Welke mainstream film heb je net gezien? (Deel 4)

Discussie in 'Popcinema' gestart door CinEx, 16 apr 2011.

1. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

the iron lady : Streep zet als Iron Maggie een hele goede Ttacher neer

doodslag: Theo massen herhaals zich zelf een beetje denk tbs maar met meer verhaal
  2. evil kneel Bezeten

Journey to the Far Side of the Sun (Doppelgänger) / Robert Parrish, 1969

Wetenschappers ontdekken een planeet aan de andere kant van de zon. Een expeditie wordt gepland om op onderzoek te gaan. Uiteraard is dit de grootst mogelijke onzin, helemaal na de 'twist' die ongeveer halverwege de film plaatsvindt. Een leuk gegeven voor een Twilight aflevering, maar niet voor een sci-fi film die realistisch wil overkomen. Thunderbirds bedenker Gerry Anderson heeft het script geschreven en zal ook wel gezorgd hebben voor de miniatuursets en de ruimteschepen aan touwtjes. Sommige van die effecten zien er nog behoorlijk goed uit. Als de film niet zo afgeraffeld zou zijn na de twist en met een goede verklaring zou komen, had het een semi-klassieker kunnen zijn. Nu blijft het bij een leuk tussendoortje voor de liefhebbers.

7 / 10

3. The Brood Inner Terror

The Tree Of life

Ik weet nog niet zo goed wat ik hier van moet vinden.
    De sequentie die het ontstaan van de aarde suggereert vind ik ronduit adembenemend , maar daarna volgt een ellenlange ,plotloze en vrij saaie film.
    Wat jammer dat deze film niet meer inhoud bevat en alleen visueel aantrekkelijk is. Ik geef hem zeker nog wel een keer een beurt, al is het maar voor
    de fantastische beelden en effecten in de eerste helft.
  4. The Brood Inner Terror

Tyrannosaur

Regie debut van Paddy Considine , bekend als acteur uit o.a. Dead Man's Shoes, Red Riding Trilogy en Backwoods.
    Wie zei ook al weer dat Britse films altijd zo grauw en grijs zijn ? Oh ja, het was onze kinky queen :)
    Tyrannosaur is niet anders en doet er zelfs een schepje bovenop.

Joseph is een aan lager wal geraakte weduwnaar die graag zijn glaasje bier drinkt en de pest heeft aan alles en iedereen.
    Hij woont in een grauwe achterbuurt en alle bewoners lijken uit hetzelfde hout gesneden te zijn.
    Dan ontmoet hij de keurige lieve Hannah die uit een nette wijk komt, ze lijkt gelukkig maar schijn bedriegt ,want haar man is een Tiran van het aller ergste soort.

Fantastisch Brits kitchen-sink drama dat zowel rauw als ontroerend is. Peter Mullan is op zijn best als Joseph , Olivia Colman speelt ook subliem en Eddie Marsan is
    angstaanjagend als haar dominerende echtgenoot. Paddy Considine is een multi-talent.

9.0 / 10

Tyrannosaur-UK-Poster.jpg
  5. drunkenmaster Monster Squad

Helemaal mee eens Ruud!
    Heb hem ook binnen en ook gelijk gekeken.
    Superieure film, ben trots op me thuisland;)
  6. Melzz Monster Squad

Cash on Demand (1961)

De Hammer "Icons of suspense collection" heeft me alleen nog maar positieve ervaringen opgebracht en daar kan Cash on Demand zeker aan toegevoegd worden. De film speelt zich af in een paar kamers (een bank) met een paar acteurs. Peter Cushing speelt ijzersterk als de laffe "Scrooge"achtige bankdirecteur die minachting heeft voor zn personeel.

De bank wordt heel inventief overvallen waarbij Cushing een toneelstukje moet opvoeren want anders wordt gezin vermoord. Economische film die met zijn 80 minuten een heel compact en spannend geheel weet af te leveren. Erg sterk.

8,5
  7. The Brood Inner Terror

Dat mag je wel zeggen. En wat hebben we in Nederland ? Dan moet je toch erg hard gaan nadenken als je een topfilm wil opnoemen.
  8. drunkenmaster Monster Squad

We Need To Talk About Kevin

Wauw!!
    Men neme een moker en ramt deze met alle geweld van de wereld tegen je hoofd aan. Dat is ongeveer het einde van deze film!
    Prachtig werk van Tilda Swinton over een moeder die te kampen heeft met haar zoon Kevin.
    De film wordt in verschillende tijdlijnen verteld en je weet dat Kevin iets gedaan heeft waar moeders nog steeds mee kampt maar tegen het einde aan wordt alles duidelijk.
    Kevin geeft trouwens een nieuwe dimensie aan het begrip rotkind! Ook een briljante rol van zo'n klein kind. Fuck me zeg......die Kevin doet Damien verbleken naar het niveau Kabouter Plop.
    Aktion13F14 vindt dit leuk.
  9. The Brood Inner Terror

Staat op mijn wishlist ! ;)
  10. kinky queen Thrill me!!

RECOIL

De regie is kut. De montage is kut. De muziek is kut. Het plot is kut. Het akteren is mwoah... Overal waar maar een weerspiegeling is zien we iets of iemand van de crew, mensen verschijnen ergens 'plotseling', deuren worden met de blote hand uit hun scharnieren geslagen terwijl ze niet op slot zitten en ga zo maar door. Een auto remt af, de hele crew is in beeld. Poef! Daar komt iemand plotseling tevoorschijn op een open grasveld. Bam! Midden in een café

Maar man o man wat is dat toch lekker! We hebben spierballen, we hebben ontploffingen, martelingen, worstelaars die heel nors kunnen kijken? Check! We hebben Machete (die ook in deze film niet text) we hebben een heupwiegend trutje die helemaal niets aan het verhaal bijdraagt, domme sherrifs, nóg meer Machete en nog meer proestongeloofwaardigheden. Het enige wat nog ontbreekt is een 'You're fired!' oneliner

Als dit er eentje uit de jaren '80 was geweest uit de Cannon stal dan was dit een klassieker geweest en had Aktion er nog steeds speelgoed van gehad

8.0

11. CinEx Administrator

Bar fight! Trejo richt trouwens erg slecht op dat artwork.
  12. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

lijkt wel een soort van drie d! of eerder gevalletje ooh we hebben een foto van Trejo maar nu heeft die geen pistool in zijn hadden snel iemand van artwork even een handschoen aan doen en een prop in zijn hand foto maken en dan er proberen in te shoppen !
  13. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

aka Meet the hollowheads

Een film gevonden via het almachtige tumblr en binnengetrokken via onze eigen inhuis ansiclobidie(en jah het staat er verkeert maar dit klinkt leuker!) kinky

Deze film is 1 dee the jestsons 2 delen esazerhead en 1 deel zoals al op de poster word gezegt Married with childeren
    maar dan over the top en voor amerikaanse gebruiken behoorlijk pervers en hoor het volgende in de stem van de vieze man "lekker vies eeehh"

Het verhaal is dunner dan een scheermesje en alle bekende gezichten uit eind 80 en begin 90er jaren maken acte presans

Ben er van overtuigt als er iets meer logica in zat dit een film zou kunnen zijn waar je nog steeds over zou praten en waar meninge film freak de vhs,dvd,uncutextended en de hollowheadsfan editie in huis zou hebben!

Leuke film en ik denk als je deze film mee neemt naar een interview met Juliette Lewis je een stoel naar je kop krijgt
    ze deed me in deze een beetje denken aan tracy lords namelijk!

7tje
  14. joos Monster Squad

ja dat klopt of ie heeft een serieuze bochel gekregen de laatste tijd...
  15. kinky queen Thrill me!!

THIEF

VIOLENT STREETS

Heistmovie waarbij de nadruk op drama ligt. Caan is zoals bijna altijd uitstekend als Frank, een dief die nadat hij is vrijgekomen uit de gevangenis nog één keer wil schitteren als meesterdief om daarna een burgerlijk leventje op te zoeken

7.5

thief2.jpg
  16. Aktion13F14 Delìrium Còrdia

Thief: erg fijne heist film heb een zwak voor heist film en Caan doet het hier goed en met dank aan Kinky

Being Elmo: A Puppeteer's Journey: mooie docu
  17. Kungfuzombie Monster Squad

De Heineken ontvoering (2011)

Aardige film waarin vooral Rutger Hauer de moeite waard is. Tegen het einde wordt het wat raar en allemaal een beetje overdreven (al is het echte verhaal behoorlijk vreemd). Maar die soundtrack past echt niet bij deze film, soms heel erg Batman! Heb me best vermaakt en ben ook wel benieuwd naar het echte verhaal geworden.
  18. TinkerTex Monster Squad

IMMORTALS: de gevechten waren episch en bij vlagen een best sadistisch filmpje. Toch allemaal veel gezever wat me niet boeit, omdat ik het in CLASH OF THE TITANS en SPARTACUS al gehoord heb.
  19. kinky queen Thrill me!!

I LOVE YOU, MAN

LET'S MAKE FRIENDS

Een romantische comedy zonder het romantische. Een man die gaat trouwen beseft dat hij geen echte vrienden heeft, en twijfeld of hij mss homoseksueel is. Eenmaal een 'leuke vent' tegengekomen en er ontstaat een vriendschap ga je als kijker zelf ook twijfelen over z'n geaardheid

De echte sterren van deze film zijn eigenlijk de bijrollen van Lou Ferrigno en Jon Favreau die hilarisch zijn. Wat ik ook leuk vind is de homoseksuele subtext/ondertoon in een film als dit, en nu komt het eens niet beledigend over

7.5

I_love_you,_Man.jpg
  20. kinky queen Thrill me!!

GO WEST

Een western uit 1923 waarvan de cast uit apen bestaat, de sherrif is een hond en ze rijden op geiten

Dit zijn de leukste 12 minuten uit je leven

10

21. TheDude1973 Hulpeloos slachtoffer

Boca do Lixo (2010) Alternatieve titel: Boca

Een film die van de hak op de tak gaat, zodat je soms totaal niet weet wat de aanleiding of oorzaak van een bepaalde gebeurtenis is. Nergens interessant of boeiend en karakters die hol en leeg zijn. Gemiste kans!

Deel Deze Pagina