets van aktie, maar daarna is het weer grotendeels gezwam wat de klok slaat

Alleen voor Lovecraft completisten

6.0

POSTER - THE WHISPERER IN DARKNESS (2).jpg
  11. Bub Monster Squad

The Devil Inside - 2012

Je hebt van die mensen die griezelfilms als een achtbaan ritje beschouwen...en ik snap die vergelijking wel maar heb een film nooit als dusdanig ervaren.
    Daar kwam deze avond dan toch verandering. Het ritje was kort maar krachtig.

In het kort:
    Een jonge vrouw is naar Italië gegaan om haar moeder op te zoeken en om op onderzoek te gaan wat er nu precies met haar moeder aan de hand is.
    Dit nadat ze van haar vader had gehoord dat haar moeder 2 man en een vrouw had vermoord omdat haar moeder bezeten was door demonen toen zij zelf 8 jaar oud was.
    Nadat haar moeder eerst in Amerika in een gesticht heeft gezeten is ze overgeplaatst naar het Vaticaan / Italië.
    In Italië aangekomen komt ze al snel in contact met 2 jonge priesters waarvan 1 een exorcist die buiten de regels van de kerk werken....en tja, van het een komt het ander.

Soms is logica wel wat ver te zoeken maar ja...boeiend.
    Het begin is eerder erg standaard en het is dat ik hem op groot scherm zag want als ik hem thuis op mijn TV bekeek was ik denk ik snel afgeleid.
    Uiteindelijk kreeg de film mij wel te pakken.
    Helemaal wanneer Father David Keane vreemd begon te doen en de wilde houten achtbaan rit begon.

Helaas kwam alles veel te snel tot een stilstand met een wel zeer abrupt einde.
    Over het einde zullen de meningen wel verdeeld zijn (zelf kijken) maar ik vond het in ieder geval niet vervelend.

Origineel is het allemaal niet echt maar uiteindelijk wel weer prima vermaak.
  12. kinky queen Thrill me!!

SOME GUY WHO KILLS PEOPLE

Het nadeel van lowbudget is de marketing. Heel veel leuke films krijg je niet te zien simpelweg omdat je niet weet dat ze bestaan. Dit had ik dus met deze film die ik vanaf de beginseconden meteen al leuk vond. Er is heel ingetogen entousiasme te bespeuren bij iedereen hier en dat kleine grietje die ik vaker heb gezien is ook weer goed, maar degene die hier echt een pluim verdient is Barry (Brad Majors) Bostwick, die net als Tom (Thrill me!) Atkins in NIGHT OF THE CREEPS een sherrif speelt die de meest belachelijke dingen mag uitkramen

Er is gore, galgenhumor en een originele aanpak

8.0

13. meroth Monster Squad

Thx voor de tip!
  14. meroth Monster Squad

0981224.jpg

Midnight Movie : Na de mysterieuze verdwijning van een filmmaker in een ziekenhuis waar een ware ravage werd aangericht, vertonen ze diens film 5 jaar na dit voorval. De film in kwestie blijkt een obscure horrorprent uit de 70's te zijn, welke maar weinig volk naar de plaatselijke bioscoop lokt. Eens de filmspoelen zijn gestart, blijkt dat de killer uit de film uit z'n wereld kan komen om de aanwezigen één voor één af te slachten. Vinden de aanwezigen tijdig een manier om hem uit te schakelen, of is er geen ontsnapping mogelijk uit deze nachtmerrie?

Heerlijke bovennatuurlijke slasher met een paar leuke personages, een geweldige sfeer dat op de gsm's na nergens recent aanvoelt, een coole killer & genoeg bloed om de gorehounds tevreden te houden. Voor mijn part mogen hier enkele vervolgen op komen!
  15. meroth Monster Squad

images.jpg

Madman : Rond het kampvuur vertellen enkele jeugdbegeleiders elkaar hun griezeligste verhalen, dit tot de kampeigenaar hen de legende van Madman Marz vertelt. Durf z'n naam tijdens een volle maan luider dan gefluister uit te spreken, en deze weerzinwekkende killer sleurt jullie de dood in nog voor de zon op komt. Uiteraard zit er tussen de tieners een grote mond welke Madman Marz z'n naam een paar keer roept, dit duidelijk niet naar de zin van de verteller. Blijkt dat de legende berust op waarheid en dat weinigen rond het kampvuur de volgende ochtend zullen halen...

Uiterst entertainende slasher uit 1982 welke bij momenten zeer sfeervol is. Zoals het wel eens gaat in genrefilms, beperken ze zich doorheen de eerste helft van de film telkens tot Marz z'n hand wanneer er wat hakwerk aan te pas lijkt te komen, welke bij momenten me net iets te vaak in beeld komt. Maar dit kon zeker de pret niet bederven, want naast een hoop wilde haarbossen en een ietwat vreemd vrouwelijk personage, doet Marz op knappe wijze z'n ding en voor ik het wist begonnen de eindcredits al te rollen. Niet de beste, maar zeker een aanrader voor fans van de eighties!
  16. kinky queen Thrill me!!

FREDDY VS JASON VS ASH

Erg leuke fanfilm waarbij vooral het Ash karakter spot on is. Jason is ook goed en Freddy in principe ook maar de make-up laat ietwat te wensen over. Goed gemaakte hobbyfilm

8.0

fvjva.jpg
  17. Bub Monster Squad

Devil's Playground - 2010

Een voedingssupplement (wat wel getest word op 30.000 personen!!!!) heeft nogal wat na effecten.
    Met veranderd in een soort "zombie" ala 28 Days Later.

Wat middelmatig acteerwerk, zeker niet origineel verhaaltje, beetje gore maken dit tot een middelmatige film welke je nooit weer zult bekijken.
  18. meroth Monster Squad

Theres-Nothing-Out-There.jpg

There's Nothing Out There : Drie koppels en hun "van horrorfilms-bezeten" vriend zakken tijdens de vakantie af naar één van hen z'n ouders hun vakantiehuis. Wat een leuke tijd had moeten worden, beloofd al snel uit te draaien op een nachtmerrie wanneer blijkt dat een buitenaards wezen(tje) vlakbij is gecrasht.

Na het plaatje van Joos ben ik deze film gaan zoeken en maar meteen besteld. Het verhaal is nergens serieus te nemen, wat niet erg is, maar tegen het eind toe zijn sommige scenes zo stom dat het geheel er een beetje aan ten onder gaat. Director Kanefsky z'n liefde voor bloot vlees is ook hier in z'n debuut al duidelijk merkbaar, maar tal van boobs en een silly alien konden van deze prent helaas geen goeie film maken. Goed voor een keertje gezien te hebben, maar disc 2 met al het bonusmateriaal zal wellicht nooit in m'n speler belanden.

*Wie het wezen op de cover in de film hoopt aan te treffen, komt bedrogen uit, al is het werkelijke wezen best te pruimen in al z'n knulligheid.
  19. Kungfuzombie Monster Squad

They saved Hitlers brain - 1963

Willekeurig een film uit een Mill creek collectie gepakt vanmiddag. De titel beloofd een veel leukere film dan dat je te zien krijgt, een nogal rommelige b-film waarin eigenlijk maar weinig gebeurd. En dat in een film waar ze hitlers hoofd (en niet alleen z'n hersens) in een glazen pot houden en die nog steeds de wereld wil veroveren. Hoe hij dat wil gaan doen met z'n drie overgebleven nazi's is mij een raadsel. 70 minuten was meer dan genoeg.
  20. Bub Monster Squad

The Collector - 2009

Een verzamelaar (gemaskerd) zoekt een mens voor zijn verzameling. De rest maakt hij op brute wijze af. Waarom??
    Dat word niet uitgelegd en is verder ook niet belangrijk

The Collector is het herbekijken waard.
    Goed acteerwerk, spannend (alles speelt zich af in één huis) en zeer bloederig dankzij een paar mooie kills.

Deel Deze Pagina